GENEL KULLANIM ŞARTLARI

  • Barındırma Servisleri ile ilgili hükümler

    IHS kullanıcıları, kendilerine tahsis edilen disk bölümlerinde ve veritabanlarında barındırdıkları veri ve içeriklerden sorumludurlar. Türkiye Cumhuriyeti yasaları ile Uluslararası Fikir/ Sanat Eseri, Patent ve Marka haklarına muhalefet eden, her tür formattaki yazı, ses ve görüntü verilerinin (Kitap, Müzik Notaları, MP3, Video...vb), eser sahibinin izni olmaksızın kamuya dağıtılmasına ve kendilerine tahsis edilen disk alanında bulundurmalarına müsaade edilemez. IHS, yukarıda tanımlandığı şekilde bir veri tespit ettiğinde kullanıcıya sağladığı servisleri durdurma veya tamamen iptal etme hakkını saklı tutar.

    Kullanıcının kendilerine tahsis edilen disk bölümlerinde ve veritabanlarında çalıştırdıkları uygulamaların, diğer kullanıcılarla paylaştıkları servisleri sabote etmesi durumunda, İHS diğer kullanıcıların selayeti açısından kullanıcıya sağladığı servisleri durdurma veya tamamen iptal etme hakkını saklı tutar. Barındırma servislerinin Disk Alanı, Veritabanı Alanı ve Veritrafiği (Bant Genişliği) kota kapasitelerinin aşılması durumunda, aşım oranındaki hizmet bedelleri her ay otomatik olarak fatura edilerek kullanıcıya yansıtılır, fatura ihbarı kullanıcıya e-posta ve SMS ile iletilir. Sınırsız disk alanına sahip hosting paketlerinde disk alanları kişisel veri depolama merkezi olarak kullanılamaz. Hizmet Aşım Bedellerinin son ödeme tarihi fatura oluşturulmasını takip eden 5 işgünüdür. Hizmet Aşım Bedellerinin ödenmemesi durumunda sağlanan servisler durdurulabilir.

  • İçerik ile ilgili hükümler

    5651 sayılı yasa gereği, IHS bir “yer sağlayıcı”dır. IHS, yer sağladığı içeriği kontrol etmek veya hukuka aykırı bir faaliyetin söz konusu olup olmadığını araştırmakla yükümlü değildir. Ancak, uluslararası ve yerel kanunlarca hükme bağlanmış veya uluslararası ve yerel kanunlarca hükme bağlanmamış ancak kutsal ve manevi sayılan değerlere saldırıda bulunan, kamu hassasiyeti teşkil eden, ve Kumar, Pornografi, Bilişim Korsanlığı, Kimlik Avcılığı, Umut Tacirliği, SPAM faaliyeti gibi içerik barındıran ve üzerinde herhangi bir güvenlik açığı tespit edilmiş internet sitelerinin yayını kullanıcıya haber verilmeksizin durdurulabilir. İçerikten zarar gören ve usulüne göre başvuran kişilerin bildirimi üzerine, yahut yetkili makamlardan gelen talepler ve emirler doğrultusunda, internet siteleri denetime tabi tutulabilir, gerekli görüldüğü taktirde internet sitelerinin yayınları kullanıcıya haber verilmeksizin kısmen veya tamamen durdurulabilir.

  • İletişim Servisleri ile ilgili hükümler

    IHS e-posta sunucularının, 3. kişilerin e-posta adreslerine istenmeyen, rahatsız edici veya reklam içerikli yığınsal e-posta gönderilmesi maksadı ile kullanılmasına müsaade edilemez. IHS şikayet, diğer bildirimler veya uyarı sistemleri doğrultusunda, istenmeyen, rahatsız edici, reklam içerikli yığınsal e-posta gönderimi tespit ettiğinde kullanıcıya sağladığı servisleri durdurma veya tamamen iptal etme hakkını saklı tutar. Bu değerlerin üzerinde servis gereksinimi olan kullanıcıların VDS (Sanal Sunucu) hizmeti satın alması önerilir.

