Müşteri Kazanımı İçin 5 Faydalı Araç - IHS Blog

Müşteri Kazanımı İçin 5 Faydalı Araç

Müşteri kazanımı kabaca müşterileri sizin şirketinizden alışveriş yapmaya ikna etmek olarak tanımlanabilir. Şirketlerin %70’i müşterileri elde tutmanın ilgilerini çekmekten daha ucuz olduğunu söylediği düşünülürse bunun da kolay ve …

müşteri kazanımı

Müşteri kazanımı kabaca müşterileri sizin şirketinizden alışveriş yapmaya ikna etmek olarak tanımlanabilir. Şirketlerin %70’i müşterileri elde tutmanın ilgilerini çekmekten daha ucuz olduğunu söylediği düşünülürse bunun da kolay ve ucuz bir şey olması gerekir. Fakat müşteri kazanımı anlamında kendi başınıza başarmanızın zor olduğu pek çok şey var. İster SEO vasıtasıyla olsun ister e-posta pazarlamasıyla, ister analiz yardımıyla olsun ister site trafiğini yönlendirerek, müşterileri alışveriş yapmaya ikna etmek doğru araçlar olmadığı takdirde başarılması oldukça güç bir iştir.

müşteri kazanımı platformları

Bu listedeki beş araç tek bir tıkla müşteri kazanımı bakımından gelişmenizi ve güçlenmenizi sağlayabilir.

MozBar

MozBar hem Google Chrome’da hem de Mozilla Firefox’ta çalışabilen bir araç. Bu araçla çok sayıda SEO ölçümünü yapabiliyorsunuz. Hatta özelleştirilmiş aramaların istatistiklerini takip edebiliyor, anahtar kelimeler ve cümleler için tam sıralama sayılarını elde edebiliyorsunuz.

MozBar ister size ait olsun ister rakibinize, internetteki hemen tüm sayfaları analiz edebilmenizi sağladığı için şirketlerin başarısı anlamında hayati bir öneme sahip. Bu programla hiç olmadığı kadar hızlı ve kolay araştırma yapmak mümkün. Size ilham verecek bir şeye denk gelirseniz bu araç o şeyi not alıp uygulamanıza yardımcı oluyor.

Google Analytics

Kendi şirketinizle ilgili bilgiler hakkında düşünmeniz gerektiği zaman ihtiyacınız olan tek şey son rakamlardır. Google Analytics bu konudaki en iyi seçenek gibi gözükmekte. Analiz söz konusu olduğunda tekerleği yeniden icat etmeye gerek yok. Google Analytics internetteki en verimli araçlardan biri ve bu aracı kullanmamak büyük bir hata olur.

Google Analytics’in yaptığı işin tıpatıp aynısını yapan birçok seçenek de bulunmakta. Ama o seçenekler ücretsiz değil ve Google Analytics kadar sık güncellenmiyor. Kampanyalarınızı takip etme ve inceleme konusunda gerçekten başka bir alternatif yok.

LeadCrunch

Bilgisayarlar giderek daha akıllı bir hal alıyor ve büyük veri yeni müşteri kazanımı konusunda giderek daha önemli bir unsur oluyor. LeadCrunch söz konusu müşteri kazanımı olduğunda büyük işler başaran bir araç. Potansiyel müşterileri tespit etmek için yapay zekayı kullanıyor. Oldukça fütüristik bir seçenek!

LeadCrunch her çalıştırıldığında gerçek zamanlı veriyi kümelendirerek birçok farklı endüstride faydalı oluyor. Analizleri sonucunda matematiksel olarak pozitif sonuçlar elde ettiği için de yeni müşteri kazanımı konusunda en zahmetsiz araçlardan biri konumunda.

Get Response

E-posta pazarlaması hala en etkili pazarlama yöntemlerinden biri. Ama iş yalnızca birkaç e-posta gönderip iyi sonuçlar elde etmeyi beklemekle kalmıyor. En iyi sonucu elde etmek için birçok yöntemi denemek gerekiyor. GetResponse bu konuda size yardımcı olabilecek araçlardan biri.

Daha fazla müşteri kazanmak istiyorsanız içinde birçok test özelliği olan entegre bir platforma ihtiyacınız var. GetResponse ile tam da bunu elde ediyorsunuz. GetResponse bir yandan kapsamlı A/B testleri yaparken bir yandan da size gerçek zamanlı analizleri sunuyor.

Get Response ile karşılama sayfaları bile hazırlayabiliyorsunuz, dolayısıyla bu iş için başka araçlara ihtiyacınız kalmıyor. Ayrıca otomatik cevap gibi bazı temel e-posta pazarlaması özelliklerini de bünyesinde barındırıyor.

Unbounce

Müşteri kazanımı optimizasyonu yalnızca sitenize en çok trafiği yönlendirmek anlamına gelmiyor. Aynı zamanda bu trafikten olabildiğince iyi ve verimli bir şekilde faydalanabilmeniz gerekiyor. Unbounce tam bu iş için biçilmiş kaftan. Müşterilerin sitenize girip içeriğinize şöyle bir baktıktan sonra gitmesini değil, bizzat sizin istediğiniz şeyleri yapmalarını sağlıyor.

Unbounce’un temel işlevi aslında karşılama sayfalarını test etmek. Bu platformda birçok karşılama sayfası hazırlayıp birbiriyle karşılaştırarak hangisinin en iyi çalıştığını görmek mümkün. Bu sayede hedef kitlenizin nelerle ilgilendiğini görebiliyorsunuz.

Etiketler

Bir Cevap Yazın