Google My Business İş Yerleri İçin Yeni Platform
SEO’nun pahalı, zor ve rekabetçi olduğunu kabullenmek gerek. Ancak yerel işletme sahipleri bu konuda daha şanslı. Çünkü rekabet etmek zorunda oldukları piyasa, ulusal ve uluslararası markaların rekabet piyasalarına göre çok daha küçük.
Yerel işletmelerin web sitelerinin herkes tarafından bulunmasına gerek yok; sadece bulunduğu konuma yakın yerlerde yaşayan insanların bu işletmeleri bulması yeterlidir. Eğer bu tarz bir işletmeniz varsa ve bu durumun farkındaysanız olumlu sonuçlar alabilirsiniz. Çünkü araştırmalara göre, akıllı telefonlarından yerel bir arama yapan tüketicilerin yarısı aynı gün içinde bir mağazayı ziyaret ediyor.
İnsanlar Google üzerinde bir arama yaptıkları zaman, tüm sonuçları görmeden evvel en yukarıda yakınlarda yer alan 3 yerel işletmeyi görürler.
Örnekteki gibi yapılan yerel aramalarda kullanıcılara direkt olarak ilk 3 seçenek hakkında bilgiler verilir. (Diğer müşterilerin verdiği puanlar, işletme iletişim bilgileri, işletmeye olan mesafe vb. bilgiler.) Tüketicilerin çoğu için bu bilgiler yeterli oluyor ve daha sonraki arama sonuçlarına bakmaya gerek bile duymuyorlar.
Yerel işletmeler için arama motoru optimizasyonu (SEO) ne kadar önemli ise Google My Business oluşturulması da en az o kadar önemlidir. Şimdi bu optimizasyonu nasıl gerçekleştirebileceğinizi adım adım inceleyeceğiz:
- Bir Google My Business Hesabı Edinin
İlk olarak yapmanız gereken bir Google My Business Girişi hesabı oluşturmak. Bunu yapmak için Google My Business sayfasına gidin ve sol altta gözüken “Hemen Başlayın” seçeneğine tıklayın. Ardından Google’ın doldurmanızı istediği tüm boşlukları doldurun. Buraya girmiş olduğunuz bilgiler profilinizde yer alacağı için bilgileri mümkün olduğunca doğru girmeye çalışın.
- Uygun ve Özel Bir Kategori Seçin
Kategori seçiminize dikkat etmelisiniz çünkü bu seçim ile yerel işletmenizin hangi aramalar sonucunda Google tarafından görüntüleneceği belirlenecektir. Seçim yaparken mevcut kategorilerden bir tanesini seçmek zorundasınız, kendi kategorinizi yaratamazsınız. Eğer işletmenizi niteleyen belirli bir kategori yoksa, işletmenize en yakın olan genel bir kategoriyi seçmelisiniz.
Mümkün olduğunca özel bir kategoride yer almalısınız. Çünkü “Kuaför” kategorisi, “Erkek Kuaförü”, “Kadın Kuaförü” ya da “Evcil Hayvan Kuaförü” kategorilerinden daha rekabetçi bir kategoridir. Bulunduğunuz şehirde birçok kuaförün olduğunu göz önünde bulundurursak, daha özel bir kategori seçmek ilk 3’e girme ihtimalinizi artıracaktır.
- Kaliteli ve Yüksek Çözünürlüklü Görüntüler Yükleyin
Yükleyeceğiniz fotoğraflar işletmenizin öne çıkmasını sağlar ve potansiyel müşterilerinizin kendilerini neyin beklediği konusunda fikirleri olur. İşletmeniz ile ilgili iyi bir izlenim bırakmak istiyorsanız fotoğraflarınızın yüksek kaliteli olmasına dikkat etmelisiniz. Ayrıca eğer fiziksel ürünler satıyorsanız bu ürünlerin de fotoğraflarını kullanmalısınız.
Eğer imkânınız varsa işletmenizde 360 derecelik bir sanal tur oluşturmak için Google onaylı bir fotoğrafçı tutabilirsiniz. Google’a göre; sanal bir tura sahip olan işletmelere olan ilgi, sanal turu olmayan işletmelerinkinden iki kat fazladır.
- Farklı Yerlere Girmiş Olduğunuz Bilgiler İle Google’a Girdiğiniz Bilgiler Uyuşsun
Google’ın bir işletme girişinin gerçekliğini doğrulamak için baz aldığı bir diğer nokta da işletme bilgilerinizin farklı web sitelerindeki bilgilerinizle gösterdiği tutarlılıktır. Google’ın sizden beklentisi bilgilerinizi her yere aynı ve doğru olarak girmenizdir. Kulağa oldukça basit bir işlemmiş gibi gözüküyor olsa da farklı sitelere adresinizi yazarken küçük harf kaymaları yapmanız olasıdır. Örneğin Google’a “Muratpaşa Caddesi” olarak girdiğiniz bilgiyi bir başka sitede “Muratpaşa Cad.” şeklinde yazmanız bile tutarlılığınızı etkileyecektir.