  • Muhasebe işlemleri ile ilgili hükümler

    IHS tarafından, kullanıcılarına ait ürün ve hizmetlerin alan adı tescil süre sonu, sözleşme yenileme uyarıları, kullanıcının belirttiği e-posta adresine ve kayıtlı mobil telefonuna kısa mesaj olarak son ödeme tarihine veya alan adının tescil süresinin bitimine 30, 15, 7 gün kala bildirilir. Bu mesajlar içindeki ürün fiyatı bilgisi, hatırlatmanın gönderildiği tarihteki ürün fiyatı bilgisi olup, fiyat değişikliği yapılan dönemlerde hatırlatma periyodları arasındaki zaman farkları nedeni ile ödeme sayfası ve tarafınıza gönderilen hatırlatmadaki ürün bedelleri farklılık gösterebilir. Bu tip durumlarda www.ihs.com.tr adresinde ilan edilmiş olan ürün fiyatı esas alınır. Son ödeme tarihine kadar müteakip dönemin bakiyesinin ödenmemesi veya eksik ödenmesi durumunda ilgili ürün veya hizmet durdurulur. Son ödeme tarihini 15 gün geçmiş ve halen bakiyesi tahsil edilememiş veya bakiyesi eksik olan ürün veya hizmetlerin kullanıcı tarafından tekrar yenilenmeyeceği kabul edilerek sözleşme fesih edilir ve bu ürün ve hizmetlere ait veriler ve bu hizmet dahilinde kullanıcı veya kendi ziyaretçileri tarafından oluşturulan içerik silinir. Sözleşmenin fesih edilmesi ile birlikte İHS‘nin sağlanan ürün ve servisler konusunda kullanıcıya karşı sorumlulukları sona erer. Sözleşmenin fesih edilmesi ile birlikte kullanıcının bu ürün veya hizmetler üzerindeki hakları sona erer. Bu ürün veya hizmetler artık başka bir kullanıcı tarafından satın alınabilir.

    Havale taahhüdü ile oluşturulan siparişlerde ödeme dekontunun doğrulanması iş günlerinde 2-3 saat, hafta sonu ve resmi tatil süreçlerinde ise 2-9 gün kadar sürebilir. Bu nedenle, havale taahhüdü ile oluşturulan siparişlerde dekont doğrulanmasındaki gecikmelerden, ve bu gecikmelerden doğabilecek zarar ve mağduriyetten IHS sorumlu tuttulamaz. IHS bu tip gecikmelerin bertaraf edilmesine ilişkin Otomatik Ödeme ve İnternet üzerinden kredi kartı ile ödeme seçenekleri sunmaktadır.

    IHS kullanıcıları "E-destek" satış sonrası destek yazılımını kullanarak, kredi kartı bilgileri ile diledikleri servis ve ürünler için önceden tanımlı otomatik ödeme talimatı oluşturabilirler. Otomatik ödeme talimatı veren kullanıcılar sağladıkları kredi kartı bilgilerinden IHS’nin gerekli ücretleri çekmesine onay vermiş olurlar. Otomatik ödeme talimatlarının geçerli olacağı ürünlerin kullanıcı tarafından hatalı girilmesi, otomatik ödeme talimatında kullanılan kredi kartı bilgilerinin doğru olmamasından veya güncel olmamasından doğabilecek zarar ve mağduriyetten IHS sorumlu tutulamaz.

    IHS haber vermeksizin, sağladığı servis ve ürünlerin fiyatlarında değişiklik yapabilir, güncel ürün fiyatları www.ihs.com.tr adresindeki ilgili ürünün sayfasında ilan edildiği gibidir. IHS haber vermeksizin sağladığı servis ve ürünlerin kapsamlarında değişiklik yapabilir, güncel ürün kapsamları www.ihs.com.tr adresindeki ilgili ürünün sayfasında ilan edildiği gibidir.

  • Ücret İadesi ile ilgili hükümler

    Kullanıcı , satın aldığı ürün veya hizmetlerden memnun kalmadığı taktirde, ürünün satış tarihinden itibaren 30 gün içerisinde, "E-destek" satış sonrası destek yazılımını kullanarak para iadesi talebinde bulunabilir. IHS para iadesini kullanıcının doğrudan kredi kartına veya E-destek satış sonrası destek sistemini kullanarak beyan ettiği banka hesap numarasına yapar. Havale veya EFT yolu ile yapılacak para iadelerinin kullanıcının beyan ettiği banka hesabına geçmesi 2-3 iş günü sürebilir. IHS, Kullanıcıya erişemediği ve ürün iadesi yapmak zorunda kaldığı durumlarda ürün tutarını “kredi” olarak kullanıcının "E-destek" satış sonrası destek yazılımındaki cari hesabına aktarır. Kullanıcı bu krediyi başka bir ürün satın almakta kullanabilir veya cari hesabındaki kredinin iadesini talep edebilir.

