IHS Blog

101 SEO Tavsiyesi

101-tavsiyeler

Gelen kutunuzda biriken 503 e-posta bültenleri okumaktan mı bıktınız? Bir sürü yeni SEO müşterisiyle toplantınız var ve onlara uzun uzun SEO mu anlatmanız gerekiyor? Belki de SEO stratejinizin biraz daha fiyakalı (ve çok daha uygulanabilir) görünmesini istiyor ama en son gelişmeleri ve trendleri takip edebilecek zamanınız yok. Uzun lafın kısası: SEO stratejinizin yenilenmesi gerekiyor. Bazı SEO taktikleri meşrudur ve bu taktiklerin her yeni müşteriye sunulmadan önce beyninizde biraz demlenmesi gerekir. Bazı SEO taktikleri ise gelip geçmiştir ve bir daha geri gelmeyecektir. Aşağıda kendi SEO taktiklerini geliştirmek isteyenler için kısa kısa bahsedilmiş 101 SEO tavsiyesi yer almakta.

Derhal Hayata Geçirmelik 101 SEO Tavsiyesi

1- URL’lerde # kullanmayın. Google botu # içeren URL’leri desteklemiyor.

2- Yeni mobil öncelikli tarama aracı ile birlikte, Google Arama Konsolu’nun Getir ve Oluştur (Fetch and Render) aracını kullanarak Google’ın mobil arama biriminin mobil sayfalarınızı ve masaüstü sayfalarınızı nasıl görüntülediğini test edin.

3- Yeni web sitelerinde AJAX-Crawling şemasını kullanmayın. Ajax-Crawling kullanmakta olan siteleri başka yere taşıyın. “Meta fragment”i de kaldırmayı unutmayın.

4- Backlink almak için hayır kuruluşlarına ve sivil toplum kuruluşlarına bağış yapıyorsanız, bunun Google’ın webmaster ilkelerine aykırı olduğunu unutmayın.

5- Her ne kadar site haritalarınız harita başına 50.000 URL ile kısıtlı olsa da, artık 50MB’lik sıkıştırılmış yeni versiyona da sahip olabiliyorsunız.

6- Eğer yerel bir işletmeyseniz, içeriğinize emoji eklemeye başlayın. Google yakın zamanda Twitter’da #KnowNearby kampanyasını başlattı ama bunun kısa süre içinde, özellikle de mobilde, yerel arama halini alması şaşırtıcı olmayacaktır.

7- İçerik candır, backlinkler canandır; videolar ise bu ikisinin çocuğudur. Videolar Google’ın Bilgi Grafiği’nde kendine yer bulur. Eğer bir video stratejiniz yoksa, hemen bir tane oluşturmanızda fayda var.

8- Eğer fiziksel bir mağaza sahibiyseniz, Google AdWords mesafe ve mağaza ziyareti raporlarını kullanarak hangi coğrafi bölgelerin ve kullanıcı konumlarının en fazla mağazada satış imkanı sunduğunu tespit edin.

9- Anahtar kelime araştırması yaparken, sesli aramalara daha benzer aramaları da kapsamınıza alın. Sesli arama Google Answers ve mobil öncelikli index uygulaması ile birlikte giderek daha önemli bir hal alacak.

10-  Penguin artık gerçek zamanlı olduğundan, Google Arama Konsolu’ndaki backlinklerinizi (Arama Trafiği > Sitenize Verilen Linkler) takip etmeniz ve ayda bir temizlemeniz önemlidir.

11- Mobil arama trafiğini arttırmak için Google AMP kullanın. Eğer mobil siteniz yoksa Google mobil öncelikli index içerisinde AMP sayfalarınızı ön plana çıkaracaktır. Bu yüzden ana içeriğinizin ve link listenizin AMP sayfalarında olmasına özen gösterin.

12- Link oluşturmalarınız mutlaka kaliteli olsun. Google bir manipülasyon tespit ederse sadece kötü linklerinizi değil tüm linklerinizi alt sıralara indirir.