Bunun için yapmanız gerekenler; standart bir adres ve telefon numarası belirlemek, tüm işletme girişlerinizde ve web sitenizde vermiş olduğunuz bu bilgilerin birbirleriyle bire bir uyuştuğundan emin olmak.
- Yerel Bir Alan Kodu Kullanın
Farklı sitelere girmiş olduğunuz telefon numaranızın tutarlı olması gerektiğinden az önce söz ettik. Bunun yanına ek olarak, kullandığınız telefon numarasının başında bir yerel alan kodu olması gerektiğini de eklemeliyiz. Bu, gerçekten de yerel bir işletme olduğunuz konusunda Google’a ek bir ispat niteliği taşır. Ayrıca My Business Girişinizde kullanmış olduğunuz telefon numarasının web sitenizin açılış sayfasındaki herhangi bir noktada görüntülendiğinden emin olmalısınız.
- Cezalandırılmanıza Sebep Olacak Eylemlerde Bulunmayın
Web sitenizi veya yerel işletmenizi eklerken herhangi bir sebepten dolayı cezalandırılırsanız Google tarafından yok sayılırsınız. Google, bazı suçları işlemiş olan işletmelerin hesaplarını askıya alır. Askıya alınmak stresli, kafa karıştırıcı ve işiniz için zararlı bir durumdur. Bu yüzden hesabınızı askıya alınma riski altına sokacak herhangi bir şeyi yapmaktan kaçınmalısınız.
Askıya alınma riskini en aza indirmek istiyorsanız Google’ın My Business kurallarını okumalısınız. Böylelikle ne yapmamanız gerektiğinin farkında olursunuz.
Google’dan ceza almamak için yapmamanız gereken şeylerin bazıları:
- Başka bir URL yerine web sitenizin URL’sini kullanarak kendi sitenize yönlendirme yapmak.
- İşletme adınızın yazıldığı alana uygunsuz anahtar kelime eklemek.
- Tek işletme için birden fazla yerel girişe sahip olmak.
- İşletmenize ait olmayan bir adresi işletmenizinmiş gibi kullanmak.
Kısacası, mantıklı davranıp Google’ın istekleri dışına çıkmamak ve ekstra My Business girişleri yapmamak Google ile iyi geçinmek için muhtemelen yeterli olacaktır.
- Yorum ve Derecelendirme İçin Teşviklerde Bulunun
Yerel bir işletmeyi haritada görüntülediğiniz zaman işletmenin adının hemen yanında bir yıldız derecelendirmesi olduğunu göreceksiniz. Google, ziyaretçiler için en yararlı bilgileri sunmak ister. Ziyaretçiler ise yakınlarda yer alan en iyi dereceye sahip işletmeyi görmek ister. Bu iki durum da yüksek bir yıldız derecesine sahip olmanızı gerektiriyor.
Hizmetinizden ya da ürünlerinizden memnun kalmış olan müşterilerinizden sizin için Google’da işletmenizle ilgili yorum yapmak ve derecelendirmede bulunmak için birkaç dakika ayırmalarını isteyin. Hatta daha fazla kişinin derecelendirmeye katılması ya da yorum yapması için mağazanızdaki ürünlerin yanına teşvik niteliğinde başka bir ürün de ekleyebilirsiniz. Böyle bir hamle ile sadık müşterileriniz işletmeniz hakkında olumlu düşüncelerini paylaşabilir.
- Web Sitenizin ve İçeriğinizin Arama İçin Optimize Edilmiş Olduğundan Emin Olun
Web sitenizin Google üzerindeki otoritesini güçlendirmek konusunda SEO tartışmasız çok önemlidir. Bu yüzden my business hesabınızın yanında web sitenizi de optimize etmeyi unutmayın. Bunun için de aşağıdaki uyarıları dikkate alınız:
- İlgili anahtar kelimeleri meta etiketlere ekleyin ve her sayfaya kopyalayın.
- Web sitenize schema markup ekleyin.
- Daha çok yakın çevrenize hitap eden yerel içerikler oluşturun.
- Yerel bağlantı fırsatlarını araştırın.
Web sitenizi hem müşterileriniz hem de arama motorları için optimize ederseniz Google’ın önerdiği ilk 3 isimden biri olma ihtimaliniz artar.
Yerel SEO için biraz zaman ayırmalı ve emek harcamalısınız, fakat karşılığını fazlasıyla alırsınız. Örneğin şehrinizden biri sizin sattığınız üründen bulmak isterse SEO ve Google sayesinde anında kendisine ulaşabilirsiniz. Böyle fırsatların kaçmasına izin vermeyin ve Google My Business yapılandırmanızı doğru bir şekilde optimize edin.