IHS Blog

Adım Adım E-Ticaret Sitesi Yapma Rehberi

E-ticaret-Sitesi-Yapmak

Dünyanın birçok yerinde e-ticaret sitesi sayısı fiziksel mağaza sayısına kıyasla çok daha hızlı bir şekilde artmakta. Fiziksel mağaza sahipleri de artık ürünlerini ve hizmetlerini internette satmaya başlamış durumda. Bu işletmeler için başarı ve başarısızlık arasındaki ince çizgiyi oluşturan şey iyi bir strateji ve web sitesinin varlığı. Bunlar olmaksızın e-ticaret siteniz ne yazık ki er ya da geç başarısızlığa mahkum.

Başarılı bir e-ticaret sitesi nasıl yapılır? Bu sorunun cevabı için öncelikle ne satacağınıza bağlı olarak birkaç hususu belirlemeniz gerekiyor. Sonrasında ise online mağazanızı hazırlamaya başlayabilirsiniz.

1- Satacağınız ürüne karar verin

Bir süredir bir online mağaza açmayı düşünüyorsanız, hangi ürünü satacağınızı biliyor olmalısınız. İster el yapımı eşyalar olsun ister uygun fiyata bulduğunuz ve perakende olarak satacağınız toptan bir ürün, her online mağazada başlangıç için bir ürün olması gerekiyor.

Satacağınız ürünün talep edilebilir bir şey olduğundan emin olmak için mutlaka önceden araştırma yapın. Ürününüz için halihazırda bir pazar var mı? Eğer varsa, ürününüzün bu pazarda kendine bir yer edinebilecek özgünlükte olup olmadığını değerlendirin. Fiyatlandırma bakımından diğer ürünlerle rekabet edip edemeyeceğinizi gözden geçirin.

2- Fiyatlarınızı belirleyin

Yeni bir şirket kurarken en zor işlerden biri fiyatları belirlemektir. Fiyatları çok düşük tutarsanız ya zarar edersiniz ya da ancak masraflarınızı karşılarsınız. Yani yaptığınız e-ticaret sitesi için harcadığınız vakte ve emeğe yazık olur. Fiyatları çok yüksek tutarsanız da bu sefer yeterince satış yapamazsınız ve ürünleriniz elinizde kalır.

Ürünleriniz için makul fiyatlar belirlemek için önce giderlerinizi bilmeniz gerekir. Gider kalemleri arasında şunlar vardır:

– Ürününüzü yapmak için kullandığınız malzemenin maliyeti

– Yaptığınız e-ticaret sitesi için yaptığınız hosting masrafı

– Vergiler

– Sevkiyat

– Kredi kartı veya Paypal kesintileri

– Pazarlama ve reklam masrafları

Bu kalemleri tespit ettikten sonra kar payınızı belirleyin. Fiyatlarınız hakkındaki nihai kararı vermeden önce piyasadaki rakiplerinizin fiyatlarını da gözden geçirmenizde fayda var. Rekabet edebilmek için yeri geldiğinde fiyatlarınızı düşürmeniz gerekebilir.

3- Sevkiyat masraflarını ve seçeneklerini araştırın

Eğer fiziksel bir ürün satıyorsanız bu ürünü müşterilerinize nasıl ulaştıracağınızı önceden belirlemeniz gerekir. Başlangıçta tüm nakliye masrafını müşteriye yüklemek isteyebilirsiniz. Birçok e-ticaret sitesi bu yöntemi tercih eder. Fakat unutmayın ki sevkiyat masrafları müşteriler üzerinde büyük bir psikolojik etkiye yol açabilir. Birçok müşteri yüksek nakliye ve teslimat masrafları nedeniyle online alışveriş yapmadıklarını söylemekte. Dolayısıyla şu nakliye yöntemlerinden birini tercih edebilirsiniz:

– Ücretsiz nakliyat teklif edin.

– Ücretsiz nakliyat teklif edin ve ürününüzün fiyatını bu masrafı karşılayacak şekilde hafifçe arttırın.

– Belirli bir meblağın üstünde siparişler için ücretsiz nakliye teklif edin.

– Sabit bir nakliyat ücreti teklif edin.

4- E-ticaret web hostinginizi seçin

E-ticaret web sitesi kurmak isteyenlerin önünde iki seçenek vardır: Ya n11 veya gittigidiyor gibi mevcut platformlardan birini kullanmak ya da tamamen kendine ait bir e-ticaret sitesi ve markaya sahip olmak.

Eğer tamamen size ait bir web siteniz ve markanız olsun istiyorsanız, OpenCart Hosting paketi ile temanızı seçebilir, ürün ekleyebilir ve sipariş kabul edebilirsiniz.IHS OpenCart hosting paketi web siteniz için gereken herşeyi sağlar.

