IHS Blog

Interaction to Next Paint (INP) Nedir? Neden Önemlidir?

interaction-to-next-paint-inp-nedir

Google , Interaction to Next Paint (INP) adını verdiği yeni bir  sayfa deneyimi ölçüm metriği getirdi. INP, web sayfasında yanıtı ölçen deneysel bir metriktir. Bu sayede bir sayfanın kullanıcı etkileşimlerine ne kadar hızlı yanıt verdiği ve kullanıcı deneyiminin puanlanması  ve izlenmesi için kritik bir ölçümdür.

Geçen yıl kullanıma sunulan Core Web Vitals güncellemesi, kullanıcı deneyiminin Google için önemli bir sıralama faktörü olduğunun kanıtıdır. Mayıs 2023’te Google , Mart 2024’ten itibaren geçerli olmak üzere yanıt verme hızını ölçmek için temel bir web vitals metriği olarak INP’nin FID’nin yerini alacağını duyurdu.

Bu makalede FID’nin yerini alacak bu yeni metriği açıklamayı ve web sitenizin INP performans puanını nasıl iyileştirebileceğinizi anlatmaya çalışacağız.

 

Interaction Next Paint (INP) Nedir?

Interaction Next Paint (INP – Sonraki Boyayla Etkileşim), sayfa yanıt verme hızını ölçen bir metriktir. Kullanıcı etkileşimine hızlı bir şekilde yanıt veren bir sayfa duyarlı olarak kabul edilir.

INP, diğer bazı metriklerin aksine herhangi bir JavaScript veya CSS kodu gerektirmediğinden, bir web sayfasının yanıt verebilirliğini ölçmek için özellikle kullanışlıdır. Bunun yerine, yalnızca kullanıcı eylemlerini aldıktan sonra tarayıcının öğeleri ekranda ne kadar hızlı görüntülediğini ölçer.‍

Google Web Yöneticileri sayfa yanıt hızıyla ilgili blog gönderisinde, INP’nin deneysel bir metrik olduğundan ve Google Arama Konsolunda (GSC) “Site Performansı” bölümü altında “Sayfa Deneyimi” olarak bulunacağından bahsetmektedir. Ancak şu anda GSC, Site Performansı altında INP yerine FID (First İnput Delay) gösteriyor. Ancak bu yeni güncellemeyle, bu yıl içinde Search Console’un Önemli Web Verileri raporunda INP puanlarını görebileceksiniz ve Mart 2024’ten itibaren FID puanları raporda gösterilmeyecek.

Google’ın, PageSpeed ​​Insights aracı ile bir web sayfası için performans kontrolü yaptığınızda INP metriklerinin ölçülmeye başladığını görebilirsiniz.

Farklı web sitelerinde çeşitli URL’leri test ettikten sonra, INP puanı daha geleneksel olan FID puanından önemli ölçüde farklı olabilir. Bir web sitesinin FID’ye göre iyi bir şekilde optimize edilebildiği ve bu metrik için “iyi” bir puan bildirdiği durumlarda, Interaction to Next Paint (INP) metriği çok farklı olabilir ve orada iyi bir puan almadan önce gereken bazı ek uygulamaları ortaya çıkarabilir.

Interaction to next paint (INP) Avantajları

  1. Diğer bazı metriklerin yaptığı gibi, herhangi bir JavaScript veya CSS kodu olmadan bir sayfanın kullanıcı girişlerine ne kadar hızlı yanıt verdiğini ölçmeye yardımcı olur . INP’yi, FID’den (First Input Delay) daha evrensel kılan hem mobil hem de masaüstü siteler için kullanılabilir olmasıdır.
  2. Cihazlar ve tarayıcılar arasında çalışır, yani web siteniz Firefox’ta değil ama Chrome’da iyi görünse bile, bu metrik tarayıcılar tarafından yürütülen JavaScript veya CSS koduna bağlı olmadığından, INP kullanarak yanıt verebilirliğini ölçebilirsiniz. ağ gecikmesi ve görüntü oluşturma gibi herhangi bir dış etken olmadan tarayıcınızın kullanıcı etkileşimlerine ne kadar hızlı yanıt verdiğini ölçer.
  3. Ana sayfanızın ve web sitenizdeki herhangi bir sayfanın, özellikle de çok fazla etkileşime sahip olabilecek sayfaların yanıt verebilirliğini ölçmek için kullanılabilir.

