Google'ın Desteklediği ve Desteklemediği SEO Taktikleri - IHS Blog

Google’ın Desteklediği ve Desteklemediği SEO Taktikleri

Google’ın search topluluğu son zamanlarda oldukça iyi iş çıkartıyor. Bu toplulukta güncellemeler anlık olarak açıklanıyor, talep edilen dokümanlar kapsamlı bir şekilde gönderiliyor ya da sorulan sorular direkt olarak …

google-seo

Google’ın search topluluğu son zamanlarda oldukça iyi iş çıkartıyor. Bu toplulukta güncellemeler anlık olarak açıklanıyor, talep edilen dokümanlar kapsamlı bir şekilde gönderiliyor ya da sorulan sorular direkt olarak hızlıca yanıtlanıyor. Tüm bu geri dönüşlere ayrıntılı olarak baktığımız zaman Google’ın aslında resmi olarak olmasa da gayri resmi şekilde bazı SEO taktiklerini tavsiye ettiğini, bazılarını  da tavsiye etmediğini görüyoruz.

Google’ın Gayri Resmi Olarak Desteklediği Şeyler

  1. Txt Dosyasındaki Noindex Yönergeleri

Sayfa düzeyinde uygulanan noindex etiketleri sayfaların arama motorları dizinlerinin dışında tutulması için kullanılır. Bununla birlikte robots.txt dosyalarında var olan diğer direktifler de Google tarafından kabul görür.

Google’ın önemli isimlerinden John Mueller bu konuda robots.txt dosyalarına çok güvenilmemesi gerektiğini söylemiştir. Fakat yaptığımız araştırmalar noindex sayfaları için bu yöntemin hala işe yaradığını gösteriyor. Diğer robots.txt yönergelerinde olduğu gibi robots.txt noindex’ini de Search Console’da Robots.txt Tester ile test edebilirsiniz.

  1. Canonical Tagler

Bu yılın ilk aylarında Google IO’dan Tom Greenway, Google’ın sadece HTML’de en baştan beri var olan rel=canonical’leri gördüğünü ve daha sonradan JS ile eklenenleri yok saydığını açıkladı. Eğer bu açıklama doğruysa SEO uzmanlarının Google Tag Manager ile değişiklik yapması zor olabilir.

Bunun ardından önce John daha sonra da Greenaway Twitter üzerinden açıklamayı yeniden onayladı. Peki bu söylenilen ne kadar doğru? Yeterince değil…

Bu bilgilerin doğrulunu test etmek için bazı sayfalara canonical tagler ekledik ve Google Tag Manager’ı çalıştırdık. Sonuçlar pek de Google’ın söylediği gibi değil. Yani sonradan JS ile eklenen tagler de iş görüyor. Fakat bu sonuçları almak 3 hafta kadar sürdü, yani bu senaryo çok da ideal bir senaryo değil.

  1. Anchor Linklerde Hreflang Öznitelikleri

Kısa bir süre önce bir etkinlikte konuşan Mueller, Google’ın anchor link kullanımını desteklemediğini söyledi. Mueller’in bu açıklamasına rağmen araştırmalarımız Google’ın kısmen de olsa hreflangı desteklediğini gösteriyor. Her ne kadar Mueller aksini iddia etse de Google Search Console, hreflang taglerinin birçoğunu tanıyor.

Google Search Console bu etiketlerin birçoğunu tanısa da büyük bir kısmını da yok saydığını unutmayın. Search Console’un etiketleri neye göre tanıyıp neye göre tanımadığı konusunda da şimdilik elimizde kesin bir bilgi yok.

Google’ın Gayri Resmi Olarak Desteklemediği Şeyler

İşin aslı, Google’ın resmi olarak desteklemediği tonlarca şey var. Fakat bunlardan bazıları daha önemli çünkü bu maddelerin aslında Google tarafından desteklenmesi bekleniyor. Fakat henüz desteklenmiyorlar.

  1. Txt Tarama Gecikmesi Direktifi

Web’in ilk zamanlarında robots.txt dosyanızda bir tarama gecikmesi direktifi bulundurmanız faydalı olabilirdi. Fakat artık çoğu modern sunucu yüksek trafik hacmiyle baş edebilecek kalitede ve bu yüzden bu yönerge artık mantıksız. Haliyle Google da bunu görmezden geliyor.

Fakat buna rağmen yine de bir tarama hızı gecikmesine ihtiyacınız varsa bunu Google Search Console’ üzerinden yapabilirsiniz. Ayrıca aynı yerden Google’dan özel isteklerde bulunarak Googlebot’un web sitenizi nasıl taradığını ve hangi sorunlarla karşılaştığını görebilirsiniz.

  1. Dil Etiketleri

Dil etiketleri bir sayfaya farklı şekillerde uygulanabilir. Fakat bu dil etiketlerinin uygulanması sırasında bir çeşitlilik ya da tutarsızlık oluşursa Google bunları tamamen yok sayacaktır. Google bunu yapmak yerine sayfadaki metinlerin dilini kendisi tespit etmeyi tercih etmektedir.

  1. Site Haritalarındaki Öncelikler

Google site haritalarında yer alan öncelik değerlerine dikkat etmediğini ve tüm sistemi ne zaman ve ne sıklıkla taramak gerektiğini kendi mantığıyla kararlaştırdığını onaylamıştır. Yani verdiğiniz direktifler ya da yaptığınız değişikliklerin sıklığı Google tarafından tarama değerlerini belirlemek için kullanılmayacaktır.

  1. Çerezler

Google sayfaları tararken çerezleri kullanmaz. Çünkü bir siteyi en net haliyle görmek ister ve çerezler de bu netliğin kaybolmasına neden olabilir. Googlebot’un çerezleri kullandığı tek yer, çerezler olmadan çalışamayan sayfalardır.

  1. HTP 2

HTTP 2’yi kullanmak kullanıcı deneyimi için yararlıdır fakat Googlebot HTTP 1.1 ile tarama yaptığı için HTTP 2 Google tarafından yok sayılır.

Mueller bu konuda tarama yaparken HTTP 2’yi kullanılabileceğini söylemiştir çünkü bu şekilde farklı şeyleri de önbelleğe almayı planlayabilirler. Fakat şimdilik bu konuda bir gelişme yok.

Sonuç

Mutlaka gözden kaçırdığımız şeyler de olmuştur fakat ana hatlarıyla önemli başlıklara değindik. Haberimizde kesinlikle Google’ın kasten bizleri aldattığını söylemiyoruz. Fakat SEO sürekli geliştiği için bazı teknikler henüz tam olarak kullanılamıyor olabilir ya da bazı teknikler artık eskidiği için uygun olmayabilir. Bu yüzden dikkatli olmalıyız.

Etiketler

Bir Cevap Yazın