IHS Blog

Başarılı Bir Blog Stratejisi Oluşturun

Blog

Başarılı bir blog stratejisi oluşturmak için öncelikle bu amaçla birden fazla alana odaklanmak gerektiğinin bilinmesi gerekir.

Aşağıda bu alanların her biri için nasıl bir strateji belirlenmesi ve bu stratejilerin bir araya getirilerek nasıl bütüncül bir strateji oluşturulacağı anlatılmakta.

Hangi alanlar için bir blog stratejisi oluşturmak gerekir?

Başarılı bir blog stratejisi oluşturmak için ayrı ayrı stratejiler belirlenmesi gereken bazı alanlar bulunmakta.

1- Blogun hosting alanı.

2- Blogun kendisi.

3- Blogun tanıtımı.

Hosting stratejisi

Blogunuz için hangi hostingi kullanacağınıza karar vermeden önce göz önünde bulundurmanız gereken bazı hususlar bulunmakta.

İlk defa blog sahipleri için Bireysel Hosting paketini önermekteyiz. Bireysel hosting paketi ile 7 / 24 saat destek operatörlerimize taleplerinizi iletebilirsiniz.

İlk defa blog sahibi oluyorsanız WordPress gibi en çok kullanılan içerik portalınızı ücretsiz kuruyoruz.

Blog stratejisi

İyi bir blog stratejisi için şunlara dikkat etmek gerekmekte:

1- Hedef kitlenizi tanıyın ve onlara yönelik içerik sunun. Hedef kitlenizi anlamak için bir müşteri listesi oluşturmalısınız. Hedef kitlenizi oluşturan yaş gruplarının (örneğin 20-40 arası) neleri paylaştığını, kimleri takip ettiğini ve blogunuzda tanıttığınız ürünler veya hizmetler hakkında ne gibi yorumlar yaptıklarını görmek için sosyal medyayı kullanın. Bunun yanı sıra coğrafi konumları, gelir seviyeleri, medeni durumları vs. gibi demografik verileri de elde edin. Bunlar hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı ve bu sayede içeriğinizi onlara daha rahat ulaştırmanızı sağlayacaktır.  

2- İçeriğiniz için şunları yapın: Sürekli yepyeni içerikler sunabilmek neredeyse imkansız bir şey olduğu için içeriğinizde ufak dokunuşlar eşliğinde bazı değişiklikler yapın. Başka yerde bulunamayacak içerikleri kendi tarzınızı, kişiliğinizi ve uzmanlık alanlarınızı yansıtacak şekilde oluşturun. Ayrıca, sık sık, haftada en az 2 – 3 kere yeni içerik sunmanız gerekir. Kısa ve uzun içeriklerden oluşan bir gönderi dengesi yakalamalısınız. %20 oranında kısa (500-800 kelime), %80 oranında uzun (1000-2500 kelime) içerik oranının dengeli olduğu söylenebilir.

3- Okurlarınıza cevaplandırmaları için birtakım sorular, anketler, ürününüz veya hizmetinizle ilgili deneyimlerini yazacakları yorum bölümleri oluşturarak bloğunuzu interaktif bir hale getirin. Bu yorumlara mutlaka cevap yazarak katkılarına değer verdiğinizi onlara gösterin.

4- Blogunuzun tasarımı ve şablonu, gönderilerinizin genel yapısı profesyonel görünüşte olsun. Fakat aynı zamanda gönderilerinize kişiliğinizi yansıtan esprili veya duygusal bazı dokunuşlarda bulunabilirsiniz. Yine de okurlarınızın size güvenmesini ve sizi alanınızda bir uzman olarak görmelerini istiyorsanız, bütün bunları profesyonel bir tarzda yapmaya gayret edin.

5- Ziyaretçilerinizin blogunuza nereden geldiğini, blogunuzda ne kadar süreliğine kaldığını, neleri okuduklarını ve bütün bu süreçler sonunda sizden alışveriş yapıp yapmadıklarını görmek için analiz araçlarını kullanın. Özellikle odaklanmanız gereken şeyler yeni veya birden çok kez gelen ziyaretçiler, bu ziyaretçilerin günün hangi saatlerinde bloğunuzu ziyaret ettiği, demografik veriler ve siteden çıkış oranlarıdır. Tanıtım kampanyalarınıza faydası olacak diğer önemli analiz konuları ise ziyaretçilerin bloğunuza doğrudan mı, arama motoru vasıtasıyla mı, yoksa bir referans üzerinden mi ulaştığı gibi hususları tespit edeceğiniz trafik kaynaklarıdır.

6- İçeriğinizin SEO bakımından hatasız olmasına özen gösterin. Böylece arama motorlarının sonuçlar sayfasında daha üst sıralarda yer bulabilirsiniz.

7- Blogunuza bir isim verin. Bu ismin telaffuzu kolay, akılda kalıcı ve alan adınıza uygun bir isim olması gerekmekte.

Tanıtım stratejileri

Hosting ve blog stratejilerinizi belirledikten sonra sıra bloğunuzun tanıtımı veya pazarlaması için bir strateji belirlemeye geliyor.

1- SEO çok önemli. Gönderilerinizin SEO bakımından optimize olması kadar, farklı mobil cihazlar ve ekran boyutlarına göre de optimize edilmesi gerekmekte.

2- Anahtar kelimeler çok önemli. Uzun anahtar kelime öbekleri ve cümleler de buna dahil. Bu anahtar kelimeler tık başına ödeme ve diğer reklam kampanyalarında kullanılacak.

3- Diğer bloggerlarla bir ağ oluşturun. Sitelerini ziyaret edin ve neler yaptıklarını görün.

4- Sosyal medyadan faydalanın. Takipçilerinizin gönderilerine, yorumlarına ve sorularına yanıt vermeye özen gösterin. Böylece onlara önem verdiğinizi göstermiş olursunuz.  

5- Başka bloglarda misafir yazar olarak yazılar yazın ve blogunuzda veya web sitenizdeki profilinizde bu yazılar için mutlaka link verin.

6- Google veya Bing reklamları gibi ücretli reklamları kullanmayı unutmayın.

Bütün stratejileri birbirine bağlayın

Her husus için birer strateji belirledikten sonra, bütün bu stratejileri birbirine bağlayın ve her biri üzerine ayrı ayrı çalışmaya başlayın. Birinci ve ikinci aşamalar bir arada götürülebilir ve bu sayede blogunuzun ismine karar verdiğiniz anda alan adınızı ve hostinginizi de alabilirsiniz.    

İçeriğiniz üzerine çalışın ve blogunuzu yayına koyun. Blogunuza gönderiler yapmaya başladığınızda bir e-posta listesi oluşturmaya ve faaliyet alanınızdaki nüfuzlu isimlerle tanışmaya gayret edin. Bu kişilerden blogunuzda misafir yazar olarak yazılar yazmalarını isteyin.

Bütün bunların bir anda olamayacağını aklınızdan çıkarmayın. Çabalarınızın kayda değer sonuçlarını görmek için bir yıl beklemeniz gerekebilir.

Sonuç

Buradaki adımları atarak blogunuzu başlatmaya ve başarılı bir şekilde pazarlamaya hazır olacaksınız. Bunun için yeter ki gerekli zaman yatırımını yapmaya hazır olun.

Exit mobile version