2016 Yılındaki En İyi 12 Facebook Pazarlama Aracı - IHS Blog

2016 Yılındaki En İyi 12 Facebook Pazarlama Aracı

Facebook’un tabi ki tanıtıma ihtiyacı yok. Facebook bugün aylık 1.6 milyarın üzerinde aktif kullanıcıya sahip ve siz hala pazarlama ağınızı bu platforma genişletmediyseniz, tam olarak ne bekliyor olabilirsiniz? …

facebook-pazarlama

Facebook’un tabi ki tanıtıma ihtiyacı yok. Facebook bugün aylık 1.6 milyarın üzerinde aktif kullanıcıya sahip ve siz hala pazarlama ağınızı bu platforma genişletmediyseniz, tam olarak ne bekliyor olabilirsiniz?

İyi haber şu ki, Facebookta pazarlama işlemlerine başlamak gerçekten o kadar da zor değil. (Herkes bir sayfa oluşturabilir ve hemen aşağıdakiler ile birikim yapmaya başlayabilir.) Her şeyi doğru da yapsanız yine de çabalarınızın etkinliğini maksimize etmek için çok sayıda araç tanımanız gerekmektedir. Ek olarak takipçileriniz ile yakından ilgilenmeniz, analitiklerinizi izlemeniz, reklam kampanyalarınızı yönetmeniz ve hangi içeriği tam olarak ne zaman yayınlayacağınızı bilmeniz gerekecektir.

Neyse ki Facebook’un popülaritesi göz önüne alındığında, pazarlama çabalarınıza yardım etmek için kullanabileceğiniz yüzlerce türden araç var. Bu araçlar içinden bizim favorimiz olan 12 taneye haydi bir göz atalım:

  1. Agora Pulse

agora-pulse

Agora Pulse; Twitter, Instagram, LinkedIn, Google+, Youtube, ve tabi ki Facebook gibi çoklu platformlar için çözümler sunan bir sosyal medya yönetim platformudur. Platform, kullanıcılarının gelen etkileşimlerini, analiz raporlarını ve takipçileri konusundaki kapsamlı verilerini takip etmek için kullanıcılarına kendi sosyal medya gelen kutusunu sunmaktadır.

Özellikleri

  • Tek bir panodan, çoklu sosyal medya platformlarını yayınlamanıza olanak sağlar.
  • Platforma özgü gelen kutularına gelen etkileşimleri otomatik olarak filtreler.
  • Günlük raporun içindeki tüm feedlerinizi yeni bir içerikte toplar.
  • Bir uyarı sistemi ile, yeni etkileşimler ortaya çıktıkça onları takip etmenizi sağlar.
  • Otomatik moderasyon sistemi ile sosyal medya sayfalarınızı temiz tutmak için özel kurallar oluşturma seçenekleri sunar.
  • Facebook reklamları ile ilişkin bir izleme sistemi sunar.
  • Kolayca PowerPoint’e verilebilen raporlar ile kapsamlı bir analiz sistemi kurar.
  • Bir quiz uygulaması, fotoğraf yarışmaları, çekilişler, kişilik testleri, fan oylamaları ve hatta bir kupon uygulaması gibi çoklu Facebook araçları içerir.

Fiyat: Ayda $15’dan başlayan fiyatlarla.

  1. Hootsuite

Hootsuite

Hootsuite, şu anda mevcut olan hemen hemen her platformda destek sunan bir başka çoklu platform sosyal medya yönetim aracıdır. Hootsuite, takipçilerle yakın ilişkiler kurmak için, yeni içerik yayınlamak için, analitik raporlar hazırlamak için, takipçi anlayışları gözlemlemek için ve reklamlar için çözümler sunmaktadır.

Özellikleri

  • Tek bir pano üzerinden sosyal medya etkileşimlerinizi hızlı bir şekilde cevaplamanız için ve ayrıca otomatik cevaplar oluşturmanız için olanak sağlar.
  • Belirli bir alan ya da belirli bir dil kullanarak takipçilerden gelen etkileşimleri daraltmak için filtreler kullanmanızı sağlar.
  • Programlama araçlarınızda, hedeflediğiniz içerikte ve sosyal medya sayfalarınızda yayınladığınız her şey üzerinde son sözü söyleyecek yetkide özel takım liderleri atama işlemlerini yönetebilmenizi sağlar.
  • Takımınızın içinde otomatik olarak paylaşılabilen ayrıntılı analiz raporları sayesinde bağlılık üzerine izlemeler yapıp, sunar.
  • Eski etkinlik modaları esas alınarak içerik yayınlamak için en iyi zamanların hangileri olduğu ile ilgili bilgiler verir.
  • Facebook reklamları için destek içerir.

