IHS Blog

İşletmeniz İçin Yeni Müşteriler Bulmanın 3 Kolay Yolu

yeni-musteriler

Yaptığınız iş ne olursa olsun müşterileriniz işletmenizin önemli bir parçasıdır. Sonuçta işiniz için ödemeyi onlar yapıyor. Bazen daha şanslı olursunuz ve iş akışınız süreklilik kazanır. Bazense hizmetinizi pazarlayabileceğiniz yeni müşteriler aramak zorunda kalabilirsiniz. Yeni müşteriler için zaman harcamaya karar verdiğiniz zaman ise onlara doğru mesajı gönderdiğinizden ve onların ihtiyaçlarına hitap ettiğinizden emin olmalısınız. Böylelikle yüksek harcamalar yapabilecek müşteriler bulabilirsiniz. Biraz korkutucu gözüküyor değil mi?

İşletmeniz için girişimlere henüz başlamış olmanız ya da sadık müşterilere sahip, hızla büyüyen bir işletme sahibi olmanız hiç fark etmeden aşağıdaki 3 ipucunu takip ederek yeni müşteriler bulabilirsiniz.

  1. Şu anki müşteri ağınız ile başlayın

Yeni müşteriler arıyorken atmanız gereken ilk adım sahip olduğunuz müşteri ağı ile başlamaktır. Yaptığınız iş ile ilgili daha fazla müşteriye yer açtığınızı müşterilerinize hissettirin. Müşteri kitleniz ile işiniz hakkında konuşmayın, hedefleriniz ve hizmetleriniz hakkında konuşun.

Yeni müşteriler bulabilmek için kullanabileceğiniz en kolay yollardan bir tanesi sosyal medyadır. Yeni müşteriler arıyorsanız bu konuda dürüst davranmalısınız. “Bu ay bir tasarım müşterisi için yerim var. Kim olmak ister?” gibi bir cümle kullanabilirsiniz. Eğer müşteriler konusunda bir kıtlık çekiyorsanız, bunu müşterilerinize ve potansiyel müşterilerinize hissettirmemelisiniz. Bu durum sizinle çalışmak konusunda kafasında soru işareti olan potansiyel müşterilerinize daha hızlı karar vermeleri konusunda yardımcı olacaktır.

Yeni müşteriler için kullanabileceğiniz en kolay yollardan bir diğeri de mevcut müşterilerinizdir. Sizi ve yaptığınız işi en iyi onlar bilir. Bu da onları işinizi pazarlamak için kullanabileceğiniz harika kaynaklar haline getiriyor. Hemen şimdi mevcut müşterilerinize bir e-posta atarak sizi tavsiye edip etmeyeceklerini sorabilirsiniz.

Mevcut müşterileriniz ile işinizin tamamen bittiğini hissedebilirsiniz. Fakat tüm şansınızı yitirmemiş olabilirsiniz. İşiniz gelişme gösteriyor ve kişileriniz sürekli değişiyor. Ve bu kişilerin yeni ihtiyaçları olmaya devam edecek. Muhtemelen bir tweet atmaktan daha fazlasını yapmanız gerekecektir fakat yeni müşteriler bulabilmek için mevcut müşterileriniz her zaman iyi bir kaynaktır.

  1. Yeni bir müşteri ağına ulaşın

Eğer mevcut müşterileriniz ile yeterince hızlı bir şekilde yeni müşteriler bulamıyorsanız, çözümü farklı yerlerde arama zamanınız gelmiştir. Yabancı kişilerle iletişim kurmayı kabul ediyorsanız, hizmetlerinizle ilgilenebilecek bazı yerel işletmelere ya da kişilere ulaşmayı deneyebilir ve onlara ne sunduğunuzu açıklayabilirsiniz. Bu kişilere ulaşmaktan çekinmeyin çünkü en kötü ihtimalle size “hayır” diyebilirler. Yani kaybedecek pek bir şeyiniz yok.

