Pazarlama Alanında Büyük Veriden Faydalanmanın 5 Yolu - IHS Blog

Pazarlama Alanında Büyük Veriden Faydalanmanın 5 Yolu

Hedef müşterilerinizle ilgili en yüksek rakamı yüksek isabetle elde etmek istiyorsanız büyük veriyi anlayan ve kullanan bir pazarlamacıya başvurmanız gerekir. Çünkü iyi pazarlamacılarda veya iyi pazarlama stratejilerinde hedefleriyle …

Fast business

Hedef müşterilerinizle ilgili en yüksek rakamı yüksek isabetle elde etmek istiyorsanız büyük veriyi anlayan ve kullanan bir pazarlamacıya başvurmanız gerekir. Çünkü iyi pazarlamacılarda veya iyi pazarlama stratejilerinde hedefleriyle ilgili çok şey bilmeye karşı önlenemez bir istek vardır. Büyük veri insan hayatının her alanından, giderek artan hacimde toplanan veri anlamına gelmekte. Büyük veri vasıtasıyla her türlü insan hareketi ölçeklendirebilir ve bir veri bankasında saklanabilir.

Verinin toplanması ve veri bankalarında depolanması ham veri elde etme sürecinin yalnızca bir kısmını oluşturur. Bu bilginin pazarlamacılara bir anlam ifade edecek şekillerde sunulması gerekir. Veri akıllı telefonlardan, bilgisayarlardan ve internete bağlı her türlü platformlardan toplanmaktadır.

Pazarlamacıların büyük veri üzerinden toplanan bilgiyi elde etmek için dikkatli bir şekilde analiz yapmaları gerekir. Bu süreç oldukça karışıktır ve manuel olarak yapmak imkansızdır. Bunun için en iyi yöntem bir çeviri yönetimi sistemi kullanmaktır. Bunlar toplanan bilgiden elde edilmek istenen bilgiyi elde etme sürecini yöneten yazılımlardır. Bu uygulamalar süreci bir hayli basitleştirmiştir. O kadar ki, bu verileri kullanan bazı kişiler büyük veriyi kullandıklarının farkında bile değildir.

pazarlama

Aşağıda büyük verinin pazarlama alanında nasıl kullanılacağıyla ilgili tavsiyeler yer almaktadır:

Pazarlama stratejisi ile ilgili doğru kararlar almak için internetteki trendlerin takip edilmesi

Büyük veriyi kullanma yollarından biri Google Trends aracını kullanmaktır. Büyük veriyi kullanmanın en kolay ve basit yöntemlerinden biri budur. Bu yöntem kullanıcıya girmiş olduğu anahtar kelime ile ilgili trend başlıkları verir. Pazarlama alanındaki kişiler bu sonuçları dünya çapında veya yerel olarak hangi kitleyi hedef almak istediklerine göre filtreler. Bu araç sayesinde lokasyona, bölgelere, ülkelere vs. göre filtreleme yapmak mümkündür. Trend başlıkları kullanarak bu bilgileri ürününüzü daha fazla kişiye ulaştıracak şekilde değerlendirebilirsiniz.

İdeal müşteri profilini belirlemek için büyük verinin kullanılması

Büyük veriyi kullanarak ideal müşteri profilinizi belirleyebilirsiniz. Büyük veri sayesinde bu teknoloji çağında artık pazarlamacıların bilgiye dayalı tahminlerde gerek kalmıyor. Büyük veri hedef müşteri kitlesindeki kişilerin yaşları, demografik bilgileri ve mesleki profilleri hakkında doğru bilgiler sunuyor. Avis Budget grubunun yaptığı bir çalışmada şirketin büyük veri sayesinde verimli bir irtibat stratejisi geliştirdiği ifade edilmişti.

Müşterilerle doğru zamanda temas

Pazarlama alanında çalışan kişiler büyük veri sayesinde hedef kitlesiyle doğru zamanda temasa geçebiliyor. Verimli bir pazarlama stratejisinde zamanlama ve doğru kitleyle irtibat çok önemli ve büyük veri sayesinde bu başarılabiliyor. Mobil reklam ağları buna iyi bir örnek. Büyük veri aracılığıyla hedef kitlesi hakkında fikir sahibi olan bir pazarlamacı hedef kitlesine mobil reklamları ne zaman göstereceğini çok iyi biliyor çünkü bu veriler platformdaki reklamların gösterileceği saatlerin ayarlanabilmesine olanak tanıyor.

Satışı arttıracak içerik hakkında fikir sahibi olmak

Büyük veri sayesinde hangi içeriğin pazarlama bakımından randımanlı olacağını kestirmek mümkün. Bazı çeviri yönetimi sistemi araçlarındaki içerik puanlama araçlarıyla bu bilgilere ulaşılabiliyor. Örneğin, pazarlamacılar hangi ürünlerin başarılı olduğu hakkında fikir sahibi olabiliyor ve stratejilerinin ne kadar verimli olduğu hakkında çıkarımlar yapabiliyor. Bu bilgiler sayesinde pazarlamacıların müşterilerden en iyi tepkiyi alan içeriği görmesi de artık çok kolay.  

Tahminsel analiz

Pazarlamacılar şirketlerin ve diğer üçüncü taraf büyük veri sağlayıcılarının müşteri ilişkileri verilerini kullanarak tahmini bir hedef müşteri puanı oluşturabiliyor. Bu bilgi daha sonra gelecekteki potansiyel müşteri davranışları hakkında tahminlerde bulunmak için kullanılabiliyor. Bu da pazarlamacılar için potansiyel müşteri puanlamasında daha fazla ağırlık verilmesi gereken dijital davranışlar hakkında iyi ipuçları sunuyor.

Etiketler

Bir Cevap Yazın