Twitter Çeşitli E-Ticaret Platformlarına Hemen Satın Alma Tuşu Ekliyor

Twitter’a “Hemen Satın Al” tuşu geliyor.

Twitter ile BigCommerce, Demandware ve Shopify gibi e-ticaret sitelerinin yer aldığı çeşitli platformlar arasındaki ortaklık sonucunda bu sitelerin müşterileri artık ‘Hemen Satın Al’ tuşu vasıtasıyla alışverişlerini doğrudan Twitter …

twitter hemen satın al tuşu

Twitter ile BigCommerce, Demandware ve Shopify gibi e-ticaret sitelerinin yer aldığı çeşitli platformlar arasındaki ortaklık sonucunda bu sitelerin müşterileri artık ‘Hemen Satın Al’ tuşu vasıtasıyla alışverişlerini doğrudan Twitter üzerinden yapabilecek. Platformlar BestBuy, PacSun ve Adidas gibi yeni perakendeciler ve markalar için de hemen satın alma opsiyonunu sunuyor.

Twitter ‘Hemen Satın Al’ tuşlarının deneme sürecine geçen yılın Temmuz ayında başlamıştı. O dönemde e-ticaret sitesi Fancy’ye link verilen tweetlerde ürünü uygulamadan çıkmadan satın alma opsiyonu vardı. Bu özellik aslında ilk kez 2014 başında Fancy’nin web sitesinde denenmiş, tam kullanımına ise o yılın sonlarına doğru geçilmişti.  

Twitter bu hamlesiyle Shopify, Demandware ve Bigcommerce üzerinden çalışan birçok e-ticaret mağazası için doğrudan tweetler vasıtasıyla ürün satma opsiyonunu sunmuş olacak. Aynı zamanda Shopify diğer bazı şirketler aracılığıyla satış yapan siteler için satın alma tuşunun beta testine henüz Haziran ve Temmuz aylarında başlamış olan Facebook’un ve bu konuda henüz bir uygulaması olmayan Google’ın bir adım önüne geçecek.

Sayfalarına satın alma tuşu ekleyen internet şirketlerinin ve sosyal medya kanallarının sayısı online reklamcılık için de birçok fırsat sunuyor. Satın alma tuşları satın alma kararlarını bir hayli hızlandıracak ve ödeme detaylarının saklanması seçeneğiyle satın alma işlemleri 3-4 tık daha hızlı yapılabilecek. Fazladan her aşama ve tık müşterileri kaçıracağından, şirketler artık müşterileri alışveriş yapmaya ikna etmek için banner reklamlara eskisi kadar güvenmiyor.

Özellikle Google aramalarındaki satın alma tuşları sayesinde kullanıcı davranışı değişim geçirecek ve müşteriler ürünlere e-ticaret sitelerinde tesadüfen rastlamak yerine bilinçli bir şekilde alışveriş yapabilecek. Sosyal medya kanallarında ise satın alma tavsiyeleri sosyal grafiğe, kullanıcıların neleri takip ettiğine ve kullanıcıların arkadaşlarının neleri satın aldığına göre belirlenebilecek.

Twitter-buy-now

Diğer satın alma tuşları

Google Mayıs ayında mobil cihazlarda yapılan ürün aramalarının sonuç sayfalarına bir satın alma tuşu eklemek istediğini söylemişti. Bu tuş sponsorlu veya paralı arama sonuçlarının yanında ve ‘Google’da Alışveriş Yap’ kutusunun altında çıkacaktı. Macy’s gibi perakendecilerin bu uygulamanın başlatılması için devreye girmek istediği ve ürünlerin Google tarafından değil, perakendeciler tarafından satılacağı söyleniyordu.

Aynı ay içerisinde YouTube TrueView reklamlarına kullanıcıların ürün sayfasına yönlendirildikten sonra satın alma işlemini gerçekleştirecekleri bir satın alma tuşu ekleyeceğini söylemişti. Bu uygulama masaüstü ve mobil cihazlarda birkaç ay içerisinde başlatılacaktı.

Haziran ayında, sosyal bookmarking sitesi Pinterest web sitesinden ‘Satın Alınabilir Pinler’ adı altında bir alışveriş seçeneğiyle e-ticarete hızlı bir giriş yapacağını duyurmuştu. Pinterest kendi blogunda bu özelliğin ABD için geçerli olduğunu ve kullanıcıların ödemeleri Apple Pay veya kredi kartıyla yapabileceğini söyledi. Şirket kullanıcıların kredi kartı detaylarını saklamayacağını ve ödemeler için küçük ve orta ölçekli online şirketlere yönelik bir e-ticaret oluşumu olan Stripe’la anlaşma yaptığını da ekledi.

Twitter’ın reklam platformu

Geçen ay içerisinde Twitter’ın self servis reklam platformunu kullanan ülke sayısı 22’den 200’e çıktı. Twitter’a göre küçük ve orta bütçeli şirketlerin hedef kitlelerine 15 dilde ulaşabilmesini sağlayan bu platformda 100.000’in üzerinde faal reklamcı bulunmakta. Twitter için KOBİ reklamları ABD’de 2013 yılında kullanıma açıldı. Bunu İngiltere, İrlanda, Kanada, Japonya, Avrupa, Güney Amerika, Avustralya, Endonezya ve Brezilya takip etti.  

GIFler ve Vine

Twitter geçen ay içerisinde kullanıcıların masaüstü cihazlarındaki ve iOS için Twitter uygulamalarındaki zaman tünellerinde otomatik olarak çalmaya başlayan videoların olduğu reklamları görücüye çıkardı. Otomatik çalma özelliği yalnızca yerel videolar, GIFler ve Vine için geçerliydi. Twitter otomatik olarak çalmaya başlayan bu videoların zaman tünelinde aşağı inilince sessize geçeceğini söyledi. Video, üzerine tıklanınca tam ekran olarak çalmaya başlayacak.

Etiketler

Bir Cevap Yazın