    Kullanıcı kaynaklı, banka kaynaklı veya yazılımsal kaynaklı başka bir problem nedeni ile kredi kartından fazla miktar çekilmiş kullanıcılar bu hadiseyi ve geri ödeme talebini "Edestek" satış sonrası destek yazılımını kullanarak yazılı olarak beyan etmekle yükümlüdürler. Kullanıcının beyanını takiben, kullanıcının kredi kartına gerekli iade yapılacaktır. Aksi takdirde kullanıcı aleyhine oluşabilecek zarar ve ziyandan IHS sorumlu tutulamaz. Kullanıcının IHS operatörlerine haber vermeden satışı iptal ettirmesi durumunda, bankadan dönecek olan "Charge Back" ihbarlarına istinaden satılan ürün ve hizmetler IHS tarafından alıkonulabilir, kullanıcı hesabı durdurulabilir.

     

    İçinde "Tescilli Marka yada Patent" isimleri geçen alan adları için sadece hak sahipleri başvurabilirler. SSL sertifikalarının onay ve teyid süreçlerinde, içinde "Tescilli Marka yada Patent" isimleri geçen alan adlarının başvuruları eğer başvuru yapan merci hak sahibi değil ise red edilebilir. Bu denetimler VeriSign tarafından otomatik ve eksper analizi ile iki kademeli olarak yapılır. Denetim sonucuna istisna yapılabilmesi, itiraz edilebilmesi veya kararın sorgulanabilmesi mümkün değildir. İşbu sebeple olumsuz neticelenen başvuruların ödemeleri kullanıcıya iade edilir.

     

    SSL Sertifikalarının, IHS'nin sağladığı kurulum kılavuzlarına uyulmayarak, kullanıcı tarafından, bilgisayarına hatalı kurulması veya Sertifika İmza Talebi üretimi esnasında kendi bilgisayarı üzerinde oluşturduğu özel anahtarını silmesi gibi durumlarda, ürünün ilk satış tarihinden itibaren 5 gün içinde kullanıcıya yeni bir sertifika sağlanır. Ücret iadesi yapılamaz.

     

    Alan adı tescil ürünlerinin, VDS (Sanal Sunucu) paketlerinin, SSL Sertifikalarının, SiteBAZ ve Yazılım Lisans ürünlerinin ücret iadesi yürütme açısından mümkün değildir ve ücret iade koşullarının dışındadır.

  • Alan adı Tescil servisleri ile ilgili hükümler

    Alan adı tescil ürünleri “ilk gelen alır” prensibi ile sağlanabilmektedir. Tescil haklarının dağıtımı ABD menşeli ICANN (www.icann.org) tarafından sağlanmaktadır. ICANN tarafından yönetilen kök sunuculardaki alan adı tescil veritabanları 8 saatte bir güncellenmektedir. IHS üzerinden satın alınan bir ürün 1-2 saat ara ile başka bir tedarikçi üzerinden ve farklı bir kullanıcı aracılığı ile sipariş verilebilir. Veritabanlarının güncelleme periyodundan kaynaklanan bu tip durumlarda sözkonusu alan adının IHS tarafından tescil edilememesi vukuu bulabilir. Böyle durumlarda kullanıcıya ücret iadesi yapılır ve ücret iadesi ile ilgili hükümler tatbik edilir.