Interaction to next paint (INP) Dezavantajları

  1. Şu anda herhangi bir üçüncü taraf hizmeti tarafından desteklenmiyor. Yani bu, kullanmak istiyorsanız, kendiniz kurulum yaparak uygulamak zorunda kalacağınız anlamına gelmektedir.
  2. INP Google Chrome tarayıcısına bağlıdır , dolayısıyla bu verileri web siteniz için almak istiyorsanız, birincil tarayıcınız olarak Google Chrome’u kullanmanız gerekmektedir.
  3. Bir sayfanın kullanıcı girişlerine ne kadar hızlı yanıt verdiğini ağ gecikmesi ve oluşturma gibi herhangi bir dış faktör olmadan ölçse de, INP’nin ölçmediği bir sayfanın yanıt verme hızında gecikmelere neden olan bazı dahili faktörler olabilir. Örneğin, bir web sayfasının diğer alanlardan (reklamlar veya widget’lar gibi) birçok kaynağı yükleyen JavaScript koduna sahip olduğunu varsayalım. Bu durumda, ağ gecikmesi ve oluşturma gibi herhangi bir dış faktör olmadan kullanıcı girişlerine hızlı bir şekilde yanıt vermesine rağmen, söz konusu web sayfasının yanıt verme hızında gecikmelere neden olabilir.

 

En İyi Interaction to next paint (INP) Puanı nedir?

Next Paint Etkileşimi (INP) milisaniye cinsinden ölçülür ve bir sayfanın, bir bağlantıya veya düğmeye tıklamak gibi bir kullanıcı işleminden sonraki ilk girdiye yanıt vermesi için geçen süreyi ölçer.

Google’a göre, 200 milisaniyenin altında veya buna eşit bir INP, iyi yanıt verme durumunu gösterir. 200 milisaniyenin üzerinde ve 500 milisaniyenin altında veya altında bir INP, sayfanızın yanıt verebilirliğinin iyileştirilmesi gerektiği anlamına gelir. 500 milisaniyenin üzerindeki bir INP, sayfanızın yanıt hızının zayıf olduğu anlamına gelir.

 

 

Interaction to next paint (INP) ile First Input Delay (FID) arasındaki farklar  nelerdir?

Interaction to next paint  (INP), giriş arabelleği tarafından sunulan gecikmedir, FID ise ardışık düzenin ilk aşaması tarafından sunulan gecikmedir. INP, bir girdinin kaydedilmesi ve işlem hattının sonraki aşamalarında kullanılabilir olması için geçen süreyi temsil ettiğinden, ilk izlenimlerden daha fazlasıdır. Oysa FID, yalnızca ilk etkileşimin giriş gecikmesini ölçer, olay işleyicilerini çalıştırmak için geçen süreyi veya bir sonraki frame’in sunulmasındaki gecikmeyi ölçmez.

Interaction to Next Paint (INP), Core Web Vitals Raporlarında FID’nin Yerini Alacak mı?

Evet, INP, Core Web Vitals metriği olarak FID’nin yerini alacaktır. Bu değişiklik, Google’ın eksiksiz bir kullanıcı deneyimi yakalamada FID’nin sınırlamalarını kabul etmesiyle birlikte gelir. FID sadece ilk etkileşimi dikkate alıp giriş gecikmesini tek başına ölçerken, INP yüklemeden çıkışa kadar tüm sayfa etkileşimlerini takip ederek daha kapsamlı bir bakış açısı sunar.

INP, bir sayfanın tüm yaşam döngüsü boyunca kapsamlı bir yanıt verme değerlendirmesi sağlayarak, onu FID’den daha güvenilir bir gösterge haline getirir. Cumulative Layout Shift (CLS) gibi , INP de kullanıcı etkileşimleri gerçekleştikçe dinamik olarak güncellenir ve gelişir. INP’nin yalnızca kullanıcı sayfayla etkileşimini bitirdiğinde ölçülmesi gerektiğine dikkat etmek önemlidir.

