Makine Öğrenimi Dünyasında Yapay Zekanın SEO’ya Etkileri - IHS Blog

Makine Öğrenimi Dünyasında Yapay Zekanın SEO’ya Etkileri

Makine öğreniminin son dönemde ne kadar popülerleştiğini düşünürsek SEO konusunda da bazı gelişmelerin olması muhtemeldir. Bu ihtimal de kafalarda bazı soru işaretleri bırakabilir. Kafalardaki soru işaretlerine neden olan değişimlere …

yapay-zeka-makine-ogrenimi

Makine öğreniminin son dönemde ne kadar popülerleştiğini düşünürsek SEO konusunda da bazı gelişmelerin olması muhtemeldir. Bu ihtimal de kafalarda bazı soru işaretleri bırakabilir. Kafalardaki soru işaretlerine neden olan değişimlere derinlemesine bakarken öncelikle şu soruları cevaplayalım:

Makine Öğrenimi SEO’yu Nasıl Etkiliyor?

Makine öğreniminin bu konuda tam olarak nasıl çalıştığını anlatmak yerine gerçekten bilmeniz gereken bir şeyden bahsedelim. Makine öğrenimi Google’ın şu yeteneklerini çok daha hızlı hale getiriyor:

  • Veri biriktirme
  • Yorumlama
  • Reaksiyon gösterme

Makine Öğrenimi Linkleri ve Link İnşasını Nasıl Etkiliyor?

En basit makine öğrenimi yetenekleri bile Google’a büyük faydalar sağlayabilir. Örneğin; makine öğreniminin linkler üzerinden spamları filtrelemek gibi yetenekleri var. Google, halihazırda Gmail için makine öğrenimini kullanıyor ve %99,9’luk bir başarı oranına sahip. Bu başarılı modelden önce ise işler çok daha karmaşıktı. Google’ın mühendisleri şunları yapmak zorundaydı:

  • Düşük kaliteleri web sitelerinin listesini oluşturmak ve manuel olarak bu sitelerin linkleri engellemek.
  • Kötü linklerin spesifik özelliklerini belirlemek.
  • Linkler konusundaki devalüasyon hesaplamalarını takip etmek.

Makine öğrenimi ile tüm bunlar geçmişte kaldı. Kötü domainlerin bir listesi hala saklanıyor fakat işleyiş artık çok daha basit. Makine öğrenimi ile ayrıca:

  • İlgili sinyallerin diğer linklere nasıl uygulanacağı kolayca öğrenilebilir.
  • Spam olarak görünenler için özel sinyaller geliştirebilir.
  • Yukarıdaki tüm zorlu işlemlere karşı belirli kalıplara bağlı kalmak yerine, makineler kendilerini daha da geliştirebilir.

Makine, yeni bir sinyal algıladığı zaman önce elde ettiği verileri tekrar inceler. Kendi tespitini hızlandırmak için bile çalışmalar yapabilir. Daha sonra kendisine şu soruları sorar:

  • Spam siteleri hangi sitelerle link alışverişi yapıyor?
  • Spam siteleri ne tür linkler alıyor?
  • Ücretli link satışı yapan web siteleri diğer sitelere linkler gönderiyor mu?

Bu soruların cevaplarını bulan makineler daha sonra metriklerine cevapları ekler. Bu sadece işin görünen kısmı, buz dağının görünmeyen kısmı bundan çok daha büyük.

Bunların yanında ek olarak makineler, bir sayfanın içerik kalitesini ve ilgi düzeyini de anlayabilirler. Bu da makinelerin yapabilecekleri ile ilgili çok sınırlı bir örnektir.

Makineler ile spam kalıpları tespit edilir ve cezalandırılır. Hak ettiği değeri bulamamış kaliteli linkler ise ödüllendirilir. Böylelikle kaliteye, ilgi seviyesine ve meşruluk derecesine daha fazla odaklanılmış olunur.

Makine Öğrenimi Content SEO’yu Nasıl Etkiler?

