IHS Blog

E-Posta Pazarlamasından Verim Almanın 14 Yolu

e-posta pazarlaması

E-posta kampanyalarınız beklediğiniz kadar ilgi görmüyorsa muhtemelen e-posta başlıklarınız “Beni aç!” demiyor, harekete geçirici mesajınız “Bana tıkla!” diye bağırmıyordur.

Abonelerinizin gelen kutularını sürekli taciz etmediğiniz sürece e-posta kampanyaları müşterilerinize ve hedef kitlenize doğrudan ulaşmanın en kolay ve güçlü yoludur.

Öncelikle hangi tip e-postaları gönderebileceğinizi sıralayalım:

Pazarlama E-Postaları

Bunlar hedef kitlenize, müşterilerinize, bayilerinize, satıcılara, bağlı şirketlere vb. gönderebileceğiniz bilgilendirici veya tanıtıcı mesajlardır. İçerikleri çok farklı olabilir ama çoğunlukla bülten, satış tanıtımı, duyuru, basın açıklaması ve anket göndermek amacıyla kullanılır.

İşlem E-Postaları

Bu tip e-postalar genellikle müşterilerinizin aktiviteleri ile bağlantılı olarak otomatik olarak gönderilir. İşlem e-postalarına örnek olarak karşılama mesajlarını, sipariş takiplerini, alınan ödeme ve abonelik onaylarını vb verebiliriz.

Bu e-postaların değerini göz ardı etmemek gerekir. Bir kişi şirketinizle ona işlem e-postası göndereceğiniz kadar etkileşime geçmişse, bu kişinin sizinle gelecekte yeniden etkileşime geçebileceği anlamına gelir. Bu e-postalar genellikle daha fazla açılma oranına sahiptir ve müşteriyle daha fazla etkileşim kurma imkanı sağlar.

Operasyonel E-Postalar

Bunlar şirketinizle ilgili örneğin tatil günlerinde kapalı olma, bakım çalışmaları yüzünden internet sitenizin bir süre kapalı olacağı veya hizmetlerinizle geçici bir değişiklik yapılacağı gibi önemli bilgileri içeren e-postalardır. Bu e-postalar satışlarınız üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olmasalar da takipçi kitlenizin bu mesajları okuması için elinizden geleni yapmalısınız.

Operasyonel e-postalar genellikle bilgilendirici nitelikte olsa da, şirketinize olumlu bir imaj kazandıracak şekilde tasarlanmalıdır. Örneğin, bakım hizmetleri yüzünden hizmetiniz bir süre aksayacaksa, nasıl bir güncelleme yapacağınızı anlatmak müşterilerinize verdiğiniz değeri hatırlatacak bir detay oluşturacaktır.

Hangi tip e-postayı kullanırsanız kullanın, neyi başarmaya çalıştığınızı göz önünde bulundurmak ve mesajlarınızla stratejinizi bu yönde belirlemeniz çok önemlidir.

Bu doğrultuda size faydası olacak birkaç tavsiyeyi sıralamak gerekirse:

1) E-posta listenizi oluşturun
E-posta listenize web siteniz üzerinden abone olma işlemi mutlaka kolay olmalıdır. Blog sayfanıza ve blog yazılarınıza abonelik formları koyun, çünkü blogunuzu okuyan kişiler sizden daha fazla içerik almakla ilgileniyor olabilirler.
Listenizi daha geleneksel yöntemlerle de oluşturabilirsiniz. Bir endüstri fuarında stand açarsanız, insanlara bülteninize abone olma opsiyonu sunun. Fuarda doğrudan satış yapamasanız bile e-posta listenizdeki insan sayısını arttırmak gelecekteki satış miktarınızı arttırabilir.

2) Hedef kitlenizle birlikte hareket edin
Eski tip doğrudan e-posta gönderme sisteminden farklı olarak, e-posta pazarlamasında, eğer doğru bir içeriğe sahipseniz, müşterilerinizle monolog değil diyalog halinde etkileşim kurabilirsiniz. Bu diyalog üç temel aşama ile başlar:
– İyi bir Başlık bulmak: İnsanların gönderdiğiniz e-postayı açmasını sağlamak içindir. Kötü bir başlık insanları hemen sil tuşuna basmaya yönlendirir.
– Eğlenceli ve farklı bir dil: E-posta açıldıktan sonra içerdiği mesajın okunmasını ve okuyucunun ilgisini çekmesi içindir.
– Alakalı içerik: Abonenin demografik verilerine veya hakkında daha önce toplanmış olan bilgilere göre düzenlenir ve mesaj içeriğindeki fırsatın anlaşılmasını kolaylaştırır.
E-posta gönderimleri  için “noreply” tipi adresleri kullanmaktan kaçının. Aksi takdirde müşterilerinizin geri bildirimlerine değer vermiyormuş gibi görünürsünüz.

