Neden Magento Kullanmalısınız? - IHS Blog

Neden Magento Kullanmalısınız?

Shopify, 3DCart, Big Commerce, OpenCart gibi e-ticaret geliştirme platformlarıyla içine girdiği yoğun rekabete rağmen, Magento online ticaret alanında en yukarıdaki yerini koruyor. Magento’nun şu anki %26’lık pazar payı …

Neden-Magento-Kullanmalisiniz-detaylar

Shopify, 3DCart, Big Commerce, OpenCart gibi e-ticaret geliştirme platformlarıyla içine girdiği yoğun rekabete rağmen, Magento online ticaret alanında en yukarıdaki yerini koruyor. Magento’nun şu anki %26’lık pazar payı e-ticaret geliştirme alanında nasıl baskın bir konumda olduğunu gösteriyor. Özellik bakımından çok zengin olan bu platform yalnızca büyük şirket sahipleri tarafından değil, yeni girişimciler tarafından da kullanılıyor.

Magento neden web geliştiricileri arasında bu kadar popüler?

Platformun Giderek Artan Popülaritesinin Başlıca Nedenleri

  1. Açık kaynaklı olması: Magento, açık kaynaklı bir platform olarak herkesin kullanımına açıktır ve bu yüzden çeşitli özellikleri olan ticari web siteleri yapmak isteyen geliştiriciler tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Tutarlı bir şekilde gelişim sergileyen online şirketlerin yaklaşık %80’i Magento tabanlı web siteleri kullanmakta. Oldukça ucuz içerik yönetim sistemi sayesinde bu paltformun kullanımı geçen yıllar içinde ciddi şekilde arttı.
  2. Esnekliği: Profesyonel geliştiriciler Magento’nun yeni ve gelişmiş yöntemleri kullanmalarını sağlayan esnek çerçevesini tercih ediyor. Oldukça esnek olan bu çerçeve alışveriş sepetlerinin, ürünlerin vs. zahmetsiz bir şekilde isteğe göre özelleştirilebilmesini sağlıyor.
  3. SEO optimizasyonu: Diğer e-ticaret çözümlerinin aksine, Magento web sitelerinin arama motoru sonuçları sıralamasını optimize eden SEO özelliklerine sahip.
  4. Uyumluluğu: Magento ile yapılmış web siteleri farklı ekran boyutları ( Responsive ) olan farklı cihazlarla oldukça uyumlu. Bu online alışveriş sitelerine mobil cihazlardan da erişim mümkün, bu yüzden sitelerine daha fazla müşteri çekebiliyor.
  5. Çoklu sanal vitrin özelliği: Bu özellik geliştiricilerin web sitelerine tüm müşteriler için aynı alışveriş deneyimini sunacak binlerce ürünü ve kataloğu dahil edebilecekleri çok sayıda alışveriş mağazası ekleyebilmelerini sağlıyor. Müşteriler bu sayede istedikleri ürün kategorileri arasında kolayca dolaşabiliyor.
  6. Tarayıcılarla uyumlu olması: Tarama uyumluluğu olan web sitelerine farklı tarayıcılarla rahatça erişilebildiği için kullanımında herhangi bir kısıtlılık söz konusu olmuyor. Bu aynı zamanda web sitelerinin farklı arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağlıyor.
  7. Entegre ödeme seçenekleri: Dünyanın her yerindeki müşterilerin alışveriş yapmasını kolaylaştıran farklı ödeme yöntemlerine sahip. PayPal, E-bay, Quickbooks vs. gibi işlevsel üçüncü taraf ödeme aracılarının olması sayesinde müşteriler farklı ödeme seçeneklerini güven içinde seçebiliyor.
  8. Farklı dilleri ve para birimlerini desteklemesi: Magento tabanlı e-ticaret web siteleri çeşitli dilleri ve farklı para birimini desteklemekte.
  9. Güvenli: Magento tabanlı web sitelerinin temel bileşenleri oldukça güvenlidir ve dış kaynaklar tarafından veri çalınmasını engeller.
  10. İade Ürün İlkesi: Bu ilke (Return Material Authorization/RMA) müşterilerin satın aldıkları malları iade edebilmesini sağlayarak daha fazla müşterinin o web sitesini tercih etmesine neden olur.
  11. Kolay Ödeme Seçeneği: Bu seçenek müşterilerin her ürünün ödeme seçeneklerini tek tek seçmek yerine tüm ürünler için tek bir ödeme seçeneğinden faydalanmasını sağlar. Bu da ödeme esnasında daha az sayıda boş alışveriş sepetinin olmasına neden olur.
  12. Yorum ve Geri Bildirim Özelliği: Geri bildirim servisi sayesinde müşteriler, satıcılar ve şirket sahipleri arasında sorunsuz bir iletişim sağlanır.
  13. Organize ve geniş kapasiteli olması: Magento tabanlı e-ticaret web sitelerinin 500.000’e kadar ürünü ve saatte 80.000’den fazla siparişi kolayca kaldırabildiği tahmin edilmektedir. Bu da platformun sayısız ürünü tek bir web sitesinde performansı ve hızı etkilemeden işleme sokabildiğini açıkça göstermektedir.
  14. E-ticarete özel olması: Son olarak, siparişe özel web sitesi yapma konusunda Magento’nun alternatifi yoktur. İsteğe uyarlanmış alışveriş sepetleri, çeşitli temalar ve arka planlar hazırlamak Magento ile çok daha kolaydır.

Magento piyasaya ilk çıktığı 2008 yılından itibaren hızla büyüdü. Şu an dünyada 800.000’in üzerinde lisanslı Magento geliştiricisinin 240.000’in üzerinde şirket için web sitesi hazırladığı tahmin ediliyor. Magento e-ticaret pazarının dörtte birinden fazlasına hakim durumda. Bu da paket halinde sunduğu çok sayıda temel fonksiyon ve özellik sayesinde mümkün olabiliyor. Yukarıda belirtilen tüm özellikler Magento’nun online müşterileri için güvenli ve kolay bir alışveriş deneyimi sunan sağlam bir e-ticaret sistemi oluşturmasını sağlıyor.   

Etiketler

Bir Cevap Yazın