Bloglarda yazmaktan hoşlanıyorsanız ve konum odaklı bir iş yürütmüyorsanız, ağınızı genişletmek için kullanabileceğiniz yollardan bir diğeri de konuklarınız için blogunuzda yazılar yazmaktır. Böylelikle adınız yeni kitlelere ulaşır ve yeni kişiler de müşteri ağınıza dahil olur. Böylelikle hizmetlerinizi onlara da pazarlayabilirsiniz. Blog gönderileri aynı zamanda sitenizin sayfa görüntüleme sayılarını sosyal medya hesaplarınızın etkileşim sayılarını artırır. WordPress ile blog siteleri oluşturabilirsiniz.

Blog hazırlamak size göre değilse farklı bir şekilde ağınızı genişletmeyi denemelisiniz. Bu yollardan bir diğeri de sektörel etkinliklere katılmaktır. Bu tarz etkinliklerde sadece sizinle aynı işi yapan kişilerle tanışsanız bile yine de yeni müşteriler yaratabilirsiniz. Örneğin, bir tasarımcı olduğunuzu ve yerel bir tasarım etkinliğine katıldığınızı varsayalım. Muhtemelen oradaki diğer kişiler de tasarımcı olacaktır, bu yüzden direkt olarak hizmetinize ihtiyaçları olmayacak. Fakat bu tanışmalar inanılmaz derecede değerli olabilir, çünkü bu tasarımcılar kendilerine bir ortak arıyor olabilir ya da belki ekstra müşterilerini gönderebilecekleri bir kişiye ihtiyaçları olabilir. Sektörünüzdeki diğer kişilerle bağlantı kurarak herkesin karlı çıkacağı işler yapabilirsiniz. Ya da en azından yeni müşteriler kazanmak konusunda fikirler alabilirsiniz.

Yeni müşteri kitlelerine ulaşarak işinizi büyütmeye devam etmelisiniz!

  1. Onboard materyallerinizi yenileyin

Yeni potansiyel müşterileri bulabilmek için birkaç yol var, ayrıca bulduğunuz potansiyel müşterileri, müşterileriniz yapabilmek için de birkaç yol var. Bir potansiyel müşteriye ulaştığınız zaman onu elinizde tutabilmek için iyi materyallere sahip olmalısınız ve bu kişileri yaratıcı biri olduğunuz konusunda ikna etmelisiniz.

Çalışma ortamınızın yaptığınız işi ve yapmak istediklerinizi doğru bir şekilde yansıttığından emin olun. Tüm bunlar web siteniz, sosyal medya profilleriniz, e-postalarınız ve geriye kalan her şey için geçerlidir. Bir potansiyel müşteriye ulaştığınız zaman ya da bir potansiyel müşteri sizi keşfettiği zaman işinizle ilgili her şeyin, tüm platformlar için düzgün ve tutarlı olduğundan emin olun.

Web sitenizin ve portföyünüzün potansiyel müşterileriniz için yapmak istediğiniz işleri doğru bir şekilde yansıttığından emin olun. Bir işten bir başka işe geçiş yapmak için bu durum oldukça önemlidir. Web tasarımı üzerine odaklamaya çalışıyorsanız tasarım ile ilgili parçaları web sitenizin ana sayfasında göstermeyin. Sunacağınız hizmet hakkında açıklayıcı konuşmalar yapın, böylelikle doğru potansiyel müşterileriniz detaylar için web sitenizde kalır.

Son olarak, iletişim bilgilerinizin kolaylıkla bulunabildiğinden %100 emin olmalısınız. Biraz aptalca görünüyor olabilir fakat çok fazla sayıda iletişim formu işe yaramadığı için kişiler müşterilerini kaybediyor. Formunuzu 2 defa kontrol edin ve test etmek amaçlı bazı kişilerden pratik e-postalar gönderin.

Yeni müşteriler bulabilmek için siz hangi ipuçlarından faydalanıyorsunuz, lütfen aşağıdaki yorum bölümünde bize belirtin!

Exit mobile version