Fiyat: Ücretsiz fakat premium üyelikler aylık $8.99’dan başlıyor.

  1. Buffer

Buffer

Buffer, tüm sayfalarınızı ve hesaplarınızı aynı yerden yönetmenizi sağlayan kullanımı kolay bir platformdur. Önceki iki başlık pek işlevsellik içermiyorken, Buffer genel bir platformu kullanmak için çok daha kolaydır. Kapsamlı bir Facebook pazarlama aracından yararlanmak isteyen küçük işletmeler için Buffer, oldukça sağlam bir araçtır.

Özellikleri

  • Kendi kontrol panelinde Facebook gönderileri (diğer çoklu medya platformları ile birlikte) oluşturmanız ve tasarlamanız için olanak sağlar.
  • Görüntülerinizi öne çıkarmanız için gerekli araçları sağlayan kendi güçlü grafik editörünü içerir.
  • Buffer’ın kendi tarayıcı uzantısını ve iOS ya da Android uygulamalarını kullanarak, sosyal medya hesaplarınız için otomatik olarak web üzerinden içerik ekleyebilirsiniz.

Fiyat: Ücretsiz fakat premium üyelikler aylık $10’dan başlıyor.

  1. Oktopost

Oktopost

Bir başka sosyal medya yönetimi platformu da Oktopost. Aslında en başta işletmeler arası sorunlara bir çözüm olarak tasarlanmıştı. Bu ayrıcalık karşımıza tabi ki daha yüksek bir fiyat seviyesi ile geliyor, lüks çözümler arayan işletmeler için iyi fiyatlar gibi gözükse de genel olarak fiyatlar yüksek gibi duruyor.

Özellikleri

  • Özelleştirilmiş kategoriler, kapsamlı analizler ve Oktopost kampanyaları aracılığıyla sosyal medya yayıncılık stratejinizi yönetmenizi sağlar.
  • Ayrıntılı bir yayın takvimi sunar.
  • Kuyrukları kullanarak gönderilerinizi mevcut takviminize ekleyebilirsiniz ve bunun üzerine Oktopost’a verimliliği maksimize etmek için gönderilerinizi daha önceden belirlediğiniz zaman dilimlerine otomatik olarak paylaşılmasına imkanı verir.
  • Dönüşüm odaklı sosyal medya faaliyetlerini izleyen toplumsal kazanım istatistiklerini içerir.
  • Farklı hedef kitleler için daha iyi performans sergileyen türden içerikleri izler.
  • Oktopost, sosyal medya hesaplarınız için ilgili içeriği keşfetmenize yardımcı olan yerleşik bir içerik iyileştirme motoru ile birlikte geliyor.

Fiyat: Aylık $400

  1. SocialBakers

Socialbakers

Socialbakers Analytics, kapsamlı analitik çözümler sunmaya odaklanmış sosyal medya platformlarına (Facebook dahil) kendisini adamış bir firmadır. Bu platformu kullanarak kullanıcılar, rakip marka ve sayfaların performanslarıyla ilişkin bilgilere erişebilir ve genel endüstri trendlerini takip edebilir.

Özellikleri:

  • İçeriğinizin benzer konumdaki içerikler karşısındaki davranışlarını izler.
  • Otomatik olarak belirli aralıklarla teslim edilecek ayarlanabilir ayrıntılı raporlar sunar.
  • Facebook reklam kampanyaları ile ilgili ayrıntılı analizler içerir.

Fiyat: Aylık $75

  1. DrumUp

Drum-Up

DrumUp ilk meydana çıktığında başka bir sosyal medya yönetim platformu gibi görünüyordu, gerçekten de bu hizmet daha çok içerik strajenizi ve pazarlama çabalarınızı otomatikleştirmeye odaklanmıştı. DrumUp kullanarak Facebook sayfalarınızı yönetmek için harcadığınız süreyi büyük oranda azaltabilirsiniz, bu sayede içerik önerileri listeniz, planlama araçlarınız ve mobil uygulama güncellemeleriniz sürekli faal olur.

