Magento yetkilileri 10 yıllık web tasarımı tecrübeleri sonucunda, Magento’ya geçmek isteyenler için Magento’nun güçlü ve zayıf yönlerini anlattı.
Kalabalık Bir Ekip
Dünyanın en çok kullanılan ve en hızlı gelişen e-ticaret platformu Magento 2 milyondan fazla indirildi ve şu an 200.000’in üzerinde markanın platform tercihi olarak kurulduğu günden bu yana önemli bir ilerleme kaydetti. Magento lider açık kaynak platformu olarak platforma imajlardan videolara kadar her türlü plug-in özelliğini ve kullanımını ekleyen büyük bir geliştirme ekibine sahip.
Magento Özellikleri
Magento kullanıcı dostu özellikleriyle bir e-ticaret platformundan beklenen her şeyi bünyesinde bulundurmakta. Standart ve uyumlu güvenlik özellikleriyle farklı ödeme seçenekleri sunuyor. Farklı dilleri ve para birimlerini destekleyerek tüm ülkelere alım satım yapılabilmesini sağlıyor.
Magento ve Arama
SEO bakımından gelişmiş özelliklere sahip olması nedeniyle bulunabilirliği de üst düzeyde. Etiket, tanım, meta tanımı, URL gibi Google’ın talep ettiği tüm bileşenler Magenta’da bulunmakta.
Yaratıcılık
Magento’nun yaratıcılığı mümkün kılan geniş bir araç paleti var. Kullanıcılarına benzersiz bir görünüm oluşturma imkânı tanıyor. Özellikle moda, lüks tüketim malları ve yaşam tarzı müşterilerine yönelik web sitelerine yaratıcılık bakımından büyük bir özgürlük sunuyor.
Açık Kaynak
Ücret karşılığı indirilen tescilli yazılımların aksine, açık kaynaklı yazılımlar bedavadır ve genellikle büyük kitleler tarafından geliştirilir ve desteklenir. Magento Community de tamamen ücretsizdir. Büyük şirketler içinse Magento Enterprise adında lisanslı bir versiyonu da bulunmakta. Magento’nun açık kaynak olması geliştiricilerin kendi kodlarını oluşturması ve gerektiğinde başka geliştiricilere aktarılabilmesi olanağını da sunuyor. Bu sayede iyileştirme işlemlerinin yapılması için bir sonraki sürümün çıkmasını beklemeye gerek kalmıyor. Hareketli ve kalabalık kullanıcı kitlesinin eklemeleri sayesinde istenilen ve ihtiyaç duyulan özellikler zaten getirilmiş oluyor.
Magento’nun birinci sınıf bir e-ticaret platformu olması Paul Smith, Gant, Mothercare, Paperchase, Fred Perry ve Hi-Tec gibi önemli markalar tarafından tercih edilmesine neden oluyor.
Entegrasyon
Sahip olduğu teknik bilgi birikimi sayesinde Magento tüm önemli üçüncü taraf ödeme yazılımlarıyla uyumlu bir şekilde çalışabiliyor. Hangi altyapı olursa olsun, ödeme sunucularından stok yönetimine ve EPOS sistemlerine kadar her ortamda Magento kullanılabiliyor. Bu entegrasyonlar arasında FEDEX, DHL, Futura, BrightPearl, Prima, Pursuit, Esperus, Xero, TradeGecko, Salesforce, Microsoft Dynamics, Sage gibi markalar bulunmakta.
Magento’nun Diğer E-Ticaret Platformlarıyla Karşılaştırılması
Woo Commerce, Shopify ve WordPress gibi E-ticaret platformlarınla karşılaştırıldığında Magento’nun daha fazla özelliğe sahip ve kullanışlı olduğu görülüyor.
Magento’nun Zayıf Yanları
Tüm teknolojiler gibi Magento’nun da zayıf yanları bulunmakta ama bu zafiyetler doğru bilgi ve becerilerle kolayca giderilebilir. Magento kullanıcıları tarafından biraz fazla karmaşık bulunuyor. İlk zamanlarında ciddi anlamda kötü uygulamaları vardı ve şu an hala bu uygulamalar sonucunda ortaya çıkan problemli ve buglı sitelere rastlanılabiliyor. Bu durum hiç şüphesiz geliştiricinin hatası. Yine de Magento artık diğer tüm e-ticaret platformları kadar sorunsuz çalışabilen olgun bir platform halini almış durumda. Bazı ajanslar basit editoryal içeriklerini oluşturmak için Magento’yu kullanmakta güçlük çektiklerini söylüyorlar ama Magento’nun geliştirme ekibi gelişmiş bir CMS modülü ve basit bir son kullanıcı arayüzüyle bu zorluğu ortadan kaldırmaya çalışıyor.
Magento’yla ilgili bir diğer eleştiri de hızı. Bu sorunun da uygulamayla ilgili olduğu ve hosting çözümlerine hakim kişilerle bu sorunun giderilebileceği ifade ediliyor.