Sürpriz bir haber olsa da, Firefox üreticisi Mozilla, iOS 9 Safari tarayıcısı için Focus adındaki içerik engelleyicisini duyurdu. Diğerlerinin aksine sadece reklamları değil, “reklam, analytics, sosyal medya izleyicileri” gibi bir çok şeyi engelliyor.
Bu uygulama, daha önce de paylaşmış olduğumuz Firefox web tarayıcısının “private browsing mode” özelliğinin Safari’ye uygulanmış hali olarak düşünülebilir.
İçerik engelleyiciler aslında yeni değil, ancak özellikle iOS 9 ile birlikte hız kazandıkları ve ilgi gördükleri bir gerçek.
Öte yandan, içerik engelleyicilerinin zor bir alanda çalıştıklarını da düşünmek gerekiyor. Kimse dijital reklamlardan memnun değil, ancak bir yandan da içerik üreticilerinin bedava içerikler üzerinden para kazanmasının da en büyük yöntemlerinden biri reklamlar.
Mozilla, kullanıcıların internetteki dijital hayatlarında artık hemen hemen hiç bir yere güvenmediklerini, ve bunun da ekosistemi zedelediğini düşünüyor. Bu sebeple de bu senenin başında içerik engelleme üzerine hazırladıkları prensiplerini paylaşmışlardı. Bu prensipler içerisinde sadece reklamlar değil, onlarla birlikte performans, güvenlik ve gizlilik konularına da önem verdiklerini duyurmuşlardı.
iOS için bir de Firefox uygulaması olmasına rağmen, Apple’ın App Store politikaları sebebiyle Focus ürününü Firefox’a şu anda entegre edemiyor. Diğer yandan Android için Firefox “private browsing” özelliği sunduğu için Focus’a ihtiyaç kalmadan bu özellikler kullanılabiliyor.