    Havale taahhüdü ile siparişi oluşturulan alan adı tescil ürünleri, havale taahhüdü ile oluşturulan siparişlerin dekont doğrulamasından kaynaklanabilecek gecikmelerden dolayı havale taahhüdü yapan kullanıcıya sağlanamayabilir. Aynı ürün farklı bir kullanıcı aracılığı ile kredi kartı kullanılarak sipariş verilmek sureti ile anında IHS veya başka bir tedarikçi aracılığı ile satın alınabilir. İş bu sebeple havale taahhüdü ile siparişi oluşturulan alan adı tescil ürünleri için, ürünlerin havale taahhüdü ile sipariş oluşturulan kullanıcılara sağlanması hususunda bir teminat yoktur. Alan adı tescil servisleri ICANN tarafından akredite edilmiş olan IHS Inc, Delaware ABD tarafından sağlanmaktadır. .com, .net, .org . info, .biz, .info tescil ürünleri ABD malıdır, hizmetin alındığı yer ABD dir. Bu alan adlarının tüm operasyonları ABD de gerçekleşmekte, bütün operasyonlar, transfer , ücretlendirme ABD kanunlarınca ve ICANN hükümlerince denetlenmektedir. .com .net .org ... gibi ABD menşei alan adları konusunda her tür uzlaşmazlık ve ihtilaf sadece ICANN tarafından tayin edilmiş olan güvenilir hakem heyetlerince veya mahkemelerce çözümlenebilir. Başka karar merciilerinin verdiği kararlar ancak uluslararası hukuk çerçevesinde değerlendirilebilirler. Uzlaşmazlık konusundaki prosedür ve yönetmelikler ICANN tarafından bu adreste ilan edilmektedir ve güncellenmektedir: http://www.icann.org/en/udrp/udrp.htm. ABD menşei alan adları ile ilgili işlemler ve operasyon akışı değişiklik gösterebilir. Bu alan adlarının operasyonları, (transfer, uzlaşmazlık, hatırlatma ve kontrol mesajları ..vb) esnasında tüm dünyadaki tüketiciler ICANN tarafından yürürlüğe konulan ve konulması planlanan yabancı dilde ek sözleşme, e-posta ve formlar ile karşılaşabilirler. ICANN bütün akredite yazmanların sözleşmelerinin uygunluklarını denetlemektedir. İşbu sözleşmedeki parantez içindeki ingilizce bölümler ICANN tarafından denetim amaçlı olarak zorunlu tutulmuştur. .tc uzantılı alan adları ile ilgili uzlaşmazlıklar, .tc operatörünün http://www.tc/sorular/alan-adi-uyusmazliklari-cozum-yolu/ adresinde ilan ettiği şekilde çözülür.

    Bütün yeni tescil edilmiş TLD alan adları için “Yeni Yaratım Süreci” (Add Grace Period) 5 gündür. (http://www.icann.org/en/announcements/announcement-17dec08-en.htm), ancak zaman dilimi farkı sebebi ile EMEA bölgesinde 4 gün olarak uygulanabilmektedir.

    Tescil süresi dolmuş ve kullanıcı tarafından tescil yenilemesi yapılmamış (.com .net .org .info ...vb uzantılı ICANN denetiminer tabi olan alan adları) alan adları ”Yenileme Askısı” periyodu içine düşerler. “Yenileme Askısı” (Renew Grace Period) .COM, .NET .ORG ve.INFO alan adları için 40 gündür. Yenileme Askısı sürecinde kullanıcı tarafından yenileme yapılmadığı sürece alan adı sahibi IHS dur. Bu zaman zarfında kullanıcı tarafından yenileme yapıldığında alan adı tekrar kullanıcıya aktarılarak kullanıma açılır.

    Yenileme askısı süresi boyunca yenileme işlemi yapılmamış alan adları (40 gün sonunda), “Silinme Askısı” periyoduna geçerler.. Bu periyod içinde bulunan ve tekrar yenilenmek istenen alan adları için geri kurtarma işlem ücreti 99 USD ‘dir. Alan adı fiyat listesine buradan ulaşabilirsiniz.

  • VDS (Sanal Sunucu) servisleri ile ilgili hükümler

    VDS sanal sunucu servisleri IHS tarafından kullanıcıya tahsis edilen sunucu ve sunucu kaynaklarından oluşmaktadır. IHS sanal sunucu altyapısının internet, sanallaştırma platformu vb. hizmetlerin sürekliliğini sağlamakla sorumludur.

    Kullanıcıya sağlanan sanal sunucuda çalışan işletim sistemi ve işletim sistemi üzerinde çalışan servislerin sorumluluğu kullanıcıya aittir. Kullanıcıların tüm sistemdeki bölümlere erişme yetkisi bulunmaktadır. VDS servisi, dedicated sunucu hizmeti olarak düşünülebilir. Kullanıcı VDS sunucusu üzerinde çalışan tüm servislerin stabil ve sürekli çalışmasından sorumludur.