13- Çoğu Seo pazarlamacısı nofollow linklerinin bir işe yaramadığını düşünür. Halbuki Gary Illyes bir röportajında nofollow linklerinin de bir geleceğinin olduğunun sinyallerini vermişti. Yani, etkileşim olsun da nasıl olursa olsun.

14- Dizinlerinizde çok fazla link oluşturmayı bırakın. Daha kaliteli dizinlere odaklanın (Yelp, Yellow Pages, Google+ vs.).

15- Link oluşturma taktiği olarak widget linklerini kullanmayı bırakın. Mutlaka widget kullanmanız gerekiyorsa bunu bir marka farkındalığı stratejisi ve UX deneyimi olarak kullanın.

16- Web sitenizde net bir link verme yapısı olmasına özen gösterin. Örneğin, eğer dahili link verme stratejinizi geliştirmek için footer linklerinize bel bağladıysanız bu durumunuzu bir daha gözden geçirin. Footer ve header linklerin pek bir ağırlığı yoktur. Dolayısıyla ana kopya içerisinde dahili link vermek Google’ın web sitenizde daha kolay yön bulmasını sağlayacaktır.   

17- Sitenizi HTTP’den HTTPS’e taşırken sitede başka bir değişiklik yapmayın. Google bu durumlarda sitenizde hiçbir değişiklik yapmadığınızı varsayar. Eğer birden fazla değişiklik yaparsanız Google bu değişiklikleri kavramakta zorlanır.

18- Standart etiketler tarama bütçenizi azaltmaz. Arama motorları aynı zamanda ikinci kopyaları da taramalıdır ki onların ikinci kopya olduğunu algılayabilsin.

19- Site hızını 2-3 saniye olarak belirleyin. Sitenizin hızını görmek için WebPageTest gibi araçları kullanabilirsiniz.

20- Twitter URL’niz yerine Twitter Kartları’nı kullanın.

21- Aynı şey Facebook için de geçerli. Gönderilerinizin Facebook’ta nasıl görüntüleneceğini optimize etmek istiyorsanız Open Graph eklemeniz gerekir.

22- Eğer bir e-ticaret markasıysanız ve Instagram kullanmıyorsanız, mutlaka kullanmalısınız.

23- Google Home’un, Amazon Echo’nun ve benzer dijital asistanların yükselişiyle birlikte yerel kılavuzlar ilk sonuçlar sayfasında yer almak isteyen markalar için olağanüstü önemli ve faydalı bir hal alacak.

24- Google Knowledge Graph’e bir seyahat planlama özelliği ekledi. Bu yüzden, eğer bir yerel işletme veya seyahat acentesiyseniz, seyahat kılavuzları hazırlamak faydanıza olabilir.

25- Facebook’ta müşteri hizmetine yatırım yapın. Facebook Messenger üzerinden satış ve alım yapabilirsiniz.

26- LinkedIn reklamlarıyla denemeler yapın. LınkedIn sponsorlu içeriğinizin ve reklamlarınızın ne kadar kullanıcıyı müşteriye dönüştürdüğünü takip edebilmenizi sağlar.

27- Google AdWords’te “Shop the Look” reklamları hazırlayarak mobil arama yapan kullanıcılar arasından daha fazla müşteri edinebilirsiniz.

28- Facebook’taki 360 derecelik reklamlardan bir tane yapmayı deneyin. 2017’de bu reklamlara daha sık rastlanılması bekleniyor.

29- AMP sayfaları hazırlayarak, yapılandırılmış veri biçimlendirmeyi kullanarak ve Atom XML feedi oluşturarak Google’ın Search Live özelliği içerisinde yer alın. Sonra bu formu doldurun.

30- Markanızın Reddit benzeri büyük yerel ve ulusal sitelerde yer almasını sağlayın.

31- Eğer yerel bir işletmeyseniz ve Facebook’ta varsanız Facebook Live gönderilerinizde coğrafi hedefleme kullanarak belli lokasyonları dahil edin veya dışarıda bırakın.

32- Google’ın Yerel Envanter Reklamı programını kullanıyorsanız müşterilerinizin yerel mağazanızı Google içerisinde görüntülemesini sağlayabilirsiniz.