3) E-postanızın ilgi çekici olmasına özen gösterin
E-postaları gazete gibi düşünün. Okurun dikkatini çeken esas şey başlıktır. Okuyucunun dikkatini çekeceğiniz ve e-postayı açmasını sağlayacağınız ilk nokta konu başlığınızdır. Bu nedenle bu kısmın ilginç olmasına özen gösterin.
“Ocak Bülteni Burada!” diye bir başlık koyarsanız pek fazla tık alamazsınız. Ama okuyucunun ilgisini çeken bir soru sorarsanız (“Google Tarafından Haberiniz Olmadan Cezalandırıldınız Mı?” gibi) ilgi çekme ihtimaliniz artacaktır.
Tabii yeri gelmişken konu başlığı kadar içeriğin de önemli olduğunu, çok ilginç bir konu başlığının e-postayı açtırtacağını ama içerik yeterince iyi değilse e-postanın anında çöpü boylayacağını da hatırlatalım.

4) E-Postalarınız Kişisel Olsun
Mümkün olan her yerde e-postalarınıza kişisel ayrıntılar ekleyin. Birçok e-posta aracı gönderim esnasında alıcının adını otomatik olarak koyacak kodlara sahiptir. Bunun yanı sıra mesajlarınızı hedef kitlenizin belli kesimlerine göre farklı şekillerde oluşturabilirsiniz. Eğer birden çok faaliyet alanında aktif olan bir şirketseniz, e-postalarınızı bu farklı alanlara hitap edecek şekilde düzenlemelisiniz.

5) E-postalarınızın spam klasörüne düşmesini engelleyin
Özene bezene hazırladığınız e-postalar doğrudan spam klasörüne gidiyorsa onca emek boşuna gitmiş demektir. Bu noktada yapılması gereken ilk şey sizden e-posta talep eden kişilere gönderim yapmaktır. Bunun dışında, filtreler tarafından spam olarak işaretlenmeyecek e-postalar göndermelisiniz. Bu filtreler spam mesajlar arasında yaygın olarak görülen unsurları tespit ederler, bu nedenle sizin mesajlarınızı bu unsurları barındırmayacak şekilde hazırlamanız önemlidir. Örneğin, tamamen büyük harflerden oluşmuş, çok fazla ünlem işareti içeren, “Süre dolmadan hemen harekete geç!!!” gibi abartılı ifadelerden veya kötü formatlanmış HTML kodları kullanmaktan kaçının.
Spam filtreleri çok katmanlıdır, bu yüzden bir e-posta bazı filtrelerden geçerken bazıları tarafından spam olarak işaretlenebilir.

6) E-postanız temiz ve düzgün görünsün
Aslında bunu söylemeye gerek bile yok ama ne kadar çok kişinin 90’lardan kalma amatör web sitelerine benzeyen e-postalar gönderdiğini bilseniz şaşarsınız. Birisi gönderdiğiniz e-postayı ilgisini çeken bir başlık yüzünden açmışsa, onun ilgisinin karşılığını vermeniz gerekir. Bu da şöyle olur:
– Kısa paragraflar kullanarak ve okuyucunun ilgi alanına uygun anahtar kelimeler ve ibareler kullanarak.
– İnsanların içeriği kolayca görebilmelerini ve en önemli kısımları hızlıca algılamalarını sağlayan satır başı işaretleri kullanarak.
– Görselleri doğru biçimde kullanın. Mesaj kapsamında kullanılan görseller yalnızca mesajınızı yansıtmalı ve içeriğin yerini almamalıdır. E-posta hizmeti sağlayıcılarının çoğu varsayılan ayarlarında görselleri engellediğinden bu tavsiyeyi unutmamak gerekir. E-postalarınızdaki büyük görseller de postanızın spam klasörüne düşmesine veya mobil cihazlarda görüntülenememesine neden olabilir.

7) Linkleriniz ve Sloganlarınız anlaşılır olmalı
E-posta kampanyanızın amacı karşılama sayfanıza ve web sitenize gelen trafiği arttırmaktır. Tık yoksa müşteri de yok demektir. Bu yüzden linkleriniz kolay fark edilir olmalı ve müşteri ile etkileşime geçebilmelidir.. “Buraya tıklayın” şeklindeki harekete geçirici mesajlar pek fazla işe yaramamaktadır. Örneğin “Daha fazla bilgi edinin” veya “Buraya tıklayın” yerine “Ücretsiz raporunuzu buradan indirin” gibi mesajları kullanabilirsiniz.

8) Gönderi listesinden çıkış kolay olmalı
E-posta kampanyanızın dostane olması gerekir. Ne de olsa kimse agresif bir satıcıdan alışveriş yapmak istemez. Müşterilerinize mutlaka gönderi listesinden kolayca çıkma seçeneğini sunmalısınız. Gönderdiğiniz her kampanya mesajının altına mutlaka gönderi listesinden çıkma opsiyonunu ekleyin.