Bu güncellemeyle Google, INP’yi yeni Core Web Vitals metriği olarak benimseyerek tüm kullanıcı etkileşimlerini anlamanın ve optimize etmenin önemini vurguluyor.

 

Web Sayfalarını Interaction to Next Paint (INP) için Optimize Etme

Interaction to Next Paint (INP) yeni bir metrik olduğundan, web yöneticileri ve SEO uzmanlarının bu verileri nasıl yorumlayacaklarını öğrenmeleri gerekir. Sektörün kabul edilebilir bir INP seviyesi üzerinde anlaşması biraz zaman alacaktır. Bu nedenle, web sitenizin INP puanını şimdi ölçmeye başlamalı ve endüstri üzerinde anlaşmaya varılan bazı eşiklere ulaşana kadar ölçmeye devam etmelisiniz.

Google’ın iyi bir puan almak için sıfıra ve hatta sıfıra yakın değerlere ulaşmanızı beklemediğini unutmayın. Trendin olumlu olması ve web sitenizin performansının zaman içinde artması daha önemlidir.

INP’yi iyileştirmek için Google’dan bazı ipuçları:

  1. Sayfanızdaki tüm kullanıcı etkileşimlerini belirleyin (ör. tıklamalar, kaydırmalar, form gönderimleri vb.) ve her biri için giriş gecikmesini ölçün.
  2. Birçok farklı cihazda ( masaüstü/dizüstü bilgisayar, cep telefonu , tablet) her etkileşim için giriş gecikmesini ölçün.
  3. Farklı cihazlar ve internet bağlantıları (ör. WiFi/hücresel) kullanarak birden fazla gün (tercihen haftada en az 5 gün) üzerinden ölçüm yapın.
  4. Güvenilir veriler elde eder etmez, olay işleyicileri optimize ederek veya ağ sorunlarını çözerek giriş gecikmesini iyileştirmek için mühendislerinizle/geliştiricilerinizle birlikte çalışın.
  5. Kodunuzu optimize etmenize veya ağ sorunlarını çözmenize yardımcı olabilecek geliştiricilere erişiminiz yoksa, sıfırdan başlayarak performans düşünülerek oluşturulmuş AMP’yi kullanmayı deneyin.
  6. Değişiklikleri yaptıktan sonra tekrar ölçün ve giriş gecikmeniz sürekli olarak hızlı olana kadar yineleyin.

Google Analytics kullanıyorsanız, burada GA’da giriş gecikmesini ölçmeye ilişkin bir kılavuz bulunmaktadır.

 

Interaction to Next Paint (INP) Etkileşimi Optimize Etmeye Devam Edin

Kullanıcı deneyimi ve SEO için çok önemli olduğundan, web siteniz için Etkileşim (INP) metriğini ölçmeniz önemle tavsiye edilir . Bunu, web sitenizi rakiplerinize karşı değerlendirmek ve web sitenizin “yanıt verme açısından optimize edildiğini” iddia edebilmeniz için ne kadar süreyi kısaltmanız gerektiğini görmek için kullanabilirsiniz.

Gerekli bir Core Web Vitals metriği olduğu için SEO açısından sitenizi geliştirmenize yardımcı olacaktır, ancak aynı zamanda dönüşüm oranları gibi diğer KPI’ları iyileştirebilecek mükemmel bir en iyi uygulama UX taktiğidir.

Şu anda web sitenizi optimize edecek kaynaklarınız veya zamanınız olmadığını varsayalım. Bu durumda, görüntülerin ve videoların yavaş yüklenmesi, içeriğin önceden önbelleğe alınması ve kritik işleme yolunun optimize edilmesi (bu adımların gerçekleştirilmesi, yanıt verme hızında büyük bir fark yaratacaktır) gibi şeylerle başlamanızı öneririz.

 

Exit mobile version