5- Bir alan ve marka adı seçin

İşin en eğlenceli kısmı burası! Müşterileriniz arkadaşlarına sizden aldıkları ürünün adını söylerken ne diyecekler? Bunu belirlemek tamamen size kalmış.

Sitenizde satacağınız ürünler hakkında bir şeyler söyleyen ve sizin için anlamı olan kelimeleri veya kelime öbeklerini bulmak için mutlaka gerekli zamanı ayırmalısınız. Başka şirketler tarafından hakları alınmış kelimelerden uzak durmayı unutmayın. Kuracağınız e-ticaret sitesi için bir alan adı seçerken nelere dikkat etmeniz gerektiği konusu titiz bir araştırmayı hak etmekte.

6- E-ticaret web sitenizi hazırlayın

OpenCart hosting paketi web sitenizi en baştan kendiniz yapmaktansa size bir site hazır platform sunar. Bu aşamaların en azından bir kısmını kolaylaştırabilir.

Sitenizi yaptıktan sonra ürünlerinizi eklemekten daha fazlasını yapmalısınız. Ürün sayfalarının yanı sıra, yapmış olduğunu e-ticaret web sitesi şu sayfaları da içermeli:

– Haftalık tekliflerinizin ve indirimli ürünlerinizin yer aldığı bir ana sayfa

– Şirketinizi kısaca tanıtan bir hakkımızda sayfası

– Müşterilerin size kolayca ulaşmasını sağlayan bir irtibat veya müşteri hizmetleri sayfası

– Markanızla ilgili güncellemelerin, faaliyet alanınızla ilgili haberlerin ve faydalı bilgilerin yer aldığı bir blog.

7- Bir şirket hesabı açın

Online mağazaların para gönderilebilecek, özellikle kredi kartı ödemelerini alabilecekleri bir hesabı olmalı. Bunu bir şirket hesabı açarak yapabilirsiniz. Bunun için isterseniz Chase veya PayPal gibi büyük isimlerle isterseniz BluePay veya PaySimple gibi daha ziyade küçük şirketlerle çalışan isimlerle anlaşabilirsiniz. Paranızı alabilmek için bu şirketlere bir miktar para ödemeniz gerekir ama müşterilerinizden ödeme alabilmek için bunu yapmak zorundasınız.  

8- SSL sertifikanızı alın

Web sitenizi yaptığınızda mutlaka bir SSL sertifikası da satın alın. Bu sertifikalar vasıtasıyla online alışveriş yaptığınız sitelerin URL’lerinin yanında gördüğünüz ve müşterilerin özel bilgilerinin güvence altında olduğu anlamına gelir.

Müşterileriniz size özel ödeme bilgilerini verecekse, daha doğru bir tabirle, bu bilgileri web sitenizdeki bir forma yazacaklarsa, onları bu hassas bilgilerin koruma altında olduğuna temin etmeniz gerekir. SSL sertifikaları müşterilerin size verdiği bu hassas bilgileri kriptolar ve böylece hackerların bu bilgileri ele geçirmelerine engel olur.

9- Satış yapmaya başlayın!

Artık para kazanmaya başlamanın vakti geldi!

Online mağazanızı açtıysanız ama yeterince ilgi çekemediyseniz, tanıtım yapmayı düşünmelisiniz. İçerik pazarlaması, sosyal medya ve ücreti tanıtımlar muteber ve bilinen bir e-ticaret sitesi oluşturmak için mutlaka düşünülmesi gereken seçeneklerdir. Fakat online mağazanız için bu seviyede bir yatırım yapmaya henüz hazır olmadığınızı düşünüyorsanız işe eski usul kulaktan kulağa tanıtım yöntemiyle başlayabilirsiniz. Web sitenizden arkadaşlarınıza, tanıdık profesyonellere veya faaliyet alanınızla ilgili kişilere bahsedebilir, sattığınız ürünlerle ilgilenebilecek kişilerin olduğu etkinliklerde web sitenizden bahsedebilirsiniz.

Tebrikler!

Fiziksel mağazalar muhtemelen her zaman var olacak ama internet insanların ürünlere ve servislere ulaşması bakımından çok daha fazla seçenek sunmaya da devam edecek. Siz de bir e-ticaret sitesi kurarak kendi ürünlerinizi ve hizmetlerinizi erişime açmış bulunmaktasınız.

Açmış olduğunuz e-ticaret sitesi faaliyete başladığından bir an durup kendinizi mükâfatlandırın. Artık siz de bir girişimcisiniz.

Exit mobile version