IHS Blog

IHS Message Şablonlarını Kullanmak İçin 10 İlham Verici Yöntem

editor

IHS Message abone listenizdekilere toplu e-posta gönderebileceğiniz en popüler platformlardan biri. Aynı zamanda bülten kampanyalarınız için de çok iyi bir platform. Okurlarınıza mesaj göndermekten ürün ve hizmetleri yeniden satmaya, satış reklamları, katalog, bülten, blog alıntısı, etkinlik duyurusu göndermekten komple blog makalesi göndermeye kadar her şey için kullanılabiliyor.

Ancak IHS Message kullanmanın çok daha yaratıcı yöntemleri de var. Eğer şablonlarınızda yeterince yaratıcı olabilirseniz IHS Message bülten hazırlamaktan çok daha fazlasını yapabilir. Yalnızca e-postayla çok ilginç işler çıkartabilirsiniz.

Neden e-posta? IHS Message gibi platformları kullananların çoğunun da hemfikir olacağı üzere, hedef kitlenize ulaşmanın en etkili ve yaratıcı yollarından biri e-postadır. İnternet kullanıcılarının çoğu gelen kutularını açınca okumaktan keyif alacakları bir e-posta görmekten memnun olurlar.

Aşağıda IHS Message şablonlarını kullanmanın bazıları yaratıcı bazıları ilham verici 10 değişik yöntemi yer almakta.

Dergi Yapmak

Dergiler sık sık e-posta vasıtasıyla son sayıları hakkında bültenler gönderiler. Bu bültenlerde son sayıdaki yazıların küçük bir kısmı ve bu yazıların tamamını okuyabilecekleri linkler olur. Siz de en son dergi yazılarınızın linkini göndermenin dışında, e-postayla yollayabileceğiniz kendi derginizi yapabilirsiniz. Bu dergi küçük olacaktır (en azından görselleri büyük olmayacaktır). Nicelikten ziyade niteliğe ağırlık vermeniz gerekecektir. Belirli bir niş veya hedef kitle için yazıyorsanız bu yazılar büyük ihtimalle o kitle tarafından okunacaktır. Bu dergilerde çok fazla yazı olmasına gerek yok. Bazı nişlerdeki okuyucular tek bir yazıyla bile gayet mutlu olabilirler.

Peki, neden bu dergiyi link olarak yollamak yerine e-posta içinde yollamak isteyesiniz ki? Bu bir rahatlık meselesidir. Gerçek dünyadaki fiziksel dergileri düşünün. Bu dergileri gidip bayiden mi almayı istersiniz, yoksa kapınıza kadar getirilmesini mi tercih edersiniz? Öte yandan, bir web sitesine girmek için tek bir tık yetiyor olsa da, içindeki yazıları okumak için yalnızca birkaç dakikanız varsa o linke tıklar mısınız? Hele ki istediğiniz yazıya ulaşmak için o web sitesi içinde birkaç yere daha tıklamanız gerekiyorsa. Dikkat dağıtıcı birçok başka şey de cabası. Ama bu yazı e-postayı açtığınız anda ekranınızda karşınıza çıkıyorsa, birkaç dakika bile olsa vaktinizi ayırıp o yazıyı okursunuz.

Ders Vermek

Belirli bir konuda yeteneğiniz varsa o konuda ders verebilirsiniz. Bu bakımdan e-posta oldukça rahat bir kanal olabilir. E-posta içerisinde bütün bir ders de olabilir birçok videoya yönlendiren linkler de. E-postanızı isterseniz yalnızca metin olarak da hazırlayabilirsiniz, renkli fotoğraflarla dolu bir HTML olarak da. Şu konularda der verebilirsiniz:

– HTML

– Fotoğrafçılık

– Yazı

– Çizim

– Web tasarımı

– Ticaret

– İnternet üzerinde öğretilebilecek her türlü konu.

Okurlarınıza e-posta yoluyla iletilen derslerin ilgi çekme ihtimali çok daha yüksektir çünkü bu işlem için bir web sitesine girmeye gerek yoktur. Bu sayede aradaki üşenme engeli kolayca aşılmış olur.

Yerel Gazete

Yapacağınız gazete New York Times olmayacak. Hatta yaşadığınız bölgedeki haberlerin yer aldığı orta çaplı gazetelerden bile olmayacak. Bu yalnızca sizin muhitinize özel bir gazete olacak. Bu muhit mahallenizin bir kısmı olabilir, evinizin olduğu sokak olabilir, hatta sadece evinizin olduğu apartman bile olabilir. Bu gazetede büyük gazetelerin pek yüzüne bakmayacağı türden haberler olacak. Yaşadığınız muhitte haber olmaya değer birçok olay vuku buluyor olmalı, fakat bunların hiçbiri haber olmuyor olabilir. Arkadaşlarınız ve komşularınız yalnızca onlara hitap eden haberleri okumaktan keyif alacaklardır.

İsterseniz konunuzu farklı bir şekilde kısıtlayabilir ve yalnızca çiftçilere, balıkçılara, aşçılara vs. hitap eden haberler yapabilirsiniz.

