Meta açıklamaları, web sayfalarının kısa özetleri olarak tanımlanabilir. Genellikle arama motoru sonuç sayfalarında(SERP) yer alan mavi tıklanabilir linklerin hemen altında görünürler.
Meta açıklamalar şöyle görünür:
Meta açıklama kod örneği de şöyledir:
<head>
<meta name=”description” content=”Bu bir meta açıklama örneğidir. Genellikle arama sonuçlarında görünür.”>
</head>
İdeal Uzunluk
Meta açıklamalarını dilediğiniz uzunlukta yazabilirsiniz. Kural olarak bir sınırlama yoktur. Fakat arama motorları snippetleri genellikle 160 karakterden daha uzun keser. Meta açıklamaları 160 karakterlik sınırlamadan biraz kısa tutmak ve yeterince açıklayıcı şekilde yazmak sizin için en iyisi olacaktır.
İdeal Format
Meta açıklamaları arama motoru sıralamalarını etkilemez. Fakat yine de tıklama getirisi oldukça yüksektir. Bu kısa paragraflar, içeriğinizi araştırma yapan kişilere anlatma fırsatı sunar. Böylelikle araştırma yapan kullanıcılar içeriğinizin aradıkları şeyle ilgili olup olmadığını anlayabilirler.
Bir sayfanın meta açıklaması akıllıca oluşturulmalıdır; spam olmayacak şekilde ve ilgili anahtar kelimeleri içerecek şekilde. Meta açıklamalar açıkladığı sayfa ile doğrudan ilişkili olmalı, diğer sayfalardaki açıklamalarla aynı olmamalıdır. Bunların yanında ayrıca araştırma yapan kullanıcının ilgisini de çekmelidir.
Bir Google Sıralama Faktörü Değildir.
Google 2009 yılında yaptığı açıklama meta açıklamalarının ve meta anahtar kelimelerinin kendi sıralama algoritmalarını etkilemediğini açıklamıştı. Google, her ne kadar meta açıklamalarının ve meta anahtar kelimelerinin dikkate alınmadığını söylese de Google, arama sonuç sayfalarında meta açıklamalarını kullanarak bir snippet ön izlemesi oluşturmaktadır.
Fakat kabul etmek gerekir ki meta açıklamaları ve anahtar kelimeleri doğrudan olmasa da dolaylı olarak sıraları etkiler. Çünkü etkili bir şekilde yazılmış olan meta açıklamaları kullanıcıları sitenize tıklamaya ikna edebilir. Kabul edelim ki bu da sıralamaları etkiler. Bu yüzden bu açıklamalara dikkat etmek önemlidir.
En iyi SEO uygulamaları
- Güçlü reklam metni yazın
Güçlü yazılmış reklam metinleri okuyucuları arama motoru sonuç sayfalarından bir web sitesine çeker. Bu yüzden de arama pazarlamacılığının önemli bir parçası olarak kabul edilir. Önemli anahtar kelimeleri de ekleyerek, okunaklı ve ilgili çekici bir reklam metni hazırlayın. Bu web sayfanızın tıklanma oranlarını artırabilir. Bu metinleri hazırlarken cesur davranmak önemlidir, çünkü Google ve diğer arama motorları eşleştirmeler yaparken bu anahtar kelimeleri kullanacaktır. Bu yüzden açıklamalarınızı mümkün olduğunca arama terimlerine benzetmeye çalışın.
- Yinelenen meta açıklama etiketlerinden kaçının
Tıpkı başlık etiketleri gibi her sayfadaki meta açıklamaları da benzersiz olmalıdır. Yinelenen meta açıklamalarından kaçınmak için dinamik ve programlı olmalısınız. Çünkü her sayfa için ayrı ayrı yazılmış orijinal açıklamalarının yerini hiçbir şey tutamaz.
- Tırnak işareti eklemeyin
Herhangi bir meta açıklamasının HTML’sinde tırnak işareti kullanıldığı zaman, arama motoru sonuçları sayfalarında Google bu işaretleri kesilmiş olarak gösterir. Bu konuda uygulanabilecek en ideal çözüm altyapısal olmayan tüm karakterleri kaldırmaktır. Mutlaka bir tırnak işareti kullanmak zorundaysanız, en azından çift tırnak yerine tek tırnak kullanabilirsiniz.
- Bazı durumlarda meta açıklamaları yazmasanız da olur
Meta açıklamalarını arama motorlarının kendiliğinden doldurmasını beklemektense meta açıklamalarını kendiniz yazmanız çok daha iyi olacaktır. Fakat bu durum her zaman geçerli değil. Kendi meta açıklamanızı yazmalı mısınız yoksa yazmamalı mısınız? İşte bunu anlamanın yolları:
-Bir sayfa en çok aranan 1, 2 ya da 3 terimi ya da cümleyi hedefliyorsa, bu aramayı yapacak olan kullanıcılara ulaşmak adına kendi meta açıklamanızı yazın.
-Bir sayfa 3 ya da daha fazla anahtar kelimeyi hedefliyorsa, sizin yazmanızdansa meta açıklamalarının motorlar tarafından doldurulmasına izin vermek daha mantıklı olacaktır. Çünkü arama motorları kullanıcıların aradıkları anahtar kelimelere hakimdir.
Meta açıklamaları doldurma işlemini arama motorlarına bırakırken şuna dikkat etmelisiniz: Facebook gibi sosyal medya devi platformlar bir bağlantıyı kendi sitesinde paylaştığı zaman meta açıklamasını da kullanırlar. Eğer bir meta açıklamanız yoksa gördükleri ilk metni bağlantıya ekleyebilirler. Sayfanızdaki ilk metin iyi bir kullanıcı deneyimi oluşturmayabilir.
Dikkat: Arama motorları her zaman meta açıklamalarını kullanmaz!
Arama motorları bazı durumlarda bir web yöneticisinin yazmış olduğu meta açıklamasını görmezden gelebilir. Bu durumun ne zaman olacağını öngörmek zordur. Ancak Google, mevcut meta açıklamasının sayfayı yeterince açıklamadığını düşündüğü zaman ve sorgularla sayfa arasında daha iyi eşleşen bir metin bulduğu zaman bunu yapar.
2 yorumlar
Elinize sağlık. Hemen deniyeceğim.
Merhaba Bigstar,
Değerli yorumunuz için teşekkür ederiz.
İyi günler.