IHS Blog

En Etkili Dijital Pazarlama Yöntemleri

en-etkili-dijital-pazarlama-yontemleri
Bu makaleyi ortalama 16 dakikada okuyabilirsiniz.

İşletmenizin başarılı olmasını hedefliyor veya çok hızlı bir şekilde hedeflediğiniz kitleye ulaşmak istiyorsanız, dijital pazarlama kesinlikle ihtiyacınız olan ilk şeydir.

İşte ‘One Page Marketing Plan’ yazarı Allan Dib’in dijital pazarlamanın önemi ile ilgili söyledikleri:

“Birçok işletme sahibi, ürünleri mükemmel olursa pazarın satın alacağını düşünerek kendilerini kandırır. “Eğer bunu yaparsam, onlarda gelecekler” harika bir pazarlama planı oluştursa da, korkunç bir iş stratejisidir. Tarih, ticari olarak başarısız olan teknik olarak üstün ürünlerle doludur. Birkaç örnek arasında Betamax, Newton ve LaserDisc sayılabilir. İyi, hatta harika, ürünler yeterli değil. Eğer başarmak istiyorsanız, pazarlama en önemli faaliyetlerden biri olmalı. “

Bu makalede, işletmeniz için kullanabileceğiniz etkili dijital pazarlama stratejilerini tartışacağız.

Hepsi test edilmiş ve çalışması garanti edilmiş olsa da hepsi sizin için uygun olmayabilir. Bu kılavuzdaki tüm stratejileri göz önünde bulundurmanızı fakat işletmenize en uygun olanları denemenizi tavsiye ederiz. İşletmeniz için en iyi yöntem, satışlarınızı olumlu yönde etkileyecektir.

Arama Motoru Pazarlaması ( SEM )

Arama Motoru Pazarlaması (SEM), adından da anlaşılacağı gibi, yalnızca arama motorlarına odaklanan bir pazarlama etkinliğidir. Bu tür bir pazarlamada, web sitenizi, ürününüzü veya hizmetinizi Google, Yandex veya Bing gibi arama motorlarında tanıtırsınız.

SEM nasıl çalışıyor:

1. Adım: Hedef kitlenizin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi aramak için kullandığı bir anahtar kelime kümesi için teklif vererek başlayın.Örneğin, İstanbul’da Kadıköy’de ayakkabı satıyorsanız, Kadıköy’de en iyi spor ayakkabı mağazası,  Kadıköy nike spor ayakkabı” gibi kelimeler hedeflenecek en iyi anahtar kelimelerdir.

2. Adım: Bir anahtar kelime seçtikten sonra, bunun için bir reklam oluşturun. Genellikle, arama motorları yalnızca metin reklamları gösterir; bu çok sayıda anahtar kelime oluşturmanızı tetikler; bu nedenle, ne kadar çok anahtar kelime o kadar yeni ziyaretçi ve reklamınızın o kişilere gösterilmesi demektir.Reklamınızı oluşturmak için önceden bir PPC stratejisi (tıklama başına ödeme) oluşturmak veya SEM uzmanı işe almak iyi bir bir fikir olabilir.

3. Adım: Son olarak artık ücreti arama motoru reklamlarınızı oluşturabilirsiniz. Bir kişi, hedeflediğiniz anahtar kelimeleri bir arama motoruna girdiğinde, reklamınız arama sonuçlarında görünecektir. Bir kişi reklamınızı tıkladığında ise tıklama başına maliyeti o anda ne ise reklamın onun karşılığını hesabınıza gider olarak yansıyacaktır.

Not: SEM , Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelen SEO ile karıştırılmamalıdır . SEO, anahtar kelime araştırması ve diğer ilgili teknikleri kullanarak, web sitenizin arama motorlarında organik olarak sıralamasını geliştirdiğiniz bir pazarlama stratejisidir.

SEM’in en büyük avantajı, çoktan motive olmuş ve çözüm arayan bir kitleye anında erişebilmenizdir. Tıpkı sizinki gibi bir ürün veya hizmeti bulmak için bir arama motoru kullanıyor olmaları, onları satın alma olasılığı yüksek olan nitelikli müşteriler haline getirmektedir.

Ayrıca, bir SEO stratejisinin aksine, web sitesi değerinizin artması için haftalar veya aylar beklemeniz gerekmez. Başarılı bir SEM stratejisinin sonuçları, SEO yaklaşımından çok daha hızlı sonuçlanır.

