Ücretsiz Stok Fotoğraflar - IHS Blog

Ücretsiz Stok Fotoğraflar

Doğru kullanılan görüntüler şirket web sitenizin başarısı için hayati önem taşır, çünkü bu görüntüler ziyaretçilerinizin dikkatini çekebilir ve onların sitenize karşı takındığı tutumu etkileyebilir. Bunu yaparken sitenizde kullanacağınız …

Stok-Fotograflar

Doğru kullanılan görüntüler şirket web sitenizin başarısı için hayati önem taşır, çünkü bu görüntüler ziyaretçilerinizin dikkatini çekebilir ve onların sitenize karşı takındığı tutumu etkileyebilir. Bunu yaparken sitenizde kullanacağınız mükemmel görüntüleri bulmak zor olabilir, özellikle online olarak kullanabileceğiniz hazır görselleri bulmak gerçekten zordur.

Web sitenizin hedeflerini ve tasarımınızın estetiğini aynı seviyede tutan mükemmel görüntüleri bulmak için, ücretsiz görüntü kaynaklarını kullanarak ilerlemek zaman alıcı bir yol olabilir.

Makalemiz, şirket ve kişisel web siteniz için kullanabileceğiniz 50 adet iyi ve ücretsiz yaratıcı görüntüyü ve bunlarla birlikte doğru görüntü türlerini seçmeniz için faydalanmanız gereken bazı ipuçlarını sizlerle paylaşacak.

Sektöre Özgü Görüntüler

Ele alacağımız ilk görüntü kategorisi, sektöre özgü olanlardır. Web siteniz için uygun olan görüntüleri düşündüğünüzde aklınıza ilk gelmiş olan şey, sektörünüzle ilgili olması olabilir. Bu tür görüntüler, sektörünüz (örneğin sağlık) ile birlikte tanımlanabilen belirli öğeleri içermektedir.

Çoğu sektörün, insanların tanımlayabildiği net unsurları vardır. Bu unsurlar; üniformalar ya da diğer kıyafetler, ekipmanlar ya da tipik sektör araçları veya bu sektöre özgü diğer unsurlar olabilir.

Sektöre özgü görüntüleri kullanmak, ziyaretçilerinizin bu sektörün bir parçası olduğunuzu anlamaları için ve bu sektörü iyi bir şekilde kavrayabilmeleri için açık bir mesajdır. Bu durum, sitenizi ziyaretçileriniz açısından daha güvenilir bir hale getirir.

Bu türden görüntüleri seçmek, genellikle oldukça basittir. Seçtiğiniz fotoğrafların kendilerini gösterme konusunda sorunsuz olduğundan emin olmalısınız. Örneğin, web sitenizde bir fotoğrafta yer alan ve dikkat çektiğiniz bir kişi için yanlış bir ekipman kullanmanız son derece utanç verici olabilir. Diğer dikkat çekmemiz gereken önemli bir konu da şu ki; sitenizde kullandığınız görüntülerinizin güncel ve modern olduğundan emin olun. Ayrıca seçmiş olduğunuz fotoğraflarda gösterilen kişilerin farklılık göstermesine de dikkat etmelisiniz.

Photo by stevepb / Pixabay
Photo by stevepb / Pixabay
Photo by Kate Ter Harr / Flickr
Photo by Kate Ter Harr / Flickr
Photo by Stephen Rush / Flickr
Photo by Stephen Rush / Flickr
Photo by Aaron Edwards / Flickr
Photo by Aaron Edwards / Flickr
Photo by Wokandapix / PIxabay
Photo by Wokandapix / PIxabay
Photo by skeeze / PIxabay
Photo by skeeze / PIxabay
Photo by Darko Stojanovic / PIxabay
Photo by Darko Stojanovic / PIxabay
Photo by Jorge Zapata / Unsplash
Photo by Jorge Zapata / Unsplash
Photo by Patrick Miller / Unsplash
Photo by Patrick Miller / Unsplash
Photo by Dawid Malecki / Unsplash
Photo by Dawid Malecki / Unsplash

Çalışma Alanı Görüntüleri

Sıradaki görüntü kategorimiz Çalışma Alanı Görüntüleri. Bu görüntüler, az önce değindiğimiz sektöre özgü görüntülerden biraz daha kapsamlı görüntülerdir ve bu görüntülerin temelinde çalışan insanların genel davranışları vardır. Bu tarz görüntüler,  hazır görüntüler oldukları için bazen kötü bir şöhrete sebep olabilir, fakat dikkatli seçimler bu olumsuzlukları önlemenizi sağlayacaktır.