Özellikleri:

  • DrumUp takipçilerinizle ilgili yüksek kaliteli içeriği bulmak için otomatik olarak web üzerinde bir araştırma yapar. Bu takipçilerinizi arttırmanız için önemlidir.
  • Facebook dışında aynı zamanda Twitter ve LinkedIn hesapları için de destek sunuyor.
  • İçeriğinizin ziyaretçilerini maksimize etmek için, içeriğinizle ilgili hashtag önerileri sunar.
  • Akıllı zaman planlama araçları içerir.
  • Her yerden hesabınızı yönetebilmeniz için Chrome uzantısı, iOS ve Andoid uygulamaları mevcuttur.

Fiyat: Aylık $19

  1. Post Planner

PostPlanner

Post Planner, kullanıcıların kişisel alanlarına en ilgi çekici içeriği bulmaları için ve mükemmel zamanlama sonuçları almaları için yardımcı olan bir hizmettir. (bu işlemi daha fazla insan üzerinde yapmak için Facebook’ta yapıyor) Post Planner basit iyileştirmeler ile katılımı maksimize etmeye odaklanıyor ve düşük fiyat seviyesi Post Planner’i Facebook pazarlama stratejileri konusunda desteğe ihtiyaç duyan küçük işletmeler için harika bir seçim yapıyor.

Özellikleri:

  • Facebook sayfanızın izleyici katılımını maksimize etmek için takipçilerinize özel danışmanlık yapar.
  • Basit bir zamanlama aracı ile, verimliliğinizi arttırmak amacıyla aylar öncesinden içerik stratejinizi planlamanıza imkan sağlar.
  • Etkinleştirildiğinde, zamanında popüler olmuş bir içeriğinizi yeterli bir zaman periyodundan sonra yeniden kullanan bir tekrar kullanım özelliğini içerir.

Fiyat: Aylık $7

  1. Pagemodo

Pagemodo

Pagemodo, kullanıcılarına sıfırdan bir Facebook sosyal medya varlığı oluşturmalarına yardım etmek için ve uzun vadede büyüme gerçekleştirmek için gerekli araçlar ile bunları sağlamak amacıyla kurulmuş bir platformdur. Bunu başarmak için, basit bir kapak fotoğrafı ve hoşgeldiniz sekmesi tasarım araçlarını sunuyorlar.

Özellikleri:

  • En baştan başlayıp Facebook sayfanıza profesyonel görünümlü bir tasarım yapmanız için ve aynı anda sosyal medya pazarlama çabalarınızı harekete geçirmeniz için doğru araçları size sunar.
  • Özel sekmeler ve rekabet oluşturma araçları sayesinde hemen şimdi ürününüzü satmaya başlayın.
  • Facebook sayfanızda kuponlar temin etmenize olanak sağlar.
  • Önerilen gönderiler, ilgi çekici içerikleri bulmanıza yardımcı olacaktır.

Fiyat: Aylık $4.50

  1. LikeAlyzer

lykealizer

LikeAlyzer, analitik bilgiler ve Facebook istatistikleri de dahil olmak üzere istediğiniz herhangi bir Facebook sayfasının bir analizini sunan bir araçtır. Hiçbir ücret ödemek istemeyen ve sadece birkaç dakika içinde kendi Facebook performansları hakkında hızlı bir fikir edinmek isteyen herkes için kullanışlı bir araçtır.

Özellikleri:

  • Tek bir tıklama ile Facebook sayfanız için bir rapor oluşturur.
  • Size genel performans puanının yanı sıra, içerik yayınlama oranlarınıza ilişkin ortalama rekabet puanlarını ve ortalama beğeni sayınızı sunar.
  • Bütün yayınlarınız için tam olarak kaç tane beğeni aldığınızı söylemesinin yanı sıra, beğendiğiniz gönderilerden hangilerinin popüler hale geldiğini de söyler.
  • Sitenize olan bağlılık istatistiklerini izler.

Fiyat: Ücretsiz

  1. Qwaya

Qwaya

Qwaya tek bir patform üzerinden işlerini yönetmek için çoklu tuş işlevini sunan, pazarlama profesyonelleri için bir Facebook reklamları yöneticisidir. Örneğin, Qwaya kullanarak sadece istediğiniz kitleyi hedeflemek için Facebook’un verilerini kullanarak A/B testleri yapabilirsiniz.

