IHS Blog

2018 Yılında SEO İle İlgili Bilmeniz Gereken 4 Şey

seo-hakkinda-bilmeniz-gereken-4-sey

İster bir blog yönetiyor olun ister web sitenizde ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi pazarlıyor olun hiç fark etmeksizin yılın bu zamanları genellikle web siteleri için yeni hedefler belirlenen zamandır. Bu hedeflerin temelinde de çoğu zaman sağlam arama sonuçlarına sahip olmak vardır.

Eğer SEO’nuzu yeni yıla uygun şekilde hazırlamazsanız birçok yeni umut elinizden kayıp gidebilir. SEO’nuzun yakın zamanda yapıldığını ve çok da eskimiş olamayacağını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. O zamandan bu zamana nelerin ne kadar hızla geliştiğini görünce şaşırabilirsiniz.

2018 yılında da SEO’nun nimetlerinden ne iyi şekilde ararlanmak istiyorsanız işte bilmeniz gereken şeyler:

SEO tam olarak nedir?

SEO, “search engine optimization”un kısaltılmış halidir ve Türkçe karşılığı “arama motoru optimizasyonu”dur. Birkaç yıl önce SEO çok da kapsamlı değildi ve sadece anahtar kelimeler, faydalı içerikler yayınlamak ve yüksek kaliteli sitelerle bağlantılar kurmaktan ibaretti. Bu sınırlı sayıdaki faktörler, bir sitenin Google, Bing gibi arama motorları tarafından sıralanmasında etkili rol oynuyordu. Bu faktörler hala önemli olsa da işler biraz değişti ve artık çok daha kapsamlı.

Şu anda Google Search, arama sonuçlarını sıralarken yaklaşık olarak 200 farklı algoritmayı kullanıyor. (Anahtar kelimeler ve büyük sitelerle bağlantılar da dahil.) Bu 200 algoritmanın tüm faktörlerini kontrol edebilmeniz mümkün değil. Örneğin Google, arama yapan kişinin konumunu ve arama geçmişini takip ederek arama sonuçlarını ona göre sunuyor. Bu konuda pek de söz sahibi değilsiniz.

Fakat üzerinde kontrol sahibi olabileceğiniz bazı yeni SEO faktörleri de mevcut. Bu faktörler de en az yukarıda bahsettiklerimiz kadar önemli.

Mobile-first indexleme neden SEO için önceliklidir?

Web ile ilgilenen bir kişiyseniz son zamanlarda “mobile-first” terimini sık sık görüyor olmalısınız. Çünkü Google artık mobile-first indexleme yöntemini kullanıyor. Bu durum 2016’dan beri deneniyor ve hala tam anlamıyla son bulmuş değil. Bu yöntem ile mobil cihazlar için uygun olan web siteleri arama sonuçlarında öncelik kazanıyor.

Peki neden? Dünyada gerçekleşen online aramaların yarısından daha fazlası artık mobil cihazlardan gerçekleştiriliyor. Bu yüzden de kullanıcıların çoğu aradığı şeyi bulmak için optimize edilmiş web sitelerine ihtiyaç duyuyor.

Eğer sizin web siteniz de mobil dostu ise avantajlısınız. Çünkü bu sayede Google tarafından dizinlere ilk eklenen siteler arasında olacaksınız. Tabi bu biraz zaman alabilir. Web sitelerinin neden mobil uyumlu olması gerektiği ile ilgili daha fazla bilgi istiyorsanız buraya tıklayarak ilgili haberimizi görebilirsiniz.

Sayfa hızı SEO’yu etkiler mi?

Etkiler. Hatta artık her zamankinden daha fazla etkiliyor. Sayfa yüklenme süreleri birkaç yıldır tartışma konusuydu ve 2017 yılı ile birlikte artık oldukça önemli olduğu kesinleşti. Google bu konuda oldukça özenli davranıyor ve daha hızlı yüklenen web sitelerine öncelik tanıyor. Çünkü Google, hiç kimsenin beklemekten hoşlanmadığını biliyor.

Sonuç olarak web siteniz hem masaüstü hem de mobil cihazlarda 2-3 saniye içinde yüklenmezse Google tarafından iyi sıralamalar elde edemezsiniz. Peki ya sizin siteniz yeterince hızlı mı? Kontrol etmek için Google’ın PageSpeed aracı‘nı kullanabilirsiniz. Bu araç ile sayfanızın hızlı olmayan yerlerini tespit edebilir ve o noktalar için optimizasyon yapabilirsiniz. Eğer sayfa hızlarınız yeterince hızlı değilse, hızlandırmak konusunda bilgi almak için de buraya tıklayarak haberimizi görebilirsiniz.

Sitenizi sesli aramalar için nasıl optimize edebilirsiniz?

Gönderimizin başlıklarında sürekli soru sorduğumuzu fark ettiniz mi? Bilinçli pazarlamacılar ve yazarlar makalelerinin ve haberlerinin okunma oranını artırdığı için zaten bu taktiği kullanıyor. Fakat artık bu durum daha da önem kazandı. Çünkü başka iyi bir neden daha var; sesli aramalar.

Mobil cihazlardan arama yapan kullanıcıları düşünün. Örneğin, somon balıklı kedi maması arıyorlarsa “somon balıklı kedi maması” yazarlar, fakat bu aramayı sesli olarak yaparlarsa “Somon balıklı kedi mamalarını nerede bulabilirim?” diye sorarlar. Özellikle Amazon Echo ve Google Home gibi akıllı ev asistanları kullanıcıları gün içinde birçok kez bu tarz aramalar gerçekleştiriyor. Önümüzdeki 2 yılda gerçekleşecek olan online aramaların %30’unun bu tarz ekransız asistanlar aracılığıyla yapılacağını düşünürsek sitenizi bu durum için optimize etmeye acilen başlamanı gerektiğini anlarsınız. Fakat bu optimizasyon nasıl yapılır?

Öncelikle web sitenizin trafiğine ve müşteri hizmetleri bölümüne en çok gelen sorulara bakarak başlayın. Ayrıca bu soruları bir “Sıkça Sorulan Sorular” bölümü oluşturarak da paylaşabilirsiniz. Bu soruların yanıtlarını verdiğinizden emin olun. Buraya kadar kolaydı, fakat cevaplarınızın uzunluğuna ve netliğine dikkat etmelisiniz, çünkü artık bu tarz aramaları yapan kişiler genellikle hareket halindeyken yapıyorlar. Kısa ve net olan yazılar, sesli arama sonuçları için en iyi sonuçları verir.

Eğer yerel müşteriler arıyorsanız, Google My Business hesabınızı oluşturduğunuzdan emin olun. Bilgilerinizi mümkün olduğunca eksiksiz yazın ve güncel tutun. Böylelikle size yakın bir konumda her ne zaman sizin ürününüz ya da hizmetinizle ilgili bir Google, Siri ya da Alexa araması gerçekleşirse daha üst sıralarda görünürsünüz. Yerel SEO ve My Business ile ilgili daha fazla bilgiye ihtiyacınız varsa hemen buraya tıklayarak ilgili haberimizi görebilirsiniz.

Exit mobile version