IHS Blog

10 Adımda Başarılı Bir Web Sitesi Oluşturma

10-adimda-basarili-bir-web-sitesi-olusturma

Birçok kişi ve kurum bugünlerde kendisine bu soruyu soruyor: “Başarılı bir web sitesine sahip olmak için neler yapmam gerekiyor?”

Bu süreç çoğu marka ve kurum için hızlı ve kolay bir şekilde sonuçlanmıyor. Her ne kadar bol bol zaman ve emek harcamanız gerekiyor olsa da rekabet piyasasında güçlü bir şekilde kalabilmek için çok büyük maliyetlere katlanmanız gerektiği anlamına gelmiyor. Web siteniz, kişilerin akıllarında kalmanıza yardımcı olan ve sektörünüzde saygınlığınızı artıran bir etkendir. Bu yüzden web sitenize gerektiği önemi göstermelisiniz.

Başarılı bir web sitesine sahip olmak için neler yapmanız gerektiğini sizler için derledik:

  1. Hedeflerinizi Net Bir Şekilde Belirleyin

Bir web sitesine sahip olurken ya da web sitenizdeki herhangi bir projeye başlarken her zaman ilk olarak hedeflerinizi belirlemelisiniz. Hedeflerinizi belirlerken sadece kendinizi değil, aynı zamanda kullanıcılarınızı da hesaba katmalısınız.

Trafiğiniz ancak web siteniz hedef kitlenizin ihtiyaçlarına eksiksiz bir şekilde cevap verebildiği zaman artacaktır. Artan trafik de potansiyel satış anlamına geliyor.

Kendiniz ve kullanıcılarınız için ulaşılması imkânsız hedefler belirlememeye de dikkat edin. Bu şekilde planlanan hedefler çeşitli başarısızlıklara neden olabilir. Tüm rakiplerinizin gelirlerini artırmalarını sağlayan başarılı web siteleri olduğunu düşünürsek sizin de bir an önce hata yapmadan başarılı bir web sitesine sahip olmanız gerekiyor.

  1. Kitlenizin Güvenini Kazanın

Kitlenize ne vaat ettiğiniz konusunda şeffaf olun. Onları neyin motive ettiğini ve neyin güçlü kıldığını araştırın ve elde ettiğiniz verileri kullanın. Şansınıza birçok web sitesi ve rakipleriniz, ziyaretçilerinin güvenlerini kazanmak konusunda başarısızdır. Çünkü duygusal bağlar kurmayı tercih etmiyorlar.

Kullanıcıların sizden başka seçeneklerinin de olduğunu unutmayın. Kiminle ne tür bir iş yaptıklarını bilmezlerse ve size güvenmezlerse diğer seçeneklere yönelirler. Ürünün kalitesinden çok, ne kadar ucuz olduğuna bakan müşterileriniz bile kredi kartı bilgilerini vermeden önce ilk olarak web sitenizin güvenli olup olmadığını kontrol ediyor.

Güvenli bir web sitesine sahip olabilmenin ilk şartı SSL sertifikalarıdır. IHS hosting paketleri ile birlikte Let’s Encrypt SSL sertifikasını ücretsiz olarak kullanabilirsiniz.

  1. Öne Çıkmanın Bir Yolunu Bulun

Ne kadar çok rakibinizin olduğunu bir düşünün. Onların önüne geçebilmek için fark yaratmalısınız. Bunu yapmak bazen sadece bir web site tasarımına bakar. Görüntülerinizi ya da şablonlarınızı kendi markanıza göre özelleştirerek öne çıkabilirsiniz. Özelleştirilmiş web siteleri kullanıcı güveniyle doğru orantılıdır.

Ayrıca nasıl kurulduğunuzu anlatabilirsiniz. Ya da müşteri hizmetleri, iade koşulları, vizyonunuz gibi çeşitli bilgileri de web sitenize ekleyerek daha fazla güven sağlayabilirsiniz.

  1. Kullanılabilirliğe ve Kullanıcı Deneyimine Önem Verin

Kitlenize görmek istedikleri içerikleri sunun. Eğer viral videoları düzenli olarak paylaştığınız bir web siteniz varsa gündemden uzak kalmadığınızdan emin olun. Ya da ürün/hizmet sunuyorsanız kullanıcılarınızın sadece birkaç tıklama ile bu ürünlere/hizmetlere ulaşabiliyor olduklarından emin olun.

Google’ın mobile-first indekslemesini unutmayın ve web sitenizin mobil versiyonu ile masaüstü versiyonunun aynı standartta deneyimler için optimize edilmiş olduğundan emin olun. Bunun için de sezgisel ve duyarlı tasarımlara sahip olmanız gerekiyor.