Haberler

Bir bülten hazırlamak yerine, belirli bir nişe özel son haberleri gönderebilirsiniz. Bunlar arasında söyleşiler, yeni çıkan veya yakında çıkacak olan eserler yer alabilir. Popüler haber her yerdedir, ama mesela traktör tamircileri veya gitar üreticileri gibi belirli gruplar için haber bulmak zor olabilir. Bu yüzden belirli bir grubu hedef alan bir gazete yapmak meşakkatli ama ilgi çekici bir şey olacaktır.

Tavsiye Listeleri

İnsanlar tavsiye almayı sever. Okurlarınıza içerisinde günün tavsiyesi veya tavsiyeleri olan e-postalar gönderebilirsiniz. Örneğin yazı yazma veya müzik yapma gibi belirli konulara yönelik tavsiyeler makbule geçebilir. Bunun liste şeklinde olmasına da gerek yok. Okuması birkaç saniye süren tek bir tavsiye veya birkaç paragraflık uzun bir tavsiye metni de iş görebilir.

Seri İlanlar

Kendi seri ilanlarınızı gönderebilirsiniz. Bunlar isterseniz belirli bir konuda, isterseniz birden çok konu hakkında ama tek bir lokasyona odaklanmış ilanlar olabilir. Bu ilanlar yerel reklamlarla desteklenebilir.

Tarifler

Yemek tarifleri son zamanlarda çok moda olmuş durumda. Tariflerden faydalanabileceğiniz birçok yöntem var. İsterseniz haftanın tarifini verebilir, isterseniz belirli bir niş veya gruba yönelik tarifler gönderebilirsiniz. Hele ki özel diyetlere yönelik tarifler gönderirseniz birçok kişiyi çok mutlu edersiniz. Örneğin, G6PD’si olan kişiler anemi hastası olmalarına rağmen beslenme biçimlerinde demir desteğine çok dikkat etmelidir. Bu kişilerin bakla ve soyadan uzak durması, bol miktarda b vitamini ve antioksidan alması gerekir. Bu tarz tarifler için bolca araştırma yapılmalı, bu araştırmalar sonunda hazırlanan tarifler e-posta yoluyla gönderilmelidir.

Şablonları Nasıl Elde Edersiniz?

IHS Message şablonlarıyla yapabileceklerinize dair yukarıdaki gibi birçok örnek saymak mümkün. Bu aşamadan sonra bu şablonları nasıl elde edeceğiniz konusu geliyor. IHS Message şablonlarını üç yolla alabiliyorsunuz:

1) Önceden hazırlanmış bir taslak kullanarak. Bunlar başlangıç seviyesindeki temel e-postalardır. Mobil cihaz uyumludurlar ve sürükle bırak yöntemiyle kendi tasarımlarınızı yapmanız mümkündür.

2) Bir tema kullanarak. Bunlar kendi tasarım unsurları olan önceden hazırlanmış şablonlardır. Bunlarda da değişiklik yapmak için sürükle bırak yöntemini kullanabilirsiniz. Üçüncü parti geliştiricilerden edinebileceğiniz birçok tema vardır. Bunların bazıları ücretli bazıları ücretsizdir.

3) Kendi kodunuzu yazarak. Bizzat yazacağınız bu kodları metin editörleri kullanarak yapıştırabilir, şablon yönetim paneline HTML aktarabilirsiniz.

İyi Bir Şablonu Oluşturan Unsurlar

IHS Message şablonlarını ne amaçla kullanacak olursanız olun, iyi bir tasarımın okuru mutlaka sizin istediğiniz tepkiyi vereceği yöne doğru yönlendirmesi gerekir. İyi bir e-posta tasarımında şu dört unsur mutlaka olmalıdır:

1) Dikkat

2) İlgi

3) Arzu

4) Eylem

Bu tasarım konseptini uygularsanız okuyucularınızdan istediğiniz tepkiyi almanız kolaylaşır.  

Bazı Kısa Tavsiyeler

İhtiyacınız olan şeye yeterince yakınsanız, başlangıç noktası olarak temel şablonları ve önceden tasarlanmış temaları kullanın ve ihtiyaçlarınıza göre küçük değişiklikler yapın.

Okunmalarını ve bulunmalarını kolaylaştırmak için CSS kurallarınızı alfabe sırasına göre dizin.

Şablon editörünü basitleştirmek için değiştirilebilir stil sayısını azaltın.

Global bir stil işinizi görüyorsa bölümler arasında aynı stilleri tekrar etmeyin.

İçeriği olmayan şablonları daha sonra yeniden kullanmak üzere saklayın.

Unutmayın, bir gelen kutusunda ne kadar e-posta olabileceğinin bir sınırı vardır. Eğer okurlarınızın gelen kutularını açılmaları çok uzun sürecek kadar doldurursanız ve onları yer açmak için sürekli e-posta silmek zorunda bırakırsanız sonunda mutlaka aboneliklerini iptal ederler.

Spam göndermeyin. Spam kötüdür. Spamden kaçının.

Güzel içerikler hazırlayın. Okurlarınızın gelen kutuları zaten ilgilerini çekmeyecek şeylerle dolu. Onlara açmak, okumak, kullanmak ve paylaşmak isteyecekleri şeyler gönderin.

E-postalarınıza sosyal linkler eklemeyi unutmayın.

Exit mobile version