33- Alan adınızın yaşı sıralamada her zaman önemli bir unsur olagelmiştir. Eğer yeni bir siteyseniz, on yıldır internette olan bir siteyle rekabete girmeniz pek de kolay olmayacaktır.

34- Sağlıklı bir link profili oluşturun çünkü arama motorları bu profili web sitenizin ve markanızın genel otoritesiyle ve kalitesiyle bağdaştırır.

35- Zayıf içeriği ya silin ya yeniden yazın. Bu tarz içerikler sitenizin kalitesini aşağı çeker. Uzun içeriklerin arama sonucu sıralamalarında daha üstlerde yer aldığı görülmüştür.

36- Dahili veya harici olarak host edilen tüm mükerrer içerikleri silin. Mükerrer içeriği silerek sitenizdeki fazla içeriği silmiş olursunuz. Başka sitelerde mükerrer içeriğiniz varsa, o sitenin yöneticisine e-posta göndererek o içerikleri kaldırtabilirsiniz.

37- Müşteri yorumları da giderek yaygınlaşmakta. Müşterilerinizden ürünlerinizle veya hizmetinizle ilgili yorumda bulunmalarını isteyeceğiniz bir plan geliştirin. Arama motorları bu yorumları kullanarak siteniz için bir değer belirler ve bu da daha fazla müşteri kazanmanızı sağlar.

38- Çıkış sayfalarını inceleyerek kullanıcıların sitenizi hangi sayfalardan terk ettiğini tespit edin. Kullanıcılar neden siteden çıkıyor? Bu çıkış sayfalarını yenileyerek sitede geçirilen süreyi arttırabilirsiniz.

39- Tıklanma oranının az olduğunu görürseniz meta açıklamalarınızı yeniden yazın.

40- Bazen eski içerik trafik sağlamaya devam eder. Böyle bir durum söz konusuysa benzer bir içerikle yeni bir gönderi hazırlamayı düşünebilirsiniz.

41- Sayfalarınızın “site:alan adı” şeklinde indexlendiğini mutlaka iki kere kontrol edin. Ayrıca iki kere indexleme yapmamaya da özen gösterin çünkü çift indexleme mükerrer içerik olarak algılanabilir.

42- Bir sayfada bir adet H1 etiketi olmalı. Tek bir sayfada birden fazla H1 etiketi kullanmayın.

43- Sık Sorulan Sorular sayfalarının önemi giderek artmakta. Bu sayfalarınıza çeki düzen vermekte fayda var. Uzun anahtar kelime öbeklerinden daha fazla fayda sağlamak istiyorsanız SSS sayfalarınızı bu anahtar kelimeleri içerecek şekilde yenileyin.

44-  Artık SEO çalışmalarınızı PageRank’le eşleştiremiyorsunuz çünkü Google bu uygulamayı kaldırdı. Sitenizi diğer markalarla veya rakiplerle karşılaştıracağınız zaman Moz’un Domain Authority’si gibi üçüncü parti alternatifleri kullanın.

45- Web sitenizin tasarımını yenilemeden önce mutlaka bir SEO pazarlamacısına danışın. Ekran kaydırma gibi yeni moda web sitesi tasarımlarının sayfa numaralama gibi SEO pratikleriyle uyumlu olması gerekir.

46- Gönderinizi yollamadan önce mutlaka görsel açıklamalarını ekleyin. Ayrıca bu açıklamalarda mümkün olduğunca anahtar kelime kullanın.

47- Tek bir site haritanızın olmasına gerek yok. Google’ın tarama esnasında sitenizin belirli noktalarına daha fazla odaklanmasını istiyorsanız farklı site haritaları da hazırlayabilirsiniz. Bunlar görseller, videolar, profiller ve blog gönderileri için olabilir.

48- Tüm sayfalarınızda mutlaka arama motorlarını ana sayfaya yönlendiren rel=canonical etiketi olsun. Rel=canonical etiketleri başka bir site sizden alıntı yaptığında ve dolayısıyla mükerrer içeriğe neden olduğunda Google’ın kafasının karışmasını önler.