Forrester Research ve Shop.org tarafından yapılan bir araştırma şunları kanıtlamaktadır:

… Ankete katılan perakendecilerin yüzde 85’i arama motoru pazarlamanın (SEM ve SEO dahil) en etkili müşteri kazanım taktiği olduğunu söyledi. Araştırma, ayrıca ücretli arama reklamlarının en çok yatırım yapılan kanal olduğunu gösterdi.

Google ayrıca belirtiyor ki,

Google Ads’e harcanan her 1 ABD Doları için işletmelerin ortalama 2 ABD Doları kazandığı fikri, anket sonuçlarını desteklemektedir. Dahası, yerel işletmeniz çevrimiçi olarak insanların yararlı buldukları bilgiler sağlarsa , 4 kişiden 3’ünün fiziksel mağazanızıda ziyaret edeceğini ön görmektedir.

Doğru yapılırsa SEM size %100 yeni gelir kaynağı sağlayabilir, diğer pazarlama faliyetlerinde bu her zaman çok mümkün olmayabilir.

Sosyal Medya Pazarlaması

Facebook, Instagram ve Twitter gibi sosyal medya platformları çok popüler. Her gün milyonlarca insan bu platformları arkadaşlarıyla ve aileleriyle bağlantı kurmak ve hatta en sevdikleri markalara ulaşmak için kullanıyor.

Bir işletme sahibi olarak tüm tüketicilerin% 37’sinin sosyal medya ağlarında bir sonraki satın almaları için ilham aldığını bilmek ilginizi çekebilir . Bu, sosyal medyayı son derece kazançlı bir pazarlama kanalı yapar.

Peki sosyal medya pazarlamacılığı (SMM) tam olarak nedir?

Popüler bir sosyal medya yönetim aracı olan Buffer’ın bunun için mükemmel bir tanımı var. Onlara göre;

“Sosyal medya pazarlaması, markanızı oluşturmak, satışlarınızı artırmak, web sitesi trafiğini artırmak, takipçilerinize bağlanmak için sosyal medya platformlarının kullanılmasıdır. Bu, sosyal medya profillerinizde harika içerik yayınlamayı, takipçilerinizi dinlemeyi ve birleştirmeyi, sonuçları analiz etmeyi ve sosyal medya reklamları yayınlamayı içerir.”

SMM Nasıl çalışıyor;

Adım 1: Hedef kitlenizin büyük çoğunluğunun kullandığı bir sosyal medya ağı seçin. Örneğin, basılı tişört satıyorsanız, ideal sosyal ağ seçiminiz Facebook veya Instagram olacaktır. Gençlerin (tişörtlerini satın alması en muhtemel) olduğu yer burasıdır.

Öte yandan, eğer kurumsal veya yasal hizmetler satıyorsanız, Linkedin gibi bir platform daha iyi bir seçim olacaktır. Linkedin, yasal veya kurumsal hizmetlere ihtiyaç duyan işadamlarını, firma sahipleri bulabileceğiniz yerdir.

2. Adım: İstediğiniz sosyal ağı seçtikten sonra, reklam hizmetlerini kullanmak için kaydolmanız gerekir. Örneğin, bir Facebook reklamı oluşturmak için önce Facebook Business’ta bir hesap oluşturmanız gerekir . Benzer şekilde, bir Linkedin reklamı oluşturmak istiyorsanız, Linkedin Campaign Manager bir hesap oluşturmanız gerekir .

3. Adım: Hedef kitlenizi göz önünde bulundurularak, duygusal olarak zorlayıcı, hedef kitlenizin duyarlılık göstererek paylaşımınızı kopyalayıp paylaşacağı bir içerik üretin.

4. Adım: Son olarak, reklamı yayınlamak için belirli bir bütçe ve süre ayırın. Bunu nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız, bu konuda eğitimler alabilir veya sizin için yapmak üzere bir sosyal medya pazarlama uzmanı işe alabilirsiniz.

Bu, SMM’nin nasıl çalıştığının net bir şekilde açıklamasıdır. Yukarıdaki adımlara ek olarak, sosyal medya profilinizde yeni yayınlar oluşturmanız, kitle gruplarınızı optimize etmeniz, A / B testleri yapmanız ve hangilerinin en iyi sonuç verdiğini görmek için farklı reklamlarla deneme yapmanız gerekir.

SMM hakkında daha fazla bilgi edinmek için Facebook, Twitter, Linkedin, Pinterest ve Instagram da dahil olmak üzere her sosyal ağ, platformlarında reklamların nasıl yayınlanacağına dair temel bilgileri yine aynı platformlardan ücretsiz edinebilirsiniz.

