WordPress Hemen Çıkma Oranı Düşürme - IHS Blog

WordPress Hemen Çıkma Oranı Düşürme

Hemen çıkma oranı (Bounce Rate) sayfanızı ziyaret edip tek sayfaya baktıktan sonra çıkan kullanıcıların oranıdır. Google Analytics’le sitenizdeki hemen çıkma oranı kolayca tespit edilebilir, böylece tek sayfa görüntüledikten …

hemen çıkma oranı

Hemen çıkma oranı (Bounce Rate) sayfanızı ziyaret edip tek sayfaya baktıktan sonra çıkan kullanıcıların oranıdır.

Google Analytics’le sitenizdeki hemen çıkma oranı kolayca tespit edilebilir, böylece tek sayfa görüntüledikten sonra sitenizden çıkan kullanıcıların yüzdesi öğrenilebilir.

Hemen çıkma oranı yalnızca kullanıcı katılımı ve deneyimi anlamında değil, SEO bakımından da önemli bir konudur.

Hemen çıkma oranı birçok site için ciddi bir sorun teşkil eder ama bu oranı azaltmak için kullanılabilecek birtakım yöntemler bulunmaktadır. Aşağıda WordPress sitelerindeki hemen çıkma oranını azaltmak için kullanılabilecek faydalı tavsiyeler yer almakta.

Hemen Çıkma Oranını Nasıl Azaltabilirsiniz

hemen çıkma oranı azaltma

1) Site Hızını Arttırın

İnternet kullanıcıları yavaş yüklenen sitelere giderek daha tahammülsüz bir hal almakta. Sean Work tarafından hazırlanan bir raporda kullanıcıların %47’sinin web sayfalarının 2 saniye veya daha az bir süre içinde yüklenmesini istedikleri, %40’ının ise yüklenmesi 3 saniye veya daha uzun süren sitelerden hemen çıktıkları öne sürülüyor. Sayfa yükleme süresindeki bir saniyelik bir gecikme siteden çıkma oranlarında %7’lik bir fark yaratabiliyor. Bu da günde 100.000 dolar kazanan bir e-ticaret sitesinin bir saniyelik gecikme sonucunda her yıl 2.5 milyon dolar kaybedebileceği anlamına geliyor.

Eğer belirli bir hizmetin veya ürünün tek tedarikçisiyseniz ve kullanıcılara sunduğunuz deneyim sizin için çok önemli değilse sayfa yükleme sürenizi sorun etmeyebilirsiniz. Eğer bu hususlara önem veriyorsanız sitenizi mümkün olduğunca hızlandırın. Hızlandırmıyorsanız da kullanıcıların oturup sabırla sayfanızın yüklenmesini beklemesini ummayın.

2) Nitelikli İçerik Sunun

Bir sitenin başarısı en önce nitelikli içerik sunmaktan geçer. Zayıf içerik sitenizdeki hemen çıkma oranını arttıracağı gibi, kullanıcılarınızın güvenini kaybetmenize de neden olabilir.

Kullanıcılar bir siteyi ziyaret ettiklerinde istedikleri şeyi bulamazlarsa sayfadan çıkıp başka sitelere bakarlar ve o siteye genellikle bir daha dönmezler.  

3) Uzun Makaleleri Bölümlere Ayırın

İnsanlar genellikle siteleri uzun uzun incelemeye pek vakit ayırmamaktadır ve gereksiz uzunlukta, faydasız bilgiler yerine az ve öz, bilgilendirici makaleleri tercih etmektedir. Onlara hızlı ve kolay bir şekilde anlaşılacak şeyler sunarsanız sitenizde daha uzun vakit geçirir, içeriğinizle de daha fazla ilgilenirler.

4) Pop-Up Kullanmaktan Mümkün Olduğunca Kaçının

Pop-uplar abonelik oranlarını arttırıyor olabilir ama aynı zamanda insanları kızdırma riskini de beraberinde getirirler. Birçok kullanıcı pop-uplarla karşılaştıkları zaman ekranı hemen kapatıp o siteyi terk etme eğilimindedir.  

Kullanıcıları sitenizi etkin kullanmaya davet etmenin başka birçok yolu bulunmaktadır. Kısa duyurular, abonelik widgetları kullanabilir, hangi yöntemin siteniz için en uygun olduğunu belirlemek için A/B split testleri uygulayabilirsiniz.

5) Sitenizin Mobil Uyumluluğunu Arttırın

Artık giderek daha fazla ziyaretçi internete akıllı telefonlarla ve tabletlerle girdiği için, WordPress sitenizi küçük ekran boyutlarında da sorunsuz bir şekilde çalışacak hale getirmeniz gerekiyor.