49- URL’leriniz dinamikse, yani mesela www.siteniz.com/blog/?mode=1-list=1 gibi bir şey görüyorsanız, parametrelerinizi Google Arama Konsolu’nda Google’ın içeriğinizi taramasını istediğiniz şekilde ayarlayabilirsiniz. Bu da mükerrer içeriği azaltan bir uygulama olacaktır.

50- Başka birisi içeriğinizi kendi sitesinde kullanacaksa, bu kişilerin de sizin orijinal sayfanıza geri yönlendirme yapacak rel=canonical etiketi kullanmasını sağlayın.

51- Google Arama Konsolu’nu ilk defa mı kuruyorsunuz? O halde sitenizin iki versiyonunu da eklemeyi unutmayın. Sitenizin hem www hem de www olmayan versiyonunu kaydetmeniz gerekiyor. İki versiyonu da girdikten sonra tercih ettiğiniz siteyi belirleyin.

52- Benzer şekilde, eğer birden çok alt alan adınız varsa, bu alan adlarını Google Arama Konsolu’na tüm verinin toplanacağı yeni bir varlık olarak girmenizde fayda var.

53- HTTP’den HTTPS’e geçmeden önce dahili linklerinizi HTTPS’e geçirin.

54- İçerik söz konusu olduğunda nasıl ki nitelik nicelikten önemliyse, aynı şey link oluşturma için de geçerlidir. Bu işlem son beş yıl içerisinde çok değişti. Link oluşturma ve PR çalışmaları artık bir arada kullanılarak daha özgün linkler oluşturulmak isteniyor.

55- İçerik oluştururken o içeriğin bir videoda, Facebook Live’da, Slideshare’de vs. kullanılabileceğini aklınızdan çıkarmayın.

56- Google Analytics’e IP adresinizi eklemeyi unutmayın.

57- Mobilde tüm pop-upları kaldırın. Google siteleri bu pop-upları kaldırmaya zorluyor çünkü özellikle mobilde kötü bir kullanıcı deneyimine neden oluyorlar. Onun yerine metin içi hiperlinkleri veya harekete geçiren çağrı butonlarını kullanın.

58- İçeriğinizi yazarken imlaya ve gramere dikkat edin. Hatalar sıralamanızı etkilemez ama kötü bir kullanıcı deneyimine neden olur.

59- Manuel olarak link oluşturma ve PR için bir sistem hazırlayın. Evet, linkler kendilerini oluşturabilir ama bizzat biraz dürtmenin de zararı olmaz. SEO bir kere ayarlandıktan sonra bırakıp gidilecek bir iş değildir.

60- Tık sayınızı arttıracak yüksek ziyaretçili bir internet kişisiyle çalışıyorsanız mutlaka sözleşme yapın. Bu kişinin sizden ne beklediği ve sizin ondan ne beklediğiniz hususunu netleştirin.

61- Bir müşteri gelip size “o sihirli birinci sayfa anahtar kelimesini bulmanızı” söylerse kaçarak uzaklaşın.

62- Ne tip bir içerik yazacağınızı kararlaştırırken BuzzSumo gibi araçları kullanarak rakiplerinizin en iyi performans gösteren içeriklerine tersine mühendislik yapın.

63- CSS’inizde sakladığınız “div”ler varsa hepsini durdurun ve silin.

64- Yeni içerik sıralamadaki yerinizi biraz yükseltebilir. Bu içeriğin ana sayfada yeni bir içerik olmasına gerek yok. Böyle bir yenilik blog içeriğinizden de gelebilir.

65- Sitenize gezinti menüleri eklemek hem SEO’nuzu hem de kullanıcı deneyiminizi arttırır.

66- Arama motorlarının sitenizi daha hızlı taramasını sağlamak için uzun yeniden yönlendirme zincirlerinden kaçının.

67- Görsel kullanacağınız zaman vektör formatı görsel dosyasını elde etmeye çalışın. Bu tip dosyalar daha iyi ölçeklendirilir ve farklı cihazlarda daha iyi bir görüntü kalitesi sunar.

68- Görsellerinizi host etmek için bir içerik dağıtım ağı (CDN) edinmeyi düşünün. CDN web sitenizin hızını arttırabilir.

