Müşteri Eşleştirme AdWords’ün reklamverenlere mevcut müşterilerini AdWords arayüzüne müşterilerin e-posta adreslerini yüklemek suretiyle belirli mesajlar göndererek hedef alabilmelerini sağlayan yeni bir özellik. Bu özelliği farklı müşteri segmentlerinize göre kullanarak örneğin yeni müşterilerinizi ikinci bir alışveriş yapmaya sevk edecek belirli teklifler sunabilir, sadık müşterilerinizi yeni ürününüzden bir numune almaya veya müşterilerinizin sizden satın aldığı ürünleri tamamlayacak diğer ürünleri satın almaya teşvik edecek mesajlar gönderebilirsiniz. Aynı zamanda bu özelliği sizden alışveriş yapma ihtimalinin olmadığını düşündüğünüz müşterilerinize mesaj göndermekten vazgeçmek için de kullanabilirsiniz. Daha fazla alışveriş yapmaya teşvik eden bu uygulamaların en az müşteri segmentleri kadar çok sayıda olduğunu da eklemek gerekmekte.
Müşteri Eşleştirme Özelliği Nasıl Çalışır?
Reklamverenler müşterilerinin e-posta adreslerini yükleyerek Google hesaplarından biriyle (örneğin Gmail, YouTube vs.) oturum açan müşterilerini hedef alabiliyorlar. Reklamcılar tıpkı RLSA kullanarak sitelerini ziyaret eden kullanıcıları yeniden hedefleyebilmelerinde olduğu gibi, reklam metinlerini ekleyerek düşük maliyetli bir şekilde belirli müşteri segmentlerini hedef alan teklif stratejileri geliştirebiliyorlar.
AdWords kullanıcıların gizliliklerine ve bu tip reklamlara aboneliklerini sonlandırma hakkına saygı duyanlar için müşteri eşleştirme listelerinden e-posta adreslerini kaldırma veya orijinal müşteri eşleştirme listelerinin yerine koyabilecekleri tamamen yeni bir e-posta listesi yükleme işlemlerini bir hayli kolaylaştırmış durumda. Bunun yanı sıra, tabii ki mevcut listenize yeni müşteri e-postaları da ekleyebiliyorsunuz ve bu değişiklikler zaman içinde liste boyutunuzun büyümesine neden oluyor. Bu da her müşteri eşleştirme listesinde en az 1000 e-posta adresi bulunması gerektiği için sürekli takip edilmesi ve özen gösterilmesi gereken bir şey.
Müşteri Eşleştirme Özelliğinin Güçlü Yanları Neler?
Her ne kadar yeniden pazarlama hedef kitlelerine benzese de, Müşteri Eşleştirme özelliğinde önceden belirlenmiş bir zaman dilimi içerisinde sitenizi ziyaret etmiş bir müşteriye ihtiyacınız yok. Bu sayede abonelikten ayrılmış veya sezona özgü müşterilerin örneğin yılın farklı dönemlerinde alışveriş yapan müşterileri yılbaşı alışverişi yapmaya teşvik etmek veya seyahat müşterilerine yaz tatili alışverişi için ulaşmak mümkün olabiliyor.
Reklamverenler potansiyel müşterilerini teklif stratejilerini oluşturmak için kullandıkları diğer bilgiler vasıtasıyla da segmentlere ayırabiliyor. Bir önceki yıl içerisinde birden fazla alışveriş yapmış ya da satış başına ortalama en yüksek sepet değerine sahip olan müşterilerini “en iyi” müşteriler olarak tanımladığınız takdirde, bu müşterilere daha fazla alışveriş yapmalarını sağlamak amacıyla daha fazla reklam metni göndermekte fayda olabilir.
Doğru teklif stratejileriyle doğru kişileri hedef aldığınızı bilmek size normalde “soğuk” ya da bilinmeyen müşterilere yönelik teklifler için tespit etmesi çok pahalı olacak anahtar kelimeleri bulmanızı kolaylaştırabilir. Bilinen bir değere sahip ve sizden alışveriş yapma ihtimali yeni müşterilere kıyasla daha yüksek olan müşterilerinizden birini hedef aldığınızı biliyorsanız, çetin rekabet koşullarının olduğu bir ortamda öne çıkmak sizin için çok daha düşük maliyetli bir seçenek olabilir.
Sunduğunuz ürüne veya hizmete bağlı olarak, müşteri eşleştirme özelliğini sizden yakın gelecekte alışveriş yapma ihtimali düşük olan müşterileri hedef kapsamınıza almamak için kullanmak da faydalı olabilir. Örneğin, evinin sigorta poliçesini, sizin şirketiniz üzerinden yenileyen bir müşteri muhtemelen en az bir sene boyunca sizden yeni bir poliçe talep etmeyecektir; bu yüzden bu kişileri teklif listesinden çıkarmak bütçenizi daha ziyade sizden alışveriş yapma ihtimali daha fazla olan potansiyel müşteriler için kullanmanızı sağlayacaktır.
Bazı Kısıtlılıklar Da Söz Konusu
Müşteri eşleştirme özelliği yalnızca Google bağlantılı hesaplarında oturum açan kullanıcılar için kullanılabiliyor. Bu yüzden örneğin 1000 e-posta adresi yüklemek size bu müşterilere istediğiniz zaman ulaşabileceğinizin garantisini vermiyor.
B2B şirketlerin e-posta eşleştirme oranları B2C şirketlerden daha düşük, fakat çok daha düşük olmadığı için de bu yönde bir deneme yapmanın zararı olmayacaktır. Eşleştirme oranları B2B için %25, B2C için %62 oranlarında değişiklik gösterebilmekte.
Müşteri eşleştirme özelliğinin kullanımı yalnızca reklamverenin elindeki müşteri verisi miktarı ve tipiyle ve reklamcının iletişim becerisiyle kısıtlı. Bütçeyi daha verimli kullanmaya ve mevcut müşterilere gönderilen mesajların şirketle müşterisi arasındaki ilişkiyle tutarlı olmasını sağlamaya yönelik fırsatlar sadece kar amaçlı kuruluşlar veya perakendeciler için değil, her ticaret alanından şirket için incelenmeye değer.