Bu tarz görüntüler, sektörünüzün çok az görülen yanlarını göstermek için kullandığınızda ilgi çekici olabilir. Ayrıca bu görüntüler web sitenizin ziyaretçileri ile iletişim kurmanız için yardımcı da olabilir. Bu sayede ziyaretçilerinizin gözünde cana yakın biri olduğunuz hissi uyanır ve bu durum ile birlikte ziyaretçilerinize, sizinle çalışmak kararını almaları konusunda yardımcı olur.

Bu tarz görüntüleri seçmek biraz uğraştırıcı olabilir, çünkü şüphesiz ki herhangi bir sitede olabilecek klişeleşmiş sıkıcı hazır görselleri seçmekten kaçınmak istersiniz. İçinde insanların yer aldığı fotoğrafların çok fazla gösterilmemesi gerekir ve bu fotoğrafların kesinlikle bazı çeşitlilikleri göstermesi gerekir. Fakat şirketiniz bu çeşitlilikler için uygun değilse şirketinizi yanlış tanıtmama hususuna da dikkat etmelisiniz.

Bu kategoride yer alan fotoğraflar hakkındaki en önemli şey, bu fotoğrafların güvenilir görünüyor olmaları gerektiğidir. Ziyaretçilerinizin bu fotoğraflarda yer alan kişilerin işinizle ilgili yerler ve işinizle ilgili gerçek kişiler olduğuna inanmaları gerekmektedir.

Photo by Cozendo / Pixabay
Photo by Cozendo / Pixabay
Photo by Nick Karvounis / Unsplash
Photo by Nick Karvounis / Unsplash
Photo by Startup Stock Photos / Pixabay
Photo by Startup Stock Photos / Pixabay
Photo by John Benson / Flickr
Photo by John Benson / Flickr
Photo by Bench Accounting / Unsplash
Photo by Bench Accounting / Unsplash
Photo by Bench Accounting / Unsplash
Photo by Bench Accounting / Unsplash
Photo by Startup Stock Photos / Pixabay
Photo by Startup Stock Photos / Pixabay
Photo by UFV / Flickr
Photo by UFV / Flickr

Aspirational Görüntüler

Aspirational görüntüler, müşterilerinizin nihai hedeflerini ve hayallerini gösterir. Bu görüntüler bazı yönlerden çoğu web sitesi için mükemmel görüntülerdir, çünkü ziyaretçiler kendilerini bu görüntülerin içinde hayal ediyorlar. Ziyaretçilerinize bu denli yardımcı olduğu için, bu görüntüler mükemmel bir ortak olarak şirketinizle olumlu ilişkiler oluşturabilir.

Bu kategorideki görüntü tipleri değişkenlik gösterebilir, çünkü şirketinizin müşterilerinin özel istekleri sektöre bağlı olarak değişebilir. Fakat genel olarak insanlar mutlu olmayı, ailelerinin mutlu, sağlıklı ve güvende olmasını ve aileleri ile birlikte mutlu bir hayat yaşamayı isterler. Aspirational görüntüleri kullanmak, ziyaretçilerinizin acılarını ve isteklerini anlamanızı sağlamak için sitenizin ziyaretçileri ile iletişim kurmanıza yardımcı olur.

Aspirational görüntüleri seçmek, incelik isteyen bir konudur. Web sitenizin ziyaretçilerini düşünerek belirli bir hedefe, açıkça hitap eden görüntüleri seçmek istersiniz. Ana mesele hedefinizi ulaşılabilir ve görüntülenebilir yapmaktadır, böylece ziyaretçileriniz onlara nasıl yardımcı olabileceğinizi merak eder ve inceleme şansı bulur.