69- Eğer HTTPS’e geçmediyseniz ve AMP sayfaları çalıştırıyorsanız, bunu yakın zamanda değiştirmeniz gerekecek. Google’dan Mail geçtiğimiz SEJ Zirvesi’nde AMP için artık HTTPS gerekeceğini söyledi.

70- Eğer birbirine çok yakın açıklamaları ve adları olan ürünleriniz varsa, bunlar için yeniden yönlendirme yerine canonical etiket kullanın.

71- No-follow linkler ilk olarak ücretli linkleri tespit etmek için oluşturulmuştu. Günümüzde ise birçok site bunları düşük kaliteli bir siteye link verilme ihtimaline karşı harici linkler için kullanmakta.

72- Forumlarda veya yorumlarda verilen linkleri kesinlikle no-follow olarak tanımlayın. Aynı şey sponsorluklar, reklamlar ve basın duyuruları için de geçerlidir.

73- Google Allo’nun çıkmasıyla, yerel işletmeniz hakkındaki kaliteli yorumların sayısını arttırmanız önem kazanmış durumda. En yakınınızdaki ve en çok yorum almış olan işletmelerin önceliği var.

74- Yerel alıntılardaki NAP’inizin tüm kanallarda aynı olup olmadığını kontrol edin.

75- Google başlık etiketleri için karakter kısıtlamasını 70 karaktere çıkardı. Tüm karakterleri için mutlaka optimizasyon yapın ama mobilde kullanılamayacak karakterlerden de kaçının.

76- Google aynı zamanda meta açıklamalarının uzunluğunu da masaüstü için 200, mobil için 172 karakter olarak belirledi.

77- Özel olarak host edilen bir alan adına sahip olmak arama motoru sıralamalarındaki yerinizi etkilemeyecek olsa da, iyi seçeceğiniz hosting sitenizin daha fazla indexlenmesine olanak sağlar.

78- Arama sonuçlarının ilk sayfasında yer almak istiyorsanız, marka adınızı içeren ve içermeyen ve aramalarda çıkmasını istediğiniz anahtar kelimeleriniz için bir ücretli kampanya başlatın. Bu anahtar kelimelerle denemeler yaparak hangi anahtar kelimelerin işe yaradığını tespit edin.

79- Tam eşleşme anahtar kelimeleri kullanmanıza gerek yok. Google semantik arama özelliği sayesinde anahtar kelime öbeklerinizi birbiriyle bağdaştırabilir.

80- Eğer anahtar kelime sepetlerinizi yoğunluğa göre yapılandırmaya çalışıyorsanız, bundan vazgeçin. Anahtar kelime yoğunluğu artık eskisi kadar önemli bir şey olmaktan çıktı.

81- Dahili olarak hiperlink verirken anahtar kelimelerinize de dahili olarak link vermenize gerek yok Fakat linkin etrafındaki içeriğin esas anahtar kelimelerinizle bağlantılı olmasında fayda var.

82- Google AMP sayfaları basit bir şey olarak görünse de, buraya potansiyel müşterilerinizi sizden alışveriş yapmaya teşvik edecek formlar ekleyebilirsiniz.

83- Harekete geçirici mesajlarınızı bir referansı temel alarak özelleştirebilirsiniz. Bunu aynı zamanda konuma ve anahtar kelime arama sorgusuna göre de yapabilirsiniz.

84- Google AMP sayfanızda Google Tag Manager vasıtasıyla Scroll Tracking uygulayabilirsiniz.

85- İnternetteki ziyaretçi sayısı fazla webmasterlarla çalışırken veya içeriğinizi başka bir sitede yayınlattırırken, “cache: URL” olarak bir arama yaparak bu sitelerin sayfalarının en son ne zaman önbelleğe alındığını görmek için kısa bir araştırma yapın. Eğer sayfa bir aydan daha uzun süreden beri varsa, içeriğinizi başka bir yere kaydedin.

86- Lokasyona yönelik sesli arama sorguları giderek artacak. İçeriğinize ve reklam stratejinize “yakınımdaki” gibi kelimeleri dahil etmeyi düşünmelisiniz.

87- Sesli arama sorgularında üst sıralarda yer almak için içeriğinizi konuşma diliyle oluşturun.