İçerik Pazarlaması

İçerik pazarlaması, özellikle küçük işletmeler arasında oldukça popüler bir pazarlama stratejisidir. Bu yüzden pek çok işletme web sitesinde müşterileriyle faydalı bilgiler paylaşan bir güncel içerik bölümü barındırır.Bu onların içerik pazarlama stratejisinin bir parçası.

İçerik pazarlaması nedir?

İçerik pazarlaması, özellikle küçük işletmeler arasında oldukça popüler bir pazarlama stratejisidir. Bu yüzden pek çok işletme web sitesinde müşterileriyle faydalı bilgiler paylaşan bir blog bölümü var – bu onların içerik pazarlama stratejisinin bir parçası.

İçerik pazarlamaya kendini adamış popüler bir blog olan Content Marketing Institute , kısa şöyle bir açıklama yapıyor;

“İçerik pazarlaması, açıkça tanımlanmış bir izleyici kitlesini çekmek ve elde etmek ve nihayetinde kârlı müşteri eylemlerini yürütmek için değerli, alakalı ve tutarlı içerik oluşturmaya ve dağıtmaya odaklanan stratejik bir pazarlama yaklaşımıdır.”

Bu tanımdaki belli konuları açmak gerekirse,

“Değerli, alakalı ve tutarlı bir içerik oluşturun.”

İçerik pazarlamasında en önemli şey, takipçiler tarafından algılanan ve yalnızca bir kez değil, tutarlı bir şekilde değerli, alakalı içerik oluşturmaktır. Bunu hedef kitlenizin ihtiyaçlarını ve sorunlarını belirleyerek yapabilirsiniz.

Örneğin, bir ayakkabı mağazası işletiyorsanız, değerli ve alakalı içeriğe bir örnek, ‘Ayakkabılarınız Yeniden Yeni Gibi Olsun’ gibi bir makale olabilir. Bunun “değerli, alakalı” içerik olarak nitelendirilmesinin nedeni, doğrudan bir ayakkabı alıcının sorununa, yani ayakkabılarına dikkat etmesine yönelik olmasıdır.

Ve unutmayın, içerik sadece makaleler demek değildir. Aynı zamanda e-kitaplar, video rehberleri ve hatta Infographics anlamına da gelebilir.

“ Açıkça tanımlanmış bir izleyici kitlesini çekin ve saklayın”

Sadece düzenli olarak yüksek kaliteli içerik oluşturmak yeterli değildir. Ayrıca, içeriğiniz ile ilgilenen hedef kitleye bunu pazarlamanız gerekir. Doğru kitleyi “çekip tutabiliyorsanız”, içerik pazarlama stratejinizden en iyi şekilde yararlanabilirsiniz. İçeriğinizi pazarlayabileceğiniz ve doğrudan istediğiniz kişilere yönelik pazarlama yapabileceğiniz birçok kanal vardır.

Örneğin, makalelerinizi arama motorları için optimize edebilirsiniz (başka bir deyişle, SEO taktiklerini kullanırsınız), böylece arama sonuçlarının ilk sayfasında yer alacaklar. Reklamlarınızı Google Ads veya Facebook Reklamları gibi platformlarda yayınlayarak veya web sitenize tekrar bağlantı verebilecek, hedef kitlenizin ziyaret ettiği başka bir blogda bir konuk makalesi yayınlayabilirsiniz.

“Karlı müşteri eylemini yönlendirin.”

Yüksek kaliteli, alakalı içerik oluşturduğunuzda ve hedef kitleniz bunu kullandığında, daha fazla bilgi için istekli, sadık, bağlı müşteriler ve potansiyel müşterileri takip edeceksiniz. Bunu, e-posta aboneleri, sosyal medya takipçileri toplayarak veya daha fazla web sitesi ziyaretçisi alarak toplayabilirsiniz.

Kitlenizi kademeli olarak satmak istediğiniz ürün veya hizmetleri sunun. Belirlediğiniz içeriklerden yararlanarak, birçoğunu düzenli müşteri olmaya ikna edebilirsiniz.

Kulağa harika geliyor ama içerik pazarlaması gerçekten işe yarıyor mu?

Araştırmalar gösteriyorki, her şeyden önce, internet kullanıcılarının% 77’si blog okuyucularıdır ve birçoğu en sevdikleri blogların önerilerini temel alarak alışveriş yaparlar. Reklamları görmekten hoşlanmazlar.