9) E-postalarınız mobil uyumlu olmalı
Sabah uyandığınızda yaptığınız ilk şey nedir? Birçok kişi alarmı kapattıktan sonra ilk iş olarak cep telefonuna bakar. Yapılan araştırmalara göre E-postaların %66’sı da akıllı telefonlardan veya tabletlerden okunuyor. Eğer gönderdiğiniz e-postalar bu cihazlarda görüntülenebilecek şekilde optimize edilmediyse büyük ihtimalle çok sayıda tıkı kaçırıyorsunuz demektir.

10) Test yapın, test yapın, test yapın
Emin olmadan hiçbir şeyi kesinlikle göndermeyin. Önce kendi kendinize testler uygulayın. Bunun için bütün büyük hizmet sağlayıcıları kullanabilirsiniz: Outlook, Gmail, Yahoo vs. gibi. Daha sağlam testler için e-postanızın ekran görüntülerini birçok farklı e-posta aracında test edin.

E-postalarınızın tasarımlarının doğruluğundan, tüm linklerinizin çalıştığından emin olun. Pazarlama amaçlı e-postaları test etmeden göndermek giyeceğiniz takım elbiseyi karanlıkta seçerek topalantıya katılmak gibidir. Eğer hatalı bir seçim yaparsanız hem profesyonellikten uzak görünürsünüz hem de karşınızdakilere karşı mahçup olursunuz.



11) Mutlaka A/B testi yapın

Onuncu maddede bahsi geçen testler e-postanızın farklı platformlardaki kullanılabilirliğini kontrol ederken, burada bahsettiğimiz test hangi konu başlıklarının, harekete geçirici mesajların ve içeriklerin hedef kitlenize ulaşma anlamında işe yaradığını görmeyi amaçlar.
Bazı kampanya yönetim platformlarında e-postanızın farklı versiyonlarının sonuçlarını karşılaştırmanızı sağlayan A/B testi modülleri bulunur. Eğer sizin sağlayıcınızda bu araçlara erişiminiz yoksa kendinizde bu testleri yapabilirsiniz. E-postalarınızı haftanın farklı günlerinde veya günün farklı saatlerinde göndermeyi deneyin, bakalım en iyi tepkiyi hangi seçenekte alıyorsunuz.

12) Verilerinizi takip edin

Test yapmak kadar, e-postalarınızdan veri toplamak, hangi e-postaların işe yaradığını ve  hangilerinin işe yaramadığını tespit etmek önemlidir. Birçok e-posta pazarlama platformu açma ve tıklama oranları ile ilgili bilgiler sunar. Bu başlangıç aşaması için iyi bir seçenektir ama ilave ayarlar yaparak e-posta performansınız hakkında çok daha fazla fikir edinebilirsiniz.
Web sitenizde Google Analytics kullanıyorsanız, e-postalarınızı özel kampanya takipleriyle etiketleyerek karşılama sayfalarınıza ne kadar trafik çektiğinizi ve bu ziyaretçilerin sitenize girdikten sonra nasıl davrandıklarını görebilirsiniz. Bu sayede pazarlama mesajlarınızın bu mesajlardan faydalanacak kişilere ulaşma ihtimali de artmış olur.

13) Aboneleriniz bunaltmayın
Bu yeni tavsiyelerin ışığında abonelerinize olabildiğince fazla e-posta göndermek istiyor olabilirsiniz ama onlara ne sıklıkta mesaj gönderdiğinize dikkat etmelisiniz. Abonelerinizin gelen kutularını pazarlama mesajlarıyla doldurup taşırırsanız potansiyel müşterilerinizin çoğu er ya da geç aboneliklerini iptal eder yada listenizden çıkar.

14) Değer katın
İyi bir e-posta pazarlaması nihayetinde hedef kitlenize değer sunmak anlamına gelmektedir. Gönderdiğiniz her e-postada onlar için değerli ve özgün olmalı. Bu ister faaliyet alanınızla ilgili eğitici bilgiler olsun, ister sunduğunuz hizmetle ilgili operasyonel mesajlar, her e-postanın okura mutlaka pozitif bir kazanım sağlaması çok önemlidir. Aksi takdirde gönderdiğiniz e-posta çöpü boylar.
Bu daha başlangıç

Birçok pazarlama kampanyası gibi, e-posta kampanyalarında başarılı olmakta bir süreçtir. Bu iş iyi planlama ve veri analizi sonucunda kampanyalarınızı geliştirmekten geçer. Bunu öğrenmenin ve kendinizi geliştirmenin ilk adımı ise vakit kaybetmeden e-posta mesajları göndermeye başlamaktır.

IHS Message ( E-mail Marketing Platformu ) kampanya ve satış e-postalarınızı kolayca tasarlamanızı ve toplu olarak göndermenizi sağlar. Üstelik kurumsal hosting paketlerinde ücretsiz.

Exit mobile version