Google, HTTP bağlantılarını kullanan web sitelerini işaretleyerek web dünyasını daha güvenli hale getirmeye çalışıyor.
Google’ın açıklamasına göre Android üzerindeki Chrome trafiğinin %64’ü korunuyor, bu oran geçen sene %42’ydi. Gelişmeler sadece Android için geçerli değil, aynı zamanda Mac ve Windows’ta da büyük gelişmeler mevcut. Önceki sene Windows için %51 olan yüzde şu anda %66. Ayrıca ChromeOS ve Mac üzerinden gerçekleştirilen trafiğin 75’inden fazlası korunuyor, bir önceki sene bu yüzdeler Mac için %60, ChromeOS için %67’ydi.
Google ayrıca, en iyi 100 web sitesinin 71 tanesinin varsayılan olarak HTTPS kullandığını da açıkladı. Bu yüzde de geçen sene %37 idi. Ayrıca son olarak, Amerika Birleşik Devletleri’nde Chrome’da HTTPS kullanımı %59’dan %73’e yükseldi.
Yukarıdaki Google’ın şeffaflık raporunda, Platformlardaki HTTPS Kullanım Oranlarının Yıllara Göre Dağılımını görebilirsiniz.
Yukarıdaki bilgilerden anlaşılacağı üzere HTTPS’ye geçişte hızlı bir ilerleme mevcut. Bunda Google’ın HTTPS’ye geçiş yapmamış siteleri “güvenli değil“ olarak işaretlemesinin de payı büyük.
Hatırlarsanız bir süre önce Google, HTTPS’ye geçiş yapmayan siteleri “güvenli değil” olarak işaretleyeceğini açıklamıştı. Bu durum üyelik girişi ve kredi kartı bilgileri isteyen sitelerde büyük baskı yarattı ve HTTPS’ye geçiş hızlandı. (Google’ın “güvenli değil” olarak işaretlediği sitelerin bundan nasıl kurtulacağını bu haberimizde anlatmıştık.)
Google’ın yukarıdaki istatistikleri açıkladığı raporun üzerine konuşan Google Güvenlik Ekibinden Emily Schechter, “HTTPS her zamankinden daha kolay ve ucuz, web için en iyi performansı sunuyor ve birçok güçlü yeni özelliği de mevcut.” dedi.
Google, HTTPS’yi benimseyen web sitelerinin dünya genelinde her geçen gün arttığını ve son olarak Cookpad, Rakuten, Yahoo Japan gibi dev Japon web sitelerinin de HTTPS’ye geçtiğini açıkladı. Bu değişimlerle birlikte geçen sene Japonya’da %31 olan Chrome’da HTTPS kullanma yüzdesi şu anda %55 seviyelerine yükselmiş durumda.
Japonya dışında ayrıca dünyanın dört bir yanında da benzer artışlar mevcut. Örneğin; Brezilya. Brezilya’da %50 olan oran şu anda %55 seviyelerinde.
Türkiye’de de bu oran her geçen gün artmakta.Geçen yıl %43 civarlarında olan bu oran bu yıl %56 oranlarına kadar yükseleceği ön görülmekte.Bunun nedeni Google SEO algoritmalarında SSL ‘in öneminin artması ve her geçen gün e-ticaret yatırımlarına daha fazla önem verilmesi olarak açıklanabilir.
HTTP’nin bu denli büyümesi, Google’ın tek başına gösterdiği çabanın bir karşılığı değil. Ayrıca Facebook ve Apple gibi devler de bu büyümede söz sahibi. Örneğin geçen yıl Apple, uygulama geliştiricilerine HTTPS bağlantılarını kullanmalarını önermişti, ayrıca Facebook da Facebook Anında Makaleler‘in HTTPS ile sunulmasını şart koştu. (Facebook 2013 yılından bu yana HTTPS’nin varsayılan olarak kullanılmasını istiyor.)
Google son olarak Google App Engine için de HTTPS’yi benimsediğini açıkladı ve .foo ve .dev gibi üst düzey Google alanlarını da HTTPS ile güvence altına aldığını bildirdi.
Hızlı bir şekilde SSL sertifikası oluşturmak ve web sayfasınızı HTTPS ‘e taşımak için bu linkten en uygun fiyata SSL sertifikanızı satın alabilirsiniz.
1 yorumlar
google zaten bu https sertifa olayını çıkarmış ama bu sertifikaların birde süreleri oluyor galiba.