Aslında, 600 milyondan fazla cihaz , Facebook, YouTube ve Pinterest gibi büyük sitelerde geleneksel reklamları engelleyen reklam engelleyiciye yazılımlara sahiptir. Bu, içerik pazarlamanın işletmeler için en göze çarpan pazarlama kanallarından biri olduğu anlamına gelir.

Ayrıca içerik pazarlaması da diğer stratejilerden daha ucuzdur. SEM ile karşılaştırıldığında, içerik pazarlaması % 31 daha ucuz maliyetle yol açar. Ayrıca, SEM’den üç kat daha fazla yol açar ve life time win ( ömür boyu kazanç eğrisi) açısından en iyi pazarlama yöntemidir.

Sonuç olarak, içerik pazarlamasını strateji olarak kullanan şirketler, içerik pazarlaması yapmayan şirketlerden daha yüksek bir dönüşüm oranına (yani daha fazla satış ve müşteri) sahiptirler.

Eposta Pazarlama

Kesinlikle denemeniz gereken bir dijital pazarlama stratejisi varsa, e-posta pazarlamasıdır.

Zaman ve deneyimler eposta pazarlama yönteminin, pazarlama dünyasında değerini kanıtlamış ve birçok işletmenin satışlarını artırmasına yardımcı olmuştur.

2016 yılında, Campaign Monitor , e-posta pazarlamasına yatırım yapan her dolar için şirketlerin sonuç olarak 44 $ kazandıklarını belirten bir rapor yayınladı. Bu onlara ‘pazarlama krallığının kralı’ e-posta pazarlama demelerini sağladı .

E-posta pazarlaması nedir? İşte Wikipedia’nın tanımı:

“E-posta pazarlaması, e-posta kullanarak, genellikle bir grup insana ticari bir mesaj gönderme eylemidir. En geniş anlamıyla, potansiyel veya mevcut bir müşteriye gönderilen her e-posta, e-posta pazarlaması olarak kabul edilebilir. Genellikle reklam, iş talebi, satış veya bağış talebi için e-posta kullanmayı içerir ve sadakat, güven veya marka bilinirliği yaratması amaçlanır. ”

Bu tanımı daha iyi anlamak için, e-posta pazarlamasının nasıl çalıştığını daha ayrıntılı olarak inceleyelim:

1. Adım E-posta listenizi oluşturarak başlayın. E-posta pazarlamasında yapılacak ilk şey , hedef kitlenizin e-posta adreslerini toplamaktır.Bunu web sitenize, blog makalelerinize veya açılış sayfalarınıza trafik çekerek yapabilirsiniz. Ziyaretçilerin e-posta listenize abone olmalarını isteyen bir ‘harekete geçirme ifadesi’ oluşturacağınız yer burasıdır.

İnsanlar genellikle e-posta adreslerini vermek konusunda isteksizdir. Onları ikna etmek için, bir e-kitap, indirim kuponu, ilginç bir konu hakkında kampanyalar veya yararlı bulabilecekleri herhangi bir şey sunun.Ziyaretçilerinize ihtiyaçlarına özel şeyler sunduğunuzda, hiç düşünmeden epostalarını sizinle paylaşacaklardır.

2. Adım Uygun bir kampanya oluşturarak e-posta abonelerinizi besleyin. Onlardan sitenizde alışveriş yapmalarını istemek, e-posta pazarlamasına en kötü yaklaşımdır. Daha iyi bir alternatif, düşünceli, eğitici ve alakalı içerik sunmaktır. Ardından, yavaşça satın almaya doğru takipçinizi teşvik etmeye başlayabilirsiniz.

Abonelerinizi meşgul edecek bir tür e-posta kampanyası geliştirmek, bir çok işletme sahibi içerik yazarının sorunudur. Bu tür e-postaları yazmak istemiyorsanız, en iyi seçenek sizin için kampanya oluşturmak üzere uzman bir metin yazarı kiralamak olacaktır.

3. Adım Profesyonel bir eposta yönetim yazılımı kullanın. Her bir e-postayı abonelerinize manuel olarak göndermek verimli değildir ve bir çok eposta hizmeti sağlayıcı tarafından blacklist ( kara liste ) ye alınmanıza neden olur. Mailchimp, ConvertKit veya Aweber gibi bir e-posta yönetim ve gönderim platformu kullanmak daha iyi bir yaklaşımdır.