Bu da çok sorun teşkil etmemeli çünkü tüm cihazlara uyumlu temaları seçerek bu meseleyi kolayca halledebilirsiniz. Eğer ücretli temalar kullanmak istemiyorsanız, internette tüm cihazlara uyumlu yüzlerce ücretsiz tema bulabilirsiniz. 

6) Linkler Yeni Sekmede Açılmalı

Ziyaretçiler mümkün olduğunca sizin sitenizde kalmalı. Bu yüzden, sizinkinden farklı bir siteye referans vereceğiniz zaman mutlaka bu linklerin yeni sekmelerde açılmasını sağlayın.

Bunun için sık kullanılan bir yöntem linklerdeki target özniteliğini _blank olarak ayarlayın. Bu sayede ziyaretçileriniz bir linke tıkladıklarında doğrudan o link açılacağına yeni bir sekmeye yönlendirilmiş olur. Bu yöntem üzerine hararetli tartışmalar yapılıyor fakat birçok kişi tarafından da kullanılmakta.

<a href=”https://adres” target=”_blank”> Buraya metin gelecek </a>

7) Site Tasarımı ve Kullanıcı Deneyimi

Diyelim ki bir gönderi okumak veya bir ürün incelemek için bir siteye girdiniz ve karşınıza tamamen sarı bir arka plan, kırmızı bir metin ve dev gibi bir sayfa başlığı çıktı. Muhtemelen hiç tereddüt etmeden o sayfadan ayrılırsınız.

Site tasarımı çok özen gösterilmesi gereken önemli bir husustur. İçeriğiniz mükemmel olmasa bile, siteniz temizse ve göze hoş görünüyorsa ziyaretçilerin sitenizde kalmasını ve diğer sayfalarınızı da incelemesini sağlayabilirsiniz.

8) Site İçi İçeriğinize Link Verin ve İlgili Gönderileri Gösterin

Bu da kuşkusuz ziyaretçileri sitenizde tutmanın etkili bir yöntemidir. Sürekli dış kaynaklara link vermek yerine kendi sitenize de link vermek daima faydalıdır.

Ziyaretçiler sitenizdeki bir gönderiyi okuduktan sonra ne yapıyor? Sitede dolanmaya devam mı ediyor, yoksa geldikleri yere geri mi dönüyorlar? Her ne kadar iyi içerik kullanıcıların sitede daha fazla zaman geçirmesini sağlasa da, bu içeriği mutlaka olabildiğince basit tutmalısınız.

YARRP gibi bir eklentiyle bu amacınıza kolayca ulaşabilirsiniz.

9) Reklamları Akıllıca Yönetin

Bir web sitesinden biraz gelir elde etmeyi istemek anlaşılabilir bir şeydir, ama bu iş akıllıca yapılmazsa bu geliri iki şekilde kaybetmek mümkündür: kazançtan kaybederek ve ziyaretçi sayısının ve bu ziyaretçilerin sitede geçirdiği sürenin azalmasıyla.

Ziyaretçilerin sitenizde neyin reklam, neyin gerçek içerik olduğunu anlamak için çaba göstermemesi gerekir. Ana sayfanızda çok az sayıda reklam olmasına, hatta mümkünse hiç reklam olmamasına özen gösterin. Gönderi sayfalarınızdaki reklamları mümkün olduğunca iyi düzenleyin. Metin reklamları her zaman tercih edin.

10) Navigasyon Temiz Olsun

Eğer WordPress’le bir site yapmışsanız, sayfa başlığı alanında temiz ve anlaşılabilir bir navigasyon bölümü oluşturmak her zaman faydalı olacaktır. Ziyaretçilerinize temiz bir dolaşma yolu sunmazsanız, sayfanızdan hemen çıkar ve başka bir sayfaya giderler.

Örneğin, eğer ziyaretçiler sizinle çalışıp çalışmayacaklarına karar vermek için yalnızca portfolyonuzu görmek istiyorlarsa ama sitenizdeki navigasyon sistemi kötüyse, hiç tereddüt etmeden başka alternatiflere yönelirler.

Navigasyonunuz mutlaka temiz, kolay anlaşılır ve kolay kullanımlı olsun.

Sonuç

Unutmayın ki hemen çıkma oranı bir gecede azaltılamaz. Bu aşamalı bir süreçtir ve yukarıdaki tavsiyelere uyarsanız bu oranı verimli bir şekilde azaltabilirsiniz.

Etiketler

Bir Cevap Yazın