    IHS, kullanıcılarına sağladığı sanal sunucu servisleri için içerikleri kontrol etmekle yükümlü değildir ancak sunucularımızda Genel kullanım şartları "İçerik ile ilgili hükümler" de belirtilmiş olan illegal aktivitelerin gerçekleştirilmesi durumunda kullanıcıya sağlanan servisi duraklatma veya tamamen iptal etme hakkını saklı tutmaktadır.

  • Veri Yedekleme Servisleri ile ilgili hükümler

    IHS, kullanıcılarına tahsis edilen disk bölümlerinde ve veritabanlarında barındırdıkları verileri çeşitli şekillerde yedeklemektedir. Ancak IHS kullanıcılara ait verilerin yedeklenmesi hususunda sınırlı sorumludur. Verinin değeri ve önemi ancak kullanıcı tarafından takdir edilebilir. Değeri ve önemi yüksek verilerin kullanıcı tarafından daha sık yedeklenmesi gerekir. IHS, kullanıcılarına tahsis edilen disk bölümlerinde ve veritabanlarında barındırdıkları verilerde oluşabilecek kayıplar için sorumlu tutulamaz.

    Her kullanıcı kendine sağlanan kontrol panelde tahsis edilen disk bölümlerinde ve veritabanlarında barındırdıkları verileri belli periyotlarda tek bir dosya halinde yedekleyebilir ve kişisel bilgisayarına aktararak saklayabilir. Bu işlemin nasıl yapılacağı IHS kullanım kılavuzlarında yer almaktadır.

    IHS sağladığı genel servislerin ve sistemlerinin imaj yedeklerini periyodik olarak almaktadır. Bu yedek dosyaları sadece büyük sistem sorunlarında yeniden yapılandırma amaçlı olarak IHS tarafından kullanılabilir. Kullanıcı içeriklerinin yedekleri bu yedeklerden geri kurulamayabilir.


    IHS sağladığı genel servislerin, sistemlerinin senkronize yedeklerini periyodik olarak almaktadır. Bu yedekler ile kullanıcının veri kayıpları telafi edilebilir.
    Veri kaybı yaşandığında, kullanıcılarının veri kayıplarını telafisi için, olayın vuku bulduğu andan itibaren en geç 12 saat içinde "E-destek" satış sonrası destek yazılımını kullanarak bildirim yapılması gerekmektedir. Daha geç bildirimlerde veri kayıplarını telafisi mümkün olmayabilir.

  • Kullanıcı Mahremiyetli ile ilgili hükümler

    IHS kullanıcıların hesap oluştururlarken beyan ettikleri bilgilerin doğru olduğunu kabul eder. Herhangi bir şekilde kasti olarak yanlış kimlik beyanında bulunan kullanıcıların gerçek kimlik veya iletişim bilgilerini sağlayana kadar IHS bu kullanıcıların hesaplarına el koyma, sağladığı servisleri durdurma hakkını saklı tutar.

    IHS, kullanıcıların "E-destek" satış sonrası destek yazılımı üzerindeki her tür hareketini ve hareketlerin gerçekleştiği IP adresini güvenlik açısından kaydetmektedir.

    IHS, 5651 sayılı yasa ve ilgili yönetmelikler gereğince, sağladığı ürün ve hizmetlerle ilişkili trafik bilgisini altı ay saklamakla, bu bilgilerin doğruluğunu, bütünlüğünü oluşan verilerin dosya bütünlük değerlerini zaman damgası ile birlikte saklamak ve gizliliğini temin etmekle yükümlüdür.IHS kullanıcılarından almış olduğu kimlik ve iletişim bilgileri ile trafik bilgisini adli bir tebligat olmadığı sürece 3. kişilerle paylaşmaz. IHS alan adı sorgu sonuçlarında görüntülenen kimlik bilgilerinin gizlenmesi tamamen kullanıcıların insiyatifindedir. IHS'nin alan adı sorgu sonuçlarındaki kimlik bilgilerini gizlemek isteyen kullanıcılar "E-destek" satış sonrası destek yazılımını kullanarak kimlik bilgilerini gizleyebilirler.