Bu hizmetlerden birini kullanarak, e-posta kampanyalarınızı tamamen otomatik hale getirebilirsiniz, böylece bir kişi e-posta listenize abone olduğunda, e-postalarınızı otomatik olarak almaya başlar.

Ayrıca, bu hizmetler gerçekleştirdikleri entegrasyonlarla abonelerinize kişisel e-postalar göndermenize olanak sağlar. Örneğin, bir kimse alışveriş sepetini web sitenizde terk ederse, o kişiye otomatik olarak eposta atabilir ve satın alma işlemini tamamlaması için sizin belirlediğiniz fırsatlar sunabilir.

İşletmeniz eposta pazarlamasından ne gibi bir fayda sağlayacak?

Belirtildiği gibi, gözlenen yatırım getirisi yatırım yaptığınız her dolar için 44 $ ‘dır. Bu sizi ikna etmek için yeterli değilse, McKinsey tarafından yayınlanan bir çalışma e-posta pazarlamasının yararını açıklar:

E-posta, müşterileri edinmenin sosyal medyadan çok daha etkili bir yolu olmaya devam ediyor; Facebook ve Twitter’ın neredeyse 40 katı. Bunun nedeni, tüm ABD tüketicilerinin yüzde 91’inin hala günlük e-posta kullanması ve e-postaların etkileşim hızının, sosyal medyanın en az üç katı olduğu tahmin edilmesinin yanı sıra, ortalama sipariş değerinin de yüzde 17 daha yüksek olması.

Satış Ortaklığı Pazarlaması

Ürünlerinizi pazarlamak ve satmak için 7 gün 24 saat çalışan bir satış ordusuna sahip olduğunuzu hayal edin.

Böylesi ne de güzel olurdu?

Bunu, bir satış ortaklığı ağına (Affiliate Marketing) dahil olduğunuzda yapabilirsiniz .

Basitçe ifade etmek gerekirse, satış ortaklığı pazarlaması, başka bir kişinin ürünlerinizi sizin için pazarladığı ve sattığı çalışma şeklidir.Buna karşılık, bu kişiye (‘ortak’ olarak bilinir) ürün veya hizmetlerinizi satarken elde ettikleri kazancın bir yüzdesini sunarsınız.

İnanılmaz derecede etkili bir dijital pazarlama stratejisi, özellikle de fiziksel veya dijital ürünleri kitle izleyicilerine satan bir işiniz varsa.

Bir satış ortaklığı ağına katılabilir veya kendinizinkini oluşturabilirsiniz. CJ , Admitad veya ShareASale gibi güçlü bir satış ortaklığı ağına sahip birçok site vardır . Pazarlamacıların sizin adınıza satmasını istediğiniz ürünleri bu platformlara girmeniz yeterlidir. Bu satış ortaklığı ağına üye bir çok kişi ürünleri sizin adınıza pazarlamaya hemen başlarlar.

Bir satış ortaklığı ağına kayıt olmak istemiyorsanız (yüksek ücret talep ettikleri için), satış ortaklığı ağı oluşturmanızı sağlayacak bir WordPress veya Shopify eklentisi yükleyebilirsiniz . Özel bir web siteniz veya çevrimiçi mağazanız yoksa, bunun yerine ReferralCandy gibi bir servis kullanabilirsiniz . Unutmayın manuel bir yöntemi tercih ederseniz, satış ortaklığı giderlerini sizin hesaplamanız gerekmektedir.

Bir satış ortaklığı ağına katıldıktan sonra (veya kendiniz oluşturduktan sonra) bir komisyon stratejisine karar vermeniz gerekir. Bu, satış ortağınıza ne kadar ödeme yapmak istediğinizi analiz etmek anlamına gelir. Her satışta sabit bir tutar mı, yoksa kârın bir yüzdesi mi? Tüm üyelerime eşit mi davranmalıyım, yoksa daha çok satanlar daha iyi bir komisyonla ödüllendirilecek mi? Bütün bunlar karar vermek size kalmış.

Gördüğünüz gibi, bir satış ortaklığı pazarlama ağı kurmak zaman alırken, prosedür oldukça basittir.

Popüler e-ticaret devi olan Amazon, bu dijital pazarlama stratejisini büyük bir pazarlama etkisi için kullanıyor. Bir noktada, tüm satışlarının yaklaşık% 40’ı satış ortaklığı pazarlamacılarından geliyor.