Aspirational görüntüleri seçmenin önemli bir kısmı da, fotoğraflardaki kişilerin hedef kitlenizin bir nevi temsilcisi olmasıdır. Bu da ziyaretçilerinizin fotoğraflarda kendilerini hayal edebilmelerine yardımcı olur.

Photo by Vladimir Pustovit / Flickr
Photo by Vladimir Pustovit / Flickr
Photo by soliejordan / PIxabay
Photo by soliejordan / PIxabay
Photo by Wilson Sanchez / Unsplash
Photo by Wilson Sanchez / Unsplash
Photo by Joshua Earle / Unsplash
Photo by Joshua Earle / Unsplash
Photo by Nicolai Berntsen / Unsplash
Photo by Nicolai Berntsen / Unsplash
Photo by Gabriel Gurrola / Unsplash
Photo by Gabriel Gurrola / Unsplash
Photo by Dan Evans / PIxabay
Photo by Dan Evans / PIxabay
Photo by skeeze / PIxabay
Photo by skeeze / PIxabay
Photo by toanmda / Pixabay
Photo by toanmda / Pixabay
Photo by Craig Sunter / Flickr
Photo by Craig Sunter / Flickr

Hikaye Anlatan Görüntüler

Sıradaki görüntü kategorimiz, tamamiyle bir hikaye anlatımıyla duygulara dokunmaya yönelik. Kuşkusuz ki görüntü seçmek için zor bir kategori bu, çünkü seçilecek görüntülerin sadece mevcut atmosfer ve aktiviteleri değil aynı zamanda karakterlerin hikayelerini ve duygularını yansıtması da gerekiyor. Ve en önemlisi bütün bunlar tek bir fotoğrafta olacak olması!

Bu görüntü kategorileri için olasılıklar yelpazesi sonsuza yakındır, bu yüzden sektörünüz ve hedef kitleniz için görüntüleri seçerken dikkatli olmak zorundasınız. Hikayede bahsedilen her unsur, hikayeye bir değer ve farklılık katmak zorundadır.

Hikaye anlatan görüntüleri kullanmak, ziyaretçileriniz ile daha kapsamlı bir görüntü aracılığıyla iletişim kurmanıza yardımcı olabilir ve müşterileriniz ile olan ilişkilerinizi daha derin bir konuma getirebilir. Bu durum, web sitenizin ziyaretçileriniz ile olan bağlantısını güçlendirebilir ve onlara güven duygusu aşılamanız için yardımcı olabilir.

Bu tür görüntüleri seçmek kolay değildir. Öncelikle anlatmak istediğiniz hikayeye karar vermeniz gerekmekte ve bununla birlikte bu hikaye ile bir anda çok büyük bir etkiyi nasıl uyandırabileceğiniz konusunu dikkate almanız gerekmektedir. Tercihe bağlı olarak hikayeyi destekleyen ek içerikler veya ek görüntüler de olacaktır fakat yine de görüntü kendi başına ziyaretçiler ile iletişim kurmalı.

Açıkçası kendi hikaye anlatan görüntülerinizi kullanmanız tüm unsurları kontrol altına alabilmeniz anlamına gelir, fakat bunun dışında bazı yararlı online görüntüleri bulmak da mümkün. Araştırmalarınızı geniş tutmalısınız böylece klişeleşmiş hazır görüntülerden uzak durmuş olursunuz. Görüntüler ile işinizin birbiri ile nasıl entegre edildiğini gösteren bir içerik kullandığınızdan emin olmanız da oldukça önemli bir unsurdur.

