IHS Blog

2017 Yılındaki En Önemli 4 SEO Trendi

SEO 2017

2017 için SEO stratejinizi belirlediniz mi? Belirlemediyseniz, 2017 yılında öne çıkacağı tahmin edilen 4 SEO trendi bu stratejinizi belirlemenize yardımcı olabilir.

Benzer anahtar kelimeler öne çıkacak

Artık tek bir anahtar kelimeyi veya kelime öbeğini bir gönderi veya sayfa içerisinde tekrar etmek istemiyorsunuz. Gönderinizi esas anahtar kelimeyi başlığın içine, ilk paragrafa, son paragrafa başlık metnine ve başlık görselinin dosya adına dahil ederek optimize etmek istiyorsunuz. Fakat o noktadan itibaren makalenizin içine serpiştirebileceğiniz bazı benzer anahtar kelimeler de bulmak istiyorsunuz. Varsayalım Google teknolojisi hakkında bir makale yazıyorsunuz. Rank Tracker kullanarak benzer anahtar kelimeler hakkında fikir edinebilir, Google AdWords Keyword Planner dışında birçok kaynaktan elde ettiğiniz fikirler ışığında bu anahtar kelimelerin sizinkilerle ne kadar bağlantılı olduğunu görebilirsiniz.   

Ya da Google AdWords Keyword Planner’ı kullanıp yalnızca AdWords kullanımınıza bağlı olarak bazı tahmini anahtar kelimeler elde edersiniz.

Elinizde yalnızca aralıklar olsa bile, anahtar kelimeniz olan “google technology”nin ayda ortalama 1000 ila 10000 arama aldığını görebiliyorsunuz. Fakat aşağıda benzer, düşük rekabetli, yüksek arama hacimli bir anahtar kelime var. Buna bakarak ana anahtar kelimenizi yeniden değerlendirebilir ya da birkaç ana anahtar kelime daha belirlemeyi düşünebilirsiniz.

Burada ayrıca Excel’e, tabloya veya Google Sheet’e yükleyebileceğiniz 328 benzer anahtar kelime olduğunu da görüyorsunuz. Tabii bu anahtar kelimelerin hepsi benzer kelimeler olmayacak ve yüksek bir arama hacmine sahip olmayacak. Bu yüzden gönderinizde kullanmak üzere muhtemelen en ilgili beş anahtar kelimeyi seçeceksiniz.

Yani? Anahtar kelimeleriniz için mutlaka araştırma yapın. Kullandığınız anahtar kelimenin iyi olduğunu düşünüyor olabilirsiniz ama daha iyi bir anahtar kelime belki köşenin arkasında sizi bekliyordur.

Mobil öne çıkacak

Eğer mobil uyumlu bir web tasarımınız olmadığı halde popüler içerik yönetimi platformlarından (WordPress, Joomla, Squarespace vs.) veya e-ticaret çözümlerinden (Shopify, OpenCart vs.) birini kullanıyorsanız, bilin ki her türlü ihtiyacınızı karşılayabilecek birçok mobil uyumlu tasarım bulunmakta Bunun için ister kullandığınız platformun ana web sitesini ziyaret edin, ister üçüncü parti geliştiricilere başvurun, ister Themeforest gibi tema mağazalarına gidin, her türlü web sitesine, hatta düz HTML sitelere bile uyacak mobil uyumlu temalar bulmanız artık çok kolay.

Tabii tasarım tek başına yeterli bir unsur değil. İşlevsellik de bir o kadar önemli. Ya da en azından web sitenizin hızı. WordPress kurup, mobil uyumlu bir tema seçip, bir sürü eklenti ekleyerek web sitenizin optimum hızda çalışmasını bekleyemezsiniz tabii.

Bu nedenle WebPageTest gibi araçları kullanmak faydalıdır. Bu araçlar size web sitenizin olabilecek en iyi hızda çalışıp çalışmadığını söyler. Ne de olsa kullanıcılar için iyi olan her şey Google için de iyidir. WebpageTest size web sitenizin yükleme süresini uzatan şeyleri de söyler. Böylece gerekli eklentileri yükleyebilir, bazı görselleri optimize edebilir, sorunlu widgetları vs. düzeltebilirsiniz.

Her cihazda çalışan, iyi tasarımlı ve hızlı bir web sitesi hem kullanıcıların hem de arama motoru robotlarının gözdesi olacaktır.

İnsan memnuniyetini hedef alan yapay arama zekası öne çıkacak

Google tarafından daha kapının ağzında geri çevrilmek istiyorsanız, mesela oto sigorta şirketi veya online üniversiteler gibi anahtar kelime bakımından zengin jenerik bağlantı metinlerini kullanarak bulabildiğiniz tüm linkleri şirketinize yönlendirin. Fakat artık yıl 2017 olmak üzere ve Google’ın algoritmik sıralama sistemi devreye girmek üzere. Yapay zeka artık sıralama konusunda önemli bir unsur halini almış durumda.

Müşteri kazanımı odaklı bir yaklaşım öne çıkacak

Sıralama her ne kadar önemli bir şey olsa da, artık sıralamayı SEO’nun işe yarayıp yaramadığını anlamak için tek yol olarak görmeyi bırakmanın vakti geldi. Artık en yüksek arama hacminin olduğu anahtar kelime için 1 numara olmanın pek bir önemi yok. Artık en yüksek arama hacmine sahip ve size en fazla müşteriyi kazandıracak anahtar kelime için (organik veya ücretli olarak) 1 numara olmak önemli.

Bu anlamda müşteri kazanımı odaklı bir yaklaşım iyice önemli bir hal almakta çünkü bu yaklaşım sizin kalitenizi arttıracak bir etki yaratacak. Bu kalite içeriğinize, meta açıklamalarınıza, pazarlama adına yaptığınız her şeye yansıyacak. Çünkü amacınız artık sadece link almak değil, potansiyel müşterileri sizden alışveriş yapan gerçek müşterilere dönüştürmek.

Sonuç

Temel şartları aklınızdan çıkartmayın. Google Webmaster İlkeleri’ne uyun ve Google Analytics ve Google Search Console kullanarak web sitenizin sağlığını sürekli kontrol edin. En sık ziyaret edilen sayfalarınız için en iyi anahtar kelimeyi ve benzer anahtar kelimeleri bulun ve oluşturduğunuz her içerik için bu anahtar kelimeleri optimize edin. Tabii başarılı bir 2017 için yukarıdaki tavsiyelere uymaya gayret edin.

Exit mobile version