    IHS gerek duyduğunda, kullanıcıların kimlik teyidini, kullanıcıların beyan ettikleri GSM, sabit telefon ve e-posta adreslerini kullanarak gerçekleştirir. Kullanıcının beyan ettiği bilgilerin tümünün değişmesi durumunda, kullanıcı fiziksel olarak kimlik ibraz etmekle mükelleftir. Aksi takdirde kullanıcı hesabı ile ilgili bir işlem yapılması mümkün değildir.

    E-posta , telefon veya GSM bilgilerinden herhangi birini kasıt olmadan hatalı beyan eden kullanıcılar veya beyan ettiği bu bilgilerinde değişiklik olan kullanıcılar bu bilgilerini edestek. com hesaplarına giriş yaparak düzeltmekle yükümlüdürler.

    Kullanıcı, kendisine IHS tarafından sağlanan her tür kullanıcı bilgisi, şifre ve parolalarının güvenliğinden kendisi sorumludur. Bu şifre ve parolaların 3. kişilerin eline geçmesi durumunda doğabilecek zararlardan IHS sorumlu tutulamaz. Kullanıcı parola bilgilerini unuttuğu takdirde,” E-destek" satış sonrası destek yazılımını kullanarak kayıtlı e-posta adresine veya kayıtlı GSM numarasına mesaj olarak bu bilgileri aktarabilir. Kullanıcının adına kayıtlı e-posta adresinin veya GSM numarasının el değiştirmesi sonucunda kaynaklanabilecek problemlerden IHS sorumlu tutulamaz.

    IHS bir yargı mercii değildir. IHS üzerindeki kullanıcı hesapları üzerinde ihtilafa düşen taraflar durumu yargıya götürerek çözmelidirler. IHS gerekli gördüğünde hesabın gerçek sahibini teşhis edebilmek için hesabı ve hesaba bağlı ürünleri duraklatarak taraflardan resmi belge beyanı talep edebilir. Bu beyanlar doğrultusunda IHS hesabı taraflardan birine aktarır. İhtilafın devam etmesi durumunda hesap üzerinde hak iddia eden taraf ilgili yargı mercilerine başvurmalıdır.

    İş bu sözleşme ile IHS, hizmet verdiği bütün kurum, kuruluş ve markaları diğer projelerinde referans olarak gösterebilir veya referans gösterdiği kurum ve kuruluşları kendi web sitesi üzerinde yayınlayabilir. Referans olarak ifşa olmak istemeyen kurum veya kuruluşların bu konuda e-destek.com satış sonrası destek sistemi aracılığı ile "Müşteri Hizmetlerine" bildirim yapmaları gerekmektedir. Bildirimi takiben 72 saat içinde ilgili kurum referanslar listesinden çıkartılır.

  • Satış Sonrası Destek ile ilgili hükümler

    IHS'nin, kullanıcılarına sağladığı ürünler için satış sonrası destek taahhüdü burada tanımlı koşullar ile sınırlandırılmıştır. IHS'nin asli görevi kullanıcılara sağladığı servislerin sağlıklı bir biçimde işlemesinden ibarettir. IHS operatörleri kullanıcılara sağlanan servisleri 7 gün 24 saat takip eder. IHS %99 Servis garantisini taahhüt eder. Bu taahhüt bir yıl içindeki kesintiler toplamının 82 saat'i geçmeyeceğini ifade eder. IHS kullanıcı kaynaklı problemlerin en geç 7 gün içinde çözüleceğini taahhüt eder (Sanal Sunucu servisleri bu kapsamdan istisnadır). IHS kendinden veya kullanıcıdan kaynaklanmayan problemlerin çözümü için problemsahibi yaratan kuruluşun probleme çözüm getireceği süre için bir taahhüt vermez.. Kullanıcılar satın aldıkları ürünlerin kullanım kılavuzlarını, video.ihs.com.tr internet adresinde ve "E-destek” satış sonrası destek yazılımının içinde bulabilirler. Kullanım kılavuzları ile çözümlenemeyen sorunlar için bütün kullanıcılar, sorun ve isteklerini öncelikle "E-destek" satış sonrası destek yazılımını kullanarak yazılı olarak iletmekle yükümlüdürler. Kullanıcı talepleri "E-destek" satış sonrası destek yazılımı vasıtası ile ilgili operatörlere 7 gün 24 saat iletilir. IHS, yazılı olarak bildirilmeyen taleplerin karşılanması konusunda bir taahhüt sağlamamaktadır.

