İşiniz ve markanız ile ilgili en uygun domain adını seçtiniz. Fakat bu domain adının kaydını tamamlamak isterken bir de baktınız ki domain adı zaten çoktan alınmış. Ne yapmanız gerekiyor? Cevap basit; hiç zaman kaybetmeden yeniden bir strateji oluşturmalı ve yeni domain adınızı seçmelisiniz.
Seçici Olmanın Önemi
Domain adınızı seçerken bu adın yaptığınız işin, sunduğunuz hizmetin ya da ürünün bir yansıması olması gerektiğini unutmayın. Ayrıca işiniz için harcamış olduğunuz fiziksel enerjinin benzer miktarını da sanal mağazanız için zihinsel olarak harcamalısınız.
Başka bir deyişle “iyi” bir domain adı seçmek “iyi” bir dijital kimliğe sahip olmaktır. İşler yolunda giderse muhtemelen çok uzun süre aynı domain adını kullanacaksınız, bu yüzden vaat ettiğiniz şeylerle uyumlu bir domain adı seçmeye dikkat edin. Seçimi yaparken dikkat etmeniz gereken bazı şeyler var:
- Anahtar Kelime Zengini Olsun: Şirketinizi, markanızı ya da ürününüzü en iyi şekilde tanımlayan anahtar kelime öbeklerine odaklandığınızdan emin olun. Örneğin: Bursa’da varlık gösteren bir geri dönüşüm işletmeniz olduğunu varsayalım. Lokasyonunuzla ilgili bir domain adı seçmek ve bir de anahtar kelime eklemek sizin için mantıklı olacaktır; eniyibursageridonusum.com
- Sosyal Düşünün: İdeal olarak domain adınız ve sosyal medya hesaplarınız birbiriyle eşleşiyor olmalıdır. Örneğin; isyerim.com gibi bir domain adınızın olduğunu varsayalım. facebook.com/isyerim gibi bir Facebook hesabı ve/veya @isyerim gibi bir Twitter hesabı oluşturmalısınız.
- Yedek Seçenekleriniz Olsun: Almak istediğiniz ilk domain adının daha önceden alınmış olduğunu fark ederseniz zorda kalmamak ve zaman kaybetmemek için birkaç yedek seçeneğe sahip olmalısınız. Gerçekten tüm seçenekler alınmışsa aklınızdaki domain isimlerini birbirleriyle karıştırmayı ve yeni seçenekler türetmeyi deneyin.
- Basit Olun: Domain adınızı seçerken hatırlanması, yazılması kolay olan ve akılda kalıcı bir domain adı seçmeyi tercih edin. Eğer potansiyel ziyaretçileriniz web sitenizin adını unutursa muhtemelen bir daha gelmezler.
Yaratıcı Olun
Size en uygun olduğunu düşündüğünüz domain adı alınmış olsa bile ne mutlu ki kullanabileceğiniz bir sürü benzer ve başka seçenek var.
- Kısa Tutmayı Deneyin: En ideal senaryo olarak görülmese de orijinal domain adınızı kısaltmak etkili bir çözüm olabilir. Örneğin; ‘Taner ve Berat Hukuk Bürosu’ adında bir işletmeniz olduğunu varsayalım. Aklınıza gelen ilk seçenekler alınmışsa TBhukuk.com gibi bir seçeneğe yönelebilirsiniz.
- En Uygun Olduğunu Düşündüğünüz Adı Kullanın: Kullanılabilir bir domain yaratmanın en kolay yollarından bir tanesi de ilk düşündüğünüz domain’e bir kelime eklemektir. Örneğin; TanerBeratHukuk.com alınmışsa TanerBeratHukukOnline.com‘u deneyebilirsiniz.
- Müşterilere Mesaj Verin: Hâlen bir domain seçemediyseniz müşterilerinize bir mesaj vermeyi deneyebilirsiniz. ‘Anadolu Kuaför’ isimli bir kuaförünüzün olduğunu varsayalım; mevcut tercihleriniz alınmışsa Anadolukuaforegel.com gibi bir seçeneği deneyebilirsiniz.
.Com’un Dışındaki Seçenekleri Düşünün
İşletmelerin çoğu domain adlarının sonunda “.com”u kullanmak istiyor. Haklılar. Fakat tahmin edebileceğiniz üzere .com ile biten domain adlarının birçoğu çoktan alınmış. Dert etmeyin, .com en çok tercih edilen top level domain (TLD) olsa da diğer seçenekler de oldukça popüler. (.edu, .net, .co, .me)
Örnek vermek gerekirse; yukarıda bahsettiğimiz bursageridonusum.com‘u ele alalım. Hemen vazgeçmek yerine bursageridonusum.co ya da bursageridonusum.net tercih edilebilir.
Görüldüğü üzere alternatif top level domainleri tercih ederek markanıza en uygun domain isimlerini alabilirsiniz. Bunun sonucunda belki .com‘da olduğu kadar iyi bir görünürlüğe sahip olamayacaksınız fakat yine de harika bir alternatifi kullanmış olursunuz.
Domain’i Kullanan Kişiden Almayı Deneyin
Yukarıdaki seçenekler size yardımcı olmadıysa hâlen aklınızdaki domain isimlerini alamıyorsanız bu domainleri sahiplerinden satın almayı düşünebilirsiniz. Eğer şanslıysanız bazıları aktif değildir ve gerçekten düşük maliyetler ile alabilirsiniz.
http://whois.domaintools.com/ adresine giderek bir domainin gerçek sahibinin kim olduğunu ve iletişim bilgilerini öğrenebilirsiniz. Buradan alacağınız telefon numarası ya da mail adresine ulaşarak ilgili domainin satış için uygun olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
Sonuç
Tüm bu ipuçlarına rağmen hâlen iyi bir domain adı bulamadıysanız, bu durum biraz daha yaratıcı olmayı denemeniz gerektiği anlamına geliyor. Yaratıcı bir şekilde bir domain bulmak için buradan ilgili haberimizi okuyabilir ve yaratıcılık konusunda ipuçları alabilirsiniz.
Markanız ve işiniz için en uygun olan domain’i sonunda bulmayı başardıysanız daha sonrasında izlemeniz gereken 5 adımı burayı tıklayarak ilgili haberimizden görebilirsiniz.