Ayrıca, e-posta pazarlamanın kralı olsa da, satış ortaklığı pazarlaması da eşit şartlarda. Bu, Business Insider’ın hem e-postanın hem de satış ortaklığı pazarlamasının tüm e-ticaret alımlarının % 16’sından sorumlu olduğunu belirten bir raporunda gözlemlendi. Aynı raporda ayrıca müşterilerin% 74’ünün bir ürünü satın almadan önce perakende olmayan 2-3 siteyi (çoğu satış ortaklığı ürünlerin yayınlandığı yerler) ziyaret ettiği belirtiliyor.

Influencer Pazarlama

Popüler bir reklamcılık endüstrisi yayıncısı olan Adweek, birkaç yıl önce bir müşterinin birincil satın alma kararını neyin etkilediği konusunda içerik yayınladı.

İşte söyledikleri:

Dünya sosyal medyaya geçtiğinde, tüketiciler satın alma kararlarını vermek için diğer tüketicilere bakıyorlar. Geçmişte olduğu gibi şirketlere bakmak yerine, şimdi YouTube, Instagram, Snapchat, Pinterest ve diğer platformlarda kitlesel takipleri birleştiren birbirlerine ve en sevdikleri kişiliklerine bakıyorlar.

Bu, müşterilerin bir şirketin ürün ve hizmetlerini satın alma konusundaki düşüncelerinin büyük değişimini temsil ediyor. Bu, müşterilerin artık geleneksel reklamlara güvenmediği, satın alma kararlarını vermelerine yardımcı olacak ‘favori kişilikleri’ ni aradıkları anlamına geliyor.

Bu kişilikleri Etkileyici/İtibarlı Kişilik (Influencer) olarak adlandırabiliriz, çünkü yalnızca tavsiyelerine dayanarak bir ürün veya hizmeti satın alabilecek yüksek oranda bu kişiliğe ilgi duyan hayranlara sahiptirler. İzleyicileri, etkileyicinin uzmanlığına güvenir ve çoğu zaman önerileri reklam olarak bile düşünmez.

Yeni sosyal medya platformu marka ve işletmeleri bunu gerçekleştirmeye başladığında, Influencer pazarlama adı verilen yeni bir pazarlama stratejisi ortaya çıktı .

Influencer pazarlama nasıl çalışıyor:

1. Adım: Şirketiniz, ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgilenebilecek bir kitleye sahip bir Influencer bulur. Örneğin, telefon aksesuarları satıyorsanız, teknik ürünleri inceleyen ve teknolojiye meraklı bir kitleye sahip bir kişi bulmak istersiniz.

2. Adım: Influencer iletişim kurun ve içeriklerinizi gözden geçirmelerini, önermelerini veya basitçe ürünlerinden bahsetmelerini isteyin.Sabit bir ücret karşılığında bir makale, video ya da bir Instagram resmi kadar basit bir şey olabilir.

3. Adım: Influencer, ürününüzü yüksek ilgi çeken kitlelerine önerir. Artan marka bilinirliği ile satışlarınızda artış ve yeni müşteri kitlesi elde etmenizi sağlar.

Linqia tarafından yayınlanan bir rapora göre , pazarlamacıların% 92’si Influencer pazarlamanın etkili olduğunu buldu. Aynı rapor, etkileyici pazarlama için en önemli üç kanalın Instagram, Facebook ve bloglar olduğunu söyledi.

Bu, eğer Influencer pazarlamayı denemeye karar verirseniz, bu kanallardan başlamalısınız. Instagram’ın özellikle şaşırtıcı olmayan bir önemi var 🙂 gibi görünüyor.Instagram 2020 yılına kadar 1,4 trilyon ABD dolarının üzerinde bir satın alma gücüne sahip olacak çok sayıda kullanıcının kullandığı bir sosyal ağ olarak değerlendiriliyor.

Bu ana kadar işletmenize uygun olabilecek 6 adet dijital pazarlama yönteminden söz ettik. Bonus pazarlama yöntemleri için Bonus Dijital Pazarlama Stratejileri makalemizi incelemenizi tavsiye ederiz.

Özet olarak, işletmenizin tanıtımı ve ürünlerinizin satışını sağlamanız için etkin bir sosyal medya hesabınız, bunu destekleyen bir web adresiniz ve kurumsal email adresiniz olmalı. IHS olarak sizin için en uygun hosting ve domain çözümlerini sunuyoruz. Hemen alan adınızı tescil ederek ve ona en uygun hosting paketini seçerek dijital pazarlama stratejinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz. Hosting alana, Domain ( Alanadı ) bedava olan hosting paketlerimizi incelemek için hemen tıklayın.

Exit mobile version