Photo by Abigail Keenan / Unsplash
Photo by Abigail Keenan / Unsplash
Photo by Takmeomeo / PIxabay
Photo by Takmeomeo / PIxabay
Photo by Greg Rakozy / Unsplash
Photo by Greg Rakozy / Unsplash
Photo by Mario0107 / Pixabay
Photo by Mario0107 / Pixabay
Photo by Ben Kerckx / Pixabay
Photo by Ben Kerckx / Pixabay
Photo by Susanne Nilsson / Flickr
Photo by Susanne Nilsson / Flickr
Photo by Pedro Ribeiro Simões / Flickr
Photo by Pedro Ribeiro Simões / Flickr
Photo by cocoparisienne / PIxabay
Photo by cocoparisienne / PIxabay
Photo by London Scout / Unsplash
Photo by London Scout / Unsplash
Photo by Alexander Solodukhin / Unsplash
Photo by Alexander Solodukhin / Unsplash

Kavramsal Görüntüler

Görüntülerle ilgili son kategorimiz aynı zamanda eğlenmeye başlayacağınız kategori. Kavramsal görüntüler hem gerçek anlamıyla hem de macazi olarak bir fikri göstermektedir. Bu tür görüntüler genellikle orijinal bir fikri temsil eden benzersiz görüntüler oluşturmak için kelimelerin ve kavramların anlamları üzerinde oynar.

Kavramsal görüntüler yukarıda değindiğimiz tüm diğer görüntülerden daha dikkat çekici olabilir. Bu görüntüler genellikle çeşitli unsurları bir araya getirir ve bunu yaparken çoğunlukla mizahi yolları kullanır. En çok etki bırakan görüntüler çoğu zaman tamamiyle gerçekçi olmaktan uzaktır, hatta bazen insanların korkuları ile ilişkin şakalar bile yapar.

Kavramsal görüntüleri kullanmak, şirketinize bir kişilik ve bir mizah duygusu kazandırarak web sitenizin ziyaretçileri ile iletişim kurmanız için yardımcı olur. Bu durum tüm şirketler için uygun olmasa da, ziyaretçilerinizin dikkatini çekerek sizin için daha fazla ziyaretçi çekme konusunda yardımcı olması mümkündür.

Bu tür görüntüleri kullanmak bir denge meselesidir. Sizler içeriğinizin açıkça anlaşılabilir olmasını ve basit ya da çocuksu görünmemesini dilersiniz ve bu görüntüler profesyonelce yapılmış ve lakaytlıktan uzak görünmelidir.

Bu kategoriden görüntü seçerken, (özellikle mizah konusunda) bir suç işlemekten uzak durmaya dikkat edin. Bir görüntü virali oluştururken sıradaki adımlara ve görüntüye çok dikkat edin çünkü yanlış bir görüntü yüzünden şirketinizin olumsuz bir algı bırakmasını istemezsiniz.

Photo by Wokandapix / Pixabay
Photo by Wokandapix / Pixabay
Photo by stevepb / Pixabay
Photo by stevepb / Pixabay
Photo by JanDix / Pixabay
Photo by JanDix / Pixabay
Photo by Mizianitka / Pixabay
Photo by Mizianitka / Pixabay
Photo by laterjay / Pixabay
Photo by laterjay / Pixabay
Photo by stevepb / Pixabay
Photo by stevepb / Pixabay
Photo by marcelocoxinha / Pixabay
Photo by marcelocoxinha / Pixabay
Photo by Partha S. Sahana / Flickr
Photo by Partha S. Sahana / Flickr

Sonuç

İş web sitenizi geliştirmek için ücretiz olarak kullanılmak üzere mevcut birçok güzel görüntü var. Dikkatle seçilmiş görüntüler, web sitenizin ziyaretçileri ile görsel iletişime geçerek daha büyük web sitesi başarıları sağlayabilir.

İş web sitenizde kullanabileceğiniz 50 adet ücretsiz ve mükemmel görüntüyü bulmak için birkaç siteden elemeler yaptık. Şimdi bu görüntülerden birkaç tanesini seçebilir ve web sitenizin görsel kalitesini yükseltebilirsiniz.

Umuyoruz ki seçimlerimiz arasından bazılarını beğenirsiniz, dilerseniz bununla yetinmeyip paylaşılması serbest olan kendi bulduğunuz herhangi bir görüntüyü aşağıdaki yorum bölümünde, yorumlarınız ve sizin edindiğiniz ipuçları ile birlikte bizlerle paylaşabilirsiniz!

Etiketler

Bir Cevap Yazın