88- Sosyal imleme hala önemli bir şey ama artık camialar halinde ortaya çıkmakta. Sosyal ağlara nasıl angaje olduğunuz sosyal imlemelerinize nasıl angaje olacağınızı belirliyor. Sosyal imleme linkinizi bir kez onaylayıp bırakacağınız bir şey değil. Bir diyaloğa girmeniz, birkaç yorum bırakmanız, içeriğinizle bağlantılı olmayan diğer içerikleri desteklemeniz gerekmekte.

89- Perakendeciler ve e-ticaret markaları pazarlama stratejilerine görsel aramaları da eklemeliler. Görsel arama alanının lideri şu an için Pinterest. Pinterest size bir görselin belirli bir kısmını seçme ve seçtiğiniz bu kısım için ayrı bir arama oluşturma imkanını veriyor.

90- Yapay zeka sayesinde sohbet botlarının sayısında büyük bir artış söz konusu. Sohbet botları markaların müşterileriyle daha insani bir şekilde etkileşime girebilmesini sağlıyor.

91- Bir alan adı seçerken 15 veya daha az harf kullanmaya gayret edin. Kısa alan adlarının hatırlanması ve kullanılması daha kolaydır. IHS alan adı sorgulama sayfasını kullanabilirsiniz.

92- Eğer bir e-ticaret sitesiyseniz, ürün açıklamalarınızı yazarken üretici firmanın açıklamalarını kullanmayın. Kullanıcılar ve arama motorları için akılda kalıcı ürün açıklamaları yazmaya vakit ayırmanızda fayda var.

93- Eğer trafiğinizde ani bir düşüş varsa, bu aldığınız bir ceza yüzünden olabilir. Bir ceza bildirimi olup olmadığını görmek için e-postanızı ve Google Arama Konsolu’nuzu kontrol edin.

94- Trafikteki ani düşüş bir anahtar kelime kaybı yüzünden de olabilir. Rakiplerinizin ürettikleri yeni içerik için sizinkilere benzer bir anahtar kelime kullanmaya başlayıp başlamadıklarını kontrol etmelisiniz.

95- Progresif Web Uygulamaları’yla (PWA) denemeler yapmaya başlayın. PWA’lar bir kullanıcı sitenize akıllı telefonundan ya da tabletinden girerse sitenizi mobil site olarak gösterir. PWA’lar reklam gelirine bağımlı markalar için önemlidir. AMP’ye çok iyi bir alternatiftir.

96- Eğer yeni kurulmuş bir işletmeyseniz, kaliteli içeriğe yatırım yapın. Ayrıca meta açıklamalarınızı uzun anahtar kelime öbekleri içerecek şekilde değiştirmeyi de düşünmelisiniz.

97- Misafir yazarların gönderileri link oluşturmak için çok iyi bir yöntem değildir ama içerik oluşturmak için harika bir yöntemdir.

98- Eğer benzer anahtar kelime arama terimleri için birbiriyle yarışan birden çok sayfanız varsa, içeriği tek parça bir uzun içerik halinde bir araya getirmeyi düşünün.

99- Rakiplerinizin aynı içerikle sizi arama motoru sonuçlar sayfasında neden geçtiğini merak mı ediyorsunuz? Geri dönüp içeriğinizin boşluklarını doldurun. Makalenizle bağlantılı anahtar kelimeleri analiz edin ve içeriğinize eklemeniz gereken eksik bir parça olup olmadığını kontrol edin.

100- Sitenizi (bu örnekte diyelim ki ihsblog.com) arama motorlarında ararken bütün varyasyonları bulmaya çalışın. Mesela aşağıdaki adresler için arama yapın:

– http://ihsblog.com

– http://www.ihsblog.com

– https://ihsblog.com

– htpps://www.ihsblog.com

101- Google’ın mobil öncelikli indexlemesinden çok bahsettik. Bing’in ve diğer arama motorlarının bu uygulamayı yapmayacağını hatırlatmakta yarar var. Yine de web sitenizin masaüstü versiyonunu ihmal etmeyip optimize etmeniz hala önemli.

Exit mobile version