    IHS çağrı merkezi telefon aracılığı ile de kullanıcılara satış sonrası destek ve bilgilendirme servisleri sağlanmaktadır. IHS çağrı merkezine gelen bütün çağrılar kaydedilir. IHS çağrı merkezi sadece iş günleri 09:00 –18:00 saatleri arasında, Cumartesi günleri ise 11:00 –15:00 saatleri arasında hizmet vermektedir, bu saatler dışında çağrı merkezi hizmet vermemektedir. Bu saatler dışında destek alabilmek için "E-destek" satış sonrası destek yazılımı kullanılmalıdır. Çağrı merkezi operatörleri (1. ve 2. Seviye Operatör) ancak sınırlı seviyede destek sağlayabilirler. Büyük oranda teknik bilgi ve birikim gerektiren hususların çözümü için gerek duyulan Sistem Mühendisi, Yazılım Mühendisi gibi "Nitelikli Personel” statülerindeki operatörlere (3. Seviye Operatör) sadece "E-destek" satış sonrası destek yazılımı aracılığı ile ulaşılabilir.

    IHS'nin istihdam ettiği "Nitelikli Personel” sadece iş günleri mesai saatleri dahilinde çalışmaktadır. Mesai saatleri dışında gündeme gelmiş ve sadece nitelikli personel tarafından çözümü mümkün olan, kullanıcı kaynaklı problem ve istekler, ancak nitelikli personelin mesaiye başladığı andan itibaren çözümlenebilirler. Hadisenin vukuu bulunduğu anda nitelikli personelin mevcut olmaması halinde, operatör konunun ne kadar zaman sonra çözümlenebileceğini kullanıcıya bildirir.

    IHS üzerinden yeniden satım amaçlı ürün ve hizmet satın alıp, (webmaster, yazılım firması, bilişim esnafı, yada geliştirici statüsündeki diğer kullanıcılar bundan sonra webmaster olarak anılacaktır) satın aldığı ürünleri 3. kişilere pazarlayan kullanıcıların müşterileri IHS'nin dolaylı müşterileri olarak adlandırılırlar. Webmaster’lar IHS hesaplarını ticari amaçla kullanmakta ve 3. kişilere İHS nin sağladığı servisleri kendi nam ve adlarına sunmaktadırlar.

    Normal şartlarda IHS, webmaster’in portföyündeki bu dolaylı müşterilere doğrudan destek sağlamaz, çağrı merkezine gelen istek ve talepleri webmaster’a yönlendirir, dolaylı kullanıcılar adına hiçbir işlem gerçekleştirmez, sorun ve problemleri çözücü rol oynamaz. IHS'nin tek muhatabı hesap sahibi olan webmaster’dır.

    Ancak hesap sahibi webmaster’a ölüm, iş bırakma, askerlik ve benzeri nedenlerden dolayı kendi müşterileri tarafından erişilemez ve iletişim kurulamaz ise, IHS çağrı merkezine akseden dolaylı müşteri şikayetleri doğrultusunda webmaster'a kayıtlı GSM , telefon , e-destek destek sistemi ve diğer irtibat bilgileri kullanılarak ihtar gönderilir. IHS'nin yanıtsız kalan ilk ihtarını takip eden 3 işgünü sonunda, 2. bir ihtar daha çekilir. Webmaster 2. İhtara da 3 işgünü içinde bir yanıt vermediği taktirde, webmasterin IHS hesabına el konulur. IHS ticari sorumlulukları ve ICANN yükümlülükleri gereği mağdur durumdaki dolaylı müşterilerinin şikayetlerini dikkate alır. Talepte bulunan dolaylı müşteriler doğrudan müşteri statüsüne çevrilir, ya da bir başka sağlayıcıya geçişlerine yardımcı olunarak, mağdur durumdaki kullanıcıların iş sürekliliklerinin aksamaması sağlanır. Şikayetleri IHS çağrı merkezine ulaşmamış dolaylı müşteriler için bir işlem yapılmaz, bu dolaylı müşteriler webmaster hesabı altında kalır.

    Bu sözleşme ile ilgili soru ve sorunlarınızı adresindeki hukuk departmanımıza iletebilirsiniz.