IHS Blog

Dropbox’ın Servisleri Kapanıyor!

dropbox

400 milyondan fazla kullanıcıya sahip dosya ve bulut depolama firması Dropbox zor günler geçiriyor. 10 milyar değerlemeye ulaştıktan sonra sıkıntılı günler geçiren Dropbox, asıl işine odaklanmaya çalışıyor gibi görünüyor. Mailbox ve Carousel adlı 2 farklı uygulamaya daha sahip olan şirket, e-posta ve fotoğraflara odaklanmış bu 2 uygulamayı da kapatmayı planlıyor.

Mailbox adlı uygulama 26 Şubat 2016’da, Carousel ise 31 Mart 2016’da kapatılacak. Sebep olarak ise her iki uygulamanın da kullanıcıların ilgisini çekememesi gösteriliyor.

Carousel’in 1 ay daha geç kapanmasının sebebi ise şu anda uygulamayı kullanan kullanıcıların fotoğraflarını dışarıya ve Dropbox’a aktarmalarını sağlayacak bir araç geliştirmesinin devam ediyor olması.Mailbox ise Gmail platformu üzerinde çalıştığı için, kapatılması herhangi bir veri kaybına sebep olmayacak.

Bir süredir fısıltıları duyulan bu gelişme ise geçtiğimiz günlerde Dropbox’ın blogundaki açıklamayla resmiyete kavuşmuş oldu.

Özellikle 2014’ten beri oldukça az güncelleme gören ve 2015’te de neredeyse geliştirmesi duran bu uygulamalar önümüzdeki aylarda tarihin tozlu sayfaları arasına karışacak.

2013 yılında ilk defa kullanıcılarla buluşan ve o zaman için ilkleri başaran Mailbox’ın bu şekilde tarihe gömülecek olması elbette üzücü. İlk ortaya çıktığında özel gesture’lar ile inbox yönetimi sunması, uzun süren bekleme listeleriyle heyecanı arttırması Mailbox’ın popülerliğini oldukça arttırmıştı.

Diğer yandan ise Carousel, Dropbox için satın alınan bir çok üründen sonra ortaya çıkan yepyeni bir üründü. Mailbox ve Carousel, bu şekilde tarihe karşıcak olması üzücü olsa da, Dropbox adına odaklanma ve dedikasyon sağlayacak bir adım olacağına kesin gözüyle bakılıyor.

Bunların dışında ise Dropbox odağını yavaş yavaş başka bir konuya, küçük işletmelere kaydırmaya başladı denilebilir. Bunun sebebi ise küçük işletmelerin çoğunlukta olduğu bazı sektörlerdeki firmaların ücretli Dropbox üyeliğine daha sıcak bakmaları veya daha fazla yönelmeleri. Geçtiğimiz Kasım ayında Dropbox bu şekilde 150.000’den fazla işletmenin veya kurumsal kullanıcının ücretli üyeliğe geçiş yaptığını paylaşmış oldu.

Kendi Dropbox’ınızı Kurun!

Exit mobile version