  1. SEO Temellerini Unutmayın

Çok basit bir madde gibi görünüyor olsa da SEO konusunda sürekli hatalar yapılıyor. En azından arama motorları ile ilgili olan faktörlerin optimizasyonlarını yapmalısınız.

Sadece eklentileri kullanarak bile birçok konuda SEO optimizasyonu yapabilirsiniz. SEO optimizasyonu ile ilgili daha fazla temel bilgi almak için de buradan ilgili haberimizi ziyaret edebilirsiniz. IHS SiteBAZ hazır web sitesi paketleri ile hızlıca hazır tasarımlar arasından tasarımınızı seçerek SEO uyumlu web sitenizi oluşturabilirsiniz.

  1. Açılış Sayfalarınızı Optimize Edin

Açılış sayfanız markanız için mükemmel bir fırsattır. Açılış sayfaları; PPC (tıklama başına maliyet), e-posta promosyonları ve pazarlama çalışmaları gibi birçok konuda fırsat şansıdır.

Web siteniz üzerinden herhangi bir şeyi pazarlamıyorsanız açılış sayfanızın mümkün olduğunca hızlı olması önceliğiniz olmalıdır. Açılış sayfanızı hemen şimdi hızlandırmak için ilgili haberimizi inceleyebilirsiniz.

  1. Analytics’i Kullanın

Google Analytics’i web sitenize yüklemekle kalmayın aynı zamanda ilgili verileri de takip edin. Demografik yapı gibi bazı verileri kendiniz çabalamadıkça elde edemezsiniz. Bu verileri düzenli olarak takip etmelisiniz ve unutmayın ki Analytics ile aylar önceki verilere ulaşmak bile mümkündür. Yani verileri her gün kontrol etmenize gerek yok. Fakat bir düzene ihtiyacınız olduğu kesin.

Ayrıca Google Analytics ile sürekli zamanınızı harcamak istemiyorsanız onu düzenli aralıklarla bazı raporları sunması için özelleştirebilirsiniz.

  1. Isı Haritalarına Dikkat Edin

Isı haritaları (heat map) ve sayfa-içi analiz araçları, kullanıcılarınızın deneyimleri hakkında bilgiler sunar. Web sitenizin başarısını değerlendirilme kriteri çoğu zaman UX(Kullanıcı Deneyimi) ile ilgilidir.

Lucky Orange gibi araçları kullanarak kullanıcılarınızın web sitenizde ne kadar kaldıklarına, nerelerde zaman geçirdiklerine, farelerini nerelerde gezdirdiklerine, hangi formları ne kadar doldurduklarına ve çok daha fazlasına ulaşabilirsiniz. Daha sonra bu verileri takip ederek kullanıcı deneyiminizi iyileştirmek konusunda kullanabilirsiniz.

  1. Web Sitenizin Her Zaman Çalıştığından Emin Olun

Bu başlık sadece web sitenizin sürekli aktif olmasıyla ilgili değil. JavaScript sorunları, çalışmayan butonlar, özel tarayıcı hataları ya da mobil deneyim sorunları gibi birçok sorunu bu başlığa dahil edebiliriz. Bu sorunları birçoğunu fark etmek dahi gerçekten zordur.

Eğer bir web sitesine sahipseniz sadece satış verilerinizi takip etmekle yetinmemelisiniz. Çünkü böyle sorunlar olduğu zaman kullanıcılarınızın çok büyük bir kısmı sizi uyarmayı düşünmeden web sitenizi terk edecektir. Bu yüzden web sitenize çapraz tarayıcı testleri gibi işlevsellik testleri yapmayı unutmayın.

  1. Sabit Durmayın Kullanıcılarınıza Kulak Verin

Her türlü optimizasyonu ve SEO ince ayarlarını yaptığınızı farz edelim. Bununla yetinmeyin çünkü web siteniz statik bir yer değil. Kendinizi geliştirmek için bu optimizasyonları kontrol etmekle kalmayın ve kullanıcı deneyimlerine kulak vererek kendinizi geliştirmeyi deneyin.

Bu işlemi sosyal medya platformlarında, müşteri hizmet kanallarınızda, analizlerinizde ya da sahip olduğunuz tüm verilerde yapabilirsiniz. Web siteniz ve markanızın büyümesi doğru orantılıdır. Bu yüzden geri bildirimlere kulak verin.

Sonuç

Başarılı bir web sitesine sahip olmak istiyorsanız web sitenizin markanızı doğru bir şekilde yansıttığından emin olmalısınız. Site optimizasyonlarınızı yapmayı unutmamalı, güncel kalmalı, analizler ve geri bildirimlerden yararlanmalısınız. IHS’den alan adınızı aldıktan sonra hosting paketinizi veya hazır web sitesi paketlerinden birini seçerek, SSL sertifikalı olarak web sitenizi anında oluşturabilirsiniz.

Exit mobile version