Özellikleri:

  • Reklam kampanyaları için güçlü bir A/B testi aracıdır.
  • Reklamlarınızın yapısını otomatik hale getirmenizi sağlar, bu yüzden daha kolay ve daha büyük kampanya işleyişi sağlar.
  • En etkili pencereler boyunca reklamlarınızı çalıştırarak, reklamlarınızın getirisini maksimize etmek için zamanlama bilgilerini temin eder.
  • Panonun sağından Google Analytics ile entegre edilebilir.
  • Reklamlarınıza izleme URL’leri ekler,(örneğin Google Analytics tarafından tedarik edilen reklamlar gibi) böylece üçüncü parti araçlar reklamlarınızı onları bağlayabilirsiniz.

Fiyat: Aylık $149

  1. DriftRock

Driftrock

Driftrock BMW ve Coca-Cola gibi prestijli müşterilerine hizmet eden bir B2B (işletmeler arası) aracı olarak uyarlanmış bir Facebook için reklam kampanyası yöneticisidir. Bu araç Facebook potansiyelinizi artırmak ve en iyi zaman pencereleri boyunca reklamlarınızın görüntülendiğinden emin olmak için oluşturulmuş bir müşteri ilişkileri yönetimi platformunu sizlere sunuyor.

Özellikleri:

  • Kapsamlı bir müşteri ilişkileri yönetimi sistemi aracılığıyla dönüşüm oranlarınızı arttırmaya yardımcı olur.
  • Reklamlarınızı dönüşüm sürelerinde zirveye taşımak için planlar.
  • Driftrock’un akıllı reklam oluşturma teknolojisi, reklamlarınızın etkinliğinin maksimize edilmesine ve reklam maliyetlerinizin kısılmasına yardımcı olur.
  • Daha önceki reklamlarınızı güncelleyerek dinamik reklamlar oluşturmanızı sağlar.

Ücret: Talebe göre fiyat politikaları var.

  1. Adroll

Adroll

AdRoll; Twitter, Google+ ve Facebook gibi sosyal medya devleri de dahil olmak üzere toplamda 500’ün üzerinde firma ile çalışan bir pazarlama platformudur. Facebook servisleri, maksimizasyonu sağlamak ve dönüşümleri arttırmak için öngörülen teknolojinin kullanımı amacıyla yeniden hedefleme araçları üzerinde odaklanmıştır.

Özellikleri:

  • Yeni Facebook reklamlarının özelliklerine daha erken erişim imkanı verir.
  • Reklamlarınızın erişimlerini arttırmak için, mobil cihazlar için de reklamlar tasarladığınızdan emin olur.
  • AdRoll, kampanyalarınızdan para tasarrufu etmeniz için tekliflere izin verir.
  • Reklamlarınızı otomatik olarak planlar bu yüzden reklamlarınız mümküm olan en iyi zamanda gösterilir.

Fiyat: Kampanyanızın büyüklüğüne göre değişkenlik gösterir.

Sonuç

Facebookta bir tutunma noktanızın olması, bir pazarlamacı bakış açısıyla bakarsak çok da kolay olmayabilir, ama eğer doğru araçları seçer ve zamanında reklamınızı yerleştirirseniz potansiyel kazancınız inanılmaz derecede iyi de olabilir.

Eğer nereden başlayacağınızdan tam olarak emin değilseniz, bazı şeyleri yapmadan önce hangi aracı ne amaçla kullanacağınıza dair kısa bir özet geçelim:

  • Genel yönetim araçları: Agora Pulse, Hootsuite, Buffer, Oktopost, DrumUp ve Pagemodo.
  • Analiz: Socialbakers ve LikeAlyzer.
  • İçerik ve Zamanlama: PostPlanner.
  • Reklamcılık: Qwaya, Driftrock, ve AdRoll.

Bu araçların Facebook pazarlama çabalarınızı olumlu yönde etkileyeceğini düşünüyor musunuz ya da bu araçların eksik yönleri var mı? Lütfen aşağıdaki yorum bölümünden bizimle deneyimlerinizi paylaşın!

Etiketler

Bir Cevap Yazın