Makine öğreniminin SEO’yu en çok etkilediği alanlardan bir tanesi de içeriklerdir. Özellikle Google’ın çeviriler üzerine olan çalışmaları bu konuda büyük bir örnektir. Google, 10 yıl boyunca bilinen tüm sözcüleri eşleştirmeye ve kelime tabanlı çeviriler üretmeye çalışıyordu. Fakat 2016 yılının Eylül ayına gelindiği zaman büyük bir gelişme gösterildi. Bu tarihte Google ilk kez kendi kendine öğrenme yeteneği olan bir sistemi çeviri işlemleri için denedi ve sistem sadece 24 saatte 10 yılda gerçekleşen çeviri işlemlerinden daha fazlasını gerçekleştirdi.

Bu durum SEO uzmanları için ne anlama geliyor?

SEO için aslında yapmanızı gereken şeyler pek değişmedi. Yine mümkün olan en iyi içeriği sunmayı, her içeriğiniz için daha iyi kullanıcı deneyimi yaşatmayı ve diğer SEO taktiklerini en iyi şekilde uygulamayı planlamalısınız. Eğer bunları başarırsanız makine öğrenimi sayesinde Google yaptıklarınızı daha iyi ve hızlı anlayacaktır.

Bu durum makinelerin tamamen kusursuz olduğu anlamına gelmiyor. Fakat yine mümkün olan en iyi sonucu verdiklerini bilmemiz gerekiyor. Konuyla ilgili kendimize ayrıca şu soruyu sorabiliriz: “Google mümkün olan en iyi sonuçları sunmayı başarırsa ne olur?”

Bu sorunun en dikkat edilesi kısmı “en iyi” olan şeylerin öznel olmasıdır. Bazı kişiler için en iyi sonucu video anlatımları verirken, bazıları sadece ekran görüntüleri üzerine yapılmış karalamaları PDF olarak indirmeyi tercih ediyor. Bu yüzden Google’ın “en iyi” olarak gördüğü şeyi kendimiz belirlemeliyiz. Kendi fikrimiz ve kişisel tercihlerimizle en iyiye ulaşmalıyız. Çünkü öznellik insanlar tarafından programlanamaz.

Makineler bu konuda da insanlardan daha başarılıdır. Kişiler öznellik konusunda herhangi bir programlama işlemini yapamaz fakat öğrenme eğilimi olan makineler en azından hangi cihazlardan hangi web sitelerine eriştiğinizi ya da hangi cihazdan online olduğunuzda neleri beğendiğinizi takip edebilir. Böylelikle kişilerin sunabildiğinden daha iyi sonuçları size sunabilirler.

google-assistant-home

Artık içeriklerinizi yaparken bu sebeplerden dolayı makineleri görmezden gelemezsiniz. Örneğin; harika bir video hazırladınız ve önemli bir konuda mesajlar veriyorsunuz. Fakat Google Home gibi bir cihaz kullananlar için bu video hiçbir anlam ifade etmeyecektir.

Makine Öğrenimi Teknik SEO’yu Nasıl Etkiler?

Teknik SEO söz konusu ise akla gelen ilk isimlerden bir tanesi Cindy Krum. Onun söylediği şeyleri dikkate almak gerekiyor. Cindy, teknik SEO’nun gelişiminin mobile-first indeksleme ile paralel olacağını söylüyor ve içeriklerinizin tasarımınızdan etkilenmeden kolaylıkla taşınabilir cihazlarda da görüntülünebilir olması gerektiğini söylüyor.

Makine öğrenimi dünyasında amaç, kullanıcılar için en iyi bilgileri sunmaktır.

Bu Bilgiler İle Ne Yapmalısınız?

Makine öğrenimi; Google’ın dünyamızı, kişisel ihtiyaçlarımızı ve isteklerimizi anlamaya yönelik giderek artan yeteneğidir. Makine öğrenimi karşısında yapmanız gereken ise:

İçerikleriniz coğrafi yapınızla ilgiliyse, herkes için her cihazdan kolayca erişebilir olduğundan ve doğru kitleye hitap ettiğinden emin olmalısınız.

Eğer farklı ihtiyaçları olan bir kitleye sahipseniz de içeriğinizin her bir kişi için uygun olduğundan emin olmalısınız. Ayrıca içeriklerinizde daha fazla anahtar kelime eklemeyi de unutmamalısınız.

